Strona 2 z 2

: pn maja 05, 2008 22:03
autor: wolfzan
coooler1984 pisze:czyli co nie mam co zabierac nawet za czyszczenie tego tam mechanizmu sterujacego przepustnica??
Musisz zdemontować i wyczyścić całą przepustnicę. Jest o tym dużo na forum.
vcx pisze:
dziejo pisze:w AEX silniczek krokowy jest zintegrowany z przepustnicą !!
a to nie wiedziałem :) przepraszam za wprowadzenie w błąd... :crazy:
Właśnie silnik 1.4 AEX oraz 1.6 AEE to bardzo nietypowe i specyficzne jednostki napędowe.

: wt maja 06, 2008 12:33
autor: dziejo
wolfzan pisze:Musisz zdemontować i wyczyścić całą przepustnicę. Jest o tym dużo na forum.
:bigok:
dokładnie !!! :bigok:

: wt maja 06, 2008 12:43
autor: darekm
Najlepiej podłącz do VAG'a i sprawdź czy nie ma błędów, jeżeli padł potencjometr przepustnicy to mogą być błędy... Zerknij też czy przepustnica nie jest zabrudzona. Jak coś to wyczyść - na początek możesz prysnąć specjalnym sprayem na wolnych obrotach i zobaczyć czy jest poprawa. Odepnij zasilanie od potencjometru i sprawdż czy styki nie są zaśniedziałe - możesz prysznąć jakimś regeneratorem do styków elektrycznych... Po wyczyszczeniu przepustnicy (dokładnym) trzeba ją zadaptować (przy pomocy VAG'a).
Nowa przepustnica nie jest tania więc na początek pokombinuj...

: wt maja 06, 2008 14:57
autor: coooler1984
Plyn mam specjalny do przepustnic i to nie dalo efektu zbytnio!! a to obudowe od tego potencjonometru jak zdejme to co cale tam wszytsko zalatc beznyna ekstrakcyjna i pendzelkiem czyscic i potem wysuszyc dokladnie czy dac soebi spokoj z tym?? nno koles ma kabel do kompa a jak ja adoptowac?? grzac silnik do wlaczenia sie witraka czy jak??

[ Dodano: 06 Maj 2008 14:58 ]
a czy jesli ma blad przepustnicvy dlatego on moze zle chodzic?? czy jak ten blad ewnetualnie usune to moze byc dobzre czy ob sie znowu pojawi??

: wt maja 06, 2008 15:48
autor: darekm
coooler1984 pisze:Plyn mam specjalny do przepustnic i to nie dalo efektu zbytnio!! a to obudowe od tego potencjonometru jak zdejme to co cale tam wszytsko zalatc beznyna ekstrakcyjna i pendzelkiem czyscic i potem wysuszyc dokladnie czy dac soebi spokoj z tym?? nno koles ma kabel do kompa a jak ja adoptowac?? grzac silnik do wlaczenia sie witraka czy jak?? ??
O adaptacji możesz poczytać np. tutaj i poszukać w google. Co do rozbierania potencjometru to odradzam. Z tego co wiem raczej się tego nie powinno robić.
Na próbe możesz pożyczyć od kogoś przepustnicę od AEX i sprawdzić czy to na pewno wina przepustnicy/potencjometru.
Z tego co wiem adaptację powinno się przeprowadzać na czystej przepustnicy, więc może najlepiej ją wymontować i porządnie wyczyścić, a po założeniu przeprowadzić adaptację