Strona 2 z 2

: czw maja 08, 2008 11:08
autor: zizel
no wiec sprawdzalem i po odlaczeniu tego czujnika obroty troszke sie podniosly wiec rozumiem ze to nie jest wina tego czujnika bo silnik reaguje na jego wypiecie

: czw maja 08, 2008 11:53
autor: cezarek
Miałem to samo w MK3 1,8 AAM po odpaleniu nie pracował jak powinien i wymieniałem kopułke świece przewody i nic ktos na forum pisał ze moze to byc spowodowane uszkodzonym czujniekiem temp. i tez go wymieniłem dodam ze na orginał z ASO i niestety objawy były takie same jeden mechanior doradził aby robic raz na jakiś czas rest kompa i pomagało to jest spowodowane zła emulacja sondy lambda na gazie i komp. łapie błedy z inst. LPG i dlatego masz takie objawy a nie inne pozdrawiam zrób reset kompa a zobaczysz ze na jakis czas bedziesz miał to z głowy

: czw maja 08, 2008 17:53
autor: zizel
w jaki sposob resetujesz kompa, odlaczajac akumlator?
czyli jak mozna poprawic emulacje sondy lambda?

: czw maja 08, 2008 18:41
autor: cezarek
Procedura wyglada nastepujaco wg. wskazan mechanika który mi tak doradził i miał chłop racje 1)Odpinasz kleme na jakis czas (kilka minut wystarczy) 2)Zakładasz ponownie kleme 3)Najważniejsze po odpaleniu auta na BP auto powinno pracowac przez kilka minut na BP albo gdzies sie przejachac ale na BP (nie przestawiaj zaraz po odpaleniu na LPG)a dltego ze ECU ładuje nowa adaptacje ustawien bo jak przestawisz odrazu na LPG to niestety ECU zamiat adoptowac ustawienia BP bedzie łapało błedy z inastalacji LPG i to działa przez jakis czas do mometu kiedy znowu ECU sie nie zasmieci i moze sie to tobie przyda jak bys kiedys udał sie do gazownika mozesz mu to przedstawic bo jeden kolega z tego forum dał mi taka sciagawke dla AAM z gazem do sondy lambda Hi = 0,35s czas Lo =0,45s ustawienia dla LPG

: czw maja 08, 2008 19:02
autor: zizel
jest punkcik za rade
a mozesz mi opisac swoje przypadlosci jakie ma silniczek, te z rana wiem tak jak u mnie a dzieje sie cos jeszcze co ginie po tym resecie czy tylko ta nie rowna praca z rana??

: czw maja 08, 2008 19:26
autor: Kisiel
zizel, ja bym obstawial ten czujnik, bo po wypieciu go obroty powinny spadac, silnikiem powinno trzasc tak jakby nie pracowal na wszystkie gary

: czw maja 08, 2008 19:37
autor: zizel
zrobie jescze rano ten test z odlaczeniem akumlatora i jak odpale i dalej bedzie tak nie rowno chodzil to wtedy zabiore sie za ten czujnik

[ Dodano: 09 Maj 2008 09:06 ]
no wiec odlaczylem akumlator na jakies 4 min i zrobilem jakies 12 km na benzynie.po odpaleniu chodzil normalnie zobaczymy co bedzie sie dzialo dalej.
ale pare problemow jescze jest:
zauwazylem ze od nie dawno zaczaly falowac obroty na benz. z reszta tak jak i na gazie(tyle ze na gazie bardziej ale wczesniej na ben. tego ne bylo) i przy tym slychac takie pyrkniecia z wydechu, dodam ze z tego co zauwazylem to dzieje sie tylko na cieplym silniku.jaka moze byc tego przyczyna?

: pt maja 09, 2008 13:03
autor: cezarek
(zauwazylem ze od nie dawno zaczaly falowac obroty na benz. z reszta tak jak i na gazie(tyle ze na gazie bardziej ale wczesniej na ben. tego ne bylo)

W AAM trzeba raz na jakis czas sprawdzic i przeczyścic (drobnym papierem ściernym ) kopułke i palec (tylko nie wypinaj z niej przewodów do czyszczenia bo mogły by byc jaja :grin: i nagar który powstaje w tejze kopłce i na palcu powoduje falowanie obrotów na biegu jałowym (proponuje wymienic filtr powietrza jak jest nie czysty bo na gazie to podstawa ) bynajmniej ja tak u siebie robiłem i po tym było ok wykonał bym te czynność i zobaczysz ze bedzie inna praca silnika na biegu jałowym


A tu masz taki mały bajer bo domyslam sie ze masz licznik z zegarkiem analogowym bo takowe były w AAMmach. ten licznik ma ukryte funkcje w wyswietlaczu kilometrów dziennych i całkowitych i miedzy innymi mozna ustawic Cyfrowy obrotomierz w Golfie MK3

- wciśnij przycisk do kasowania kilometrów i go trzymaj
- następnie włącz, wyłącz i ponownie włącz zapłon
- teraz zwolnij przycisk do kasowania kilometrów. Pojawi się cyfra “1″.
- przyciskaj przycisk do kasowania kilometrów, aż pojawi się cyfra “7″.
- uruchom silnik

: pt maja 09, 2008 17:13
autor: zizel
jesli chodzi o palec i kolpulke to zmienialem chyba 2 tyg temu wiec to raczej nie od tego.
a obrotomierz posiadam(bo rocznik samochodu to 97)
wiec moze jescze ktos doradzi co jest przyczyna tych falujacych obrotow??

: pt maja 09, 2008 17:24
autor: oldstaszek
Teraz masz za ubogą mieszankę biegu jałowego przy nagrzanym silniku.Poszło za daleko w drugą stronę... :pub:

: pt maja 09, 2008 17:48
autor: zizel
to w takim razie jak to teraz wyregulowac?i to dzieje sie na benzynie i gazie(kiedys tylko na gazie)

: pt maja 09, 2008 18:15
autor: oldstaszek
Taka ogólna uwaga:komp już tak zgłupiał że nie wie jak ma reagować.
Będziesz zapewne zmuszony zrobić pełną diagnostykę obu systemów zasilania i wprowadzenia odpowiednich korekt - nic nie wymyślisz "śrubokrętem".Wykonanie tego musi być oparte o analizator spalin - podstawa. :pub: