rozrząd - czy przestawić o ząbek - FOTO

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7389
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » ndz maja 04, 2008 01:01

guti pisze:według mnie to sie nie opłaca,
Opłaca się bo będzie miał wszystko tip-top dla własnej satysfakcji.. :grin:
Ja bym ustawił.. ;)


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz maja 04, 2008 01:04

sas_gti pisze:chcę tylko potwierdzenia czy na tych 3 fotach jest taka sytacja ze pompa oleju jest przestawiona o 150 stopni a walek o ząbek
po oznaczeniu srubokretem miejsca które ma sie pokrywac z wycieciem smiem twierdzic ze to moze byc 150 stopni roznicy, moze nawet 152 :P
jezeli chodzi o druga czesc pytania , to jezeli chodzi o zdjecie zaraz pod schematem ustawienia rozrzadu to jest ok i tym bym sie nie przejmował :)
a jezeli chodzi o zdjecie ostatnie, tam gdzei OT sie nie pokrywa z OT na kole , to mozesz poprawic , zdjac pasek i przekrecic wałkiem lekko :) ale tak jak pisalem wyzej jeden zabek to jest nic dla RPka :) baa nawet dwa :D
sas_gti pisze:czyli mam rozumieć że jesteś za przestawieniem żeby kropka wypadła na wcięcie? (o te umowne 150 stopni) i potem do tego ustawic rozdzielacz i palec jak rozumiem
szczerze to mnie by sie nie chciało :D wazne ze palec jest na kreske , w dziurze jest ZERO , na wałku jest OT i ma działac, a te znaki na kole zebatym i wciecie na pasowym traktuje jako mała podpowiedz , a nie wyznacznik jedyny ustawienia rozrzadu :) jezeli Ci sie chce to mozesz przestawic sobei znaki na tych kolach zeby sie zeszły i dopiero wtedy wsadzic aparat.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz maja 04, 2008 01:08

nie no sa rozne, widzialem ze do czeg szly nawet 120cm ale teraz nie pamiętam do czego. Moze ci poszukać czegoś najdłuższego co ma takie końcówki jak potrzebujesz.
Napisz na priw do czego to

a co do ustawnienia to juz wszystko wiem.
Myslalem po porstu ze moze wtrysnieciu oleju powinno się odbywac w ściśle okreslonej fazie (wiadomo ze pompa nie pompuje non stop tak samo bo ma ileś tam łopatek i są chwile większego i mniejszego cisnienia) względem obciążenia jakie sie pojawia na panewkach wału, które jak wiadomo są smarowane olejem pod ciśnieniem (ciągłosc filmu olejowego i te sprawy). Dodatkowo pompakreci sie 4 razy wolniej od wału. Myslalem zatem ze kropka oznacza fazę pompy oleju i ze to wazne. Dla pewnosci kropkę ustawię jak trzeba, a to ze jest na lancuszku to nie szkodzi bo jak zakrece kołeczkiem to zakrece tez lancuszkiem przeciez, aparat bedzie wyjety a pasek zdjety wiec w ten sposob ustawie na wszelki wypadek pompe oleju dobrze :)
Ostatnio zmieniony ndz maja 04, 2008 01:11 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz maja 04, 2008 01:15

sas_gti pisze:nie no sa rozne, widzialem ze do czeg szly nawet 120cm ale teraz nie pamiętam do czego. Moze ci poszukać czegoś najdłuższego co ma takie końcówki jak potrzebujesz.
nie nie , tak z ciekawosci sie pytalem do RPka,swoja zregenerowałem , konkretnie to mi wylazil pancerz z tej zapinki od licznika i tym samym wylaziło z licznika ktory albo terkotał , albo nie działał :)
sas_gti pisze:Dla pewnosci kropkę ustawię jak trzeba, a to ze jest na lancuszki to nie szkodzi bo jak zakrecem kołeczkiem to zakrece tez lancuszkiem przeciez, aprat bedzie wyjety a pasek zdjety wiec w ten sposob ostawie na wszelki wypadek pompe oleju dobrze
wiec bedziesz mial wszystko jak w ksiaze spisano :)
mnie by sie nie chciało , a na pewno jak silnik jescze w aucie :D bo jak na glebie to inna zabawa:)
Powodzenia :) daj znac jak poszło :D


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz maja 04, 2008 01:16

ale tak jak mowisz, utwierdzam sie w przekonaniu ze kropka na kolku to potwierdzenie znaku na rozdzielaczu, tylko dla pewnosci ustawie jak podaje autodata , potem zapłon na lampę.

[ Dodano: Nie Maj 04, 2008 01:18 ]
to linka moze byc przykrótka, sa 100 i 110 pasujace do RP, następnym razem wsadzaj tę dłuższą
Ostatnio zmieniony ndz maja 04, 2008 01:18 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7389
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » ndz maja 04, 2008 01:18

sas_gti pisze:(wiadomo ze pompa nie pompuje non stop tak samo bo ma ileś tam łopatek i są chwile większego i mniejszego cisnienia)
To jest pompa zębata i jej wydatek uzależniony jest od obrotów..


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz maja 04, 2008 01:22

sas_gti pisze:To jest pompa zębata i jej wydatek uzależniony jest od obrotów..
wiec nie ma zadnego zanczenia w jakim połozeniu zaczyna swój bieg ? tak nyslalem piszac ze ona daje non stop rowno przy rownych obrotach , oczywiscie wzrasta przy wyzszych .


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7389
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » ndz maja 04, 2008 01:24

guti pisze:wiec nie ma zadnego zanczenia w jakim połozeniu zaczyna swój bieg ?
Żadnego :)


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

foksu18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn gru 17, 2007 22:19
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: foksu18 » ndz maja 04, 2008 20:12

Ustaw koło rozrządu na OT a wał przez otwór w skrzyni na kole zamachowym. Strzałka na obudowie skrzyni w tym otworze ma się pokryć z wcięciem na kole zamachowym (tak zwanym "zerem") i będzie wszystko ok. U mnie jest identycznie ustawione jak u Ciebie na zdjęciach. Pozdrawiam

[ Dodano: 04 Maj 2008 20:20 ]
jeżeli chodzi o wałek pośredni czyli ten od rozdzielacza zapłonu to możesz mieć przestawione kable wysokiego napięcia na kopułce i dla takiego ustawienia kabli to koło jest dobrze ustawione



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7389
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » ndz maja 04, 2008 21:05

foksu18 pisze:możesz mieć przestawione kable wysokiego napięcia na kopułce i dla takiego ustawienia kabli to koło jest dobrze ustawione
Możesz to rozwinąć bo nie bardzo jarzę.. :-k


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

foksu18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn gru 17, 2007 22:19
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: foksu18 » ndz maja 04, 2008 21:29

Normalnie iskra do świec jest podawana w kolejności 1,3,4,2 cylindra. Może np.zamiast do czwartego cylindra podaje do trzeciego, zamiast do drugiego cylindra podaje do czwartego itd. Może się mylę. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz maja 04, 2008 21:39

foksu a czytales caly temat od poczatku czy tylko tak sobie piszesz co Ci do glowy przyjdzie?


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz maja 04, 2008 23:56

źle podłączone kable do kopułki nie mają kompletnie nic wspólnego z ustawianiem rorządu, i nie o to pytałem wiec po co o tym pisac, poza tym problem jest już rozwiązany. No a tak przy okazji to kopułka jest zdjęta przy ustawianiu rorządu wiec co maja kabkle zaplonowe do tego? A do tego jesli zaplon jest nie po kolei to nie pali na co najmniej dwa (zamienione kablami) cylindry, warto sie zastanowic zanim sie cos napisze, albo przeczytac calosc przynajmniej :p
dzieki za pomoc
Ostatnio zmieniony ndz maja 04, 2008 23:57 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
spiochu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn lut 13, 2006 18:22
Lokalizacja: słubice
Kontakt:

Post autor: spiochu » śr maja 07, 2008 23:37

Witam, u siebie mam PF'a i mam nastepujacy problem z ustawiemiem rozrzadu : jak ustawie znaki na kole pasowym walu korbowego i na kole zebatym walka posredniego zeby sie pokrywaly to ucieka mi 0 z kola zamachowego, natomiast jak ustawie 0 na kole zamachowym i OT na kole zebatym na walku rozrzadu to rozjerzdzaja mi sie znaki na kole pasowym walu korbowego ze znakien kola zebatego walka posredniego, nie pokrywaja sie, czy to jest normalne ? Jak jest u was ?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 313 gości