Zmieniam olej z mineralnego na pełen syntetyk

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pn kwie 28, 2008 00:06

abrover pisze: LOTOS SYNTETIC spełnia ACEA A3-98 / B3-98 / B4-98, MB 229.3, BMW LongLife-98 Oils, PORSCHE, VW 502.00/505.00 wyd. 01/97, OPEL GM-LL-B-025
Znajomy z forum mówił że ma kogos kto pracuje w rafinerri i że lotos spełnia te wymogi tak
-------- , w życiu nie kupię lotosa albo hipola do golfa, znam gości co lał elfa do tylniego mostu w poldku przejechane 200 tys i ani kropelki nie puścił to samo z silikiem a nie muszę mówic że most w poldku jest podparty z 3 stroni jego max zywot to 150 tys potem buczy


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Jessy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt paź 30, 2007 09:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Jessy » pn kwie 28, 2008 09:01

Hmmm. Ciekawy temacik :bajer: Dzisiaj wymieniam olej, wiec moze jakaś zmiana?? Zmienie mineralnego Elfa, na półsyntetyka Elfa Sport. Przebieg to 300tys km, Jak narazie zero wycieków. Raz sie żyje :grin:


Lewy pas zaglądasz śmierci w twarz...a tak na marginesie... " CZERWONE SĄ SZYBSZE..:D "

Jacenty80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: śr lis 24, 2004 22:08
Lokalizacja: Wrocław/Sulechów
Kontakt:

Post autor: Jacenty80 » pn kwie 28, 2008 10:17

Ja przy przebiegu 190 000 przeszedłem z mineralnego Mobila Super M 15W40 na półsyntetyk Valvoline MaxLife 10W40. Wcześniej wymieniłem uszczelniacze zaworowe bo juz troche puszczały olej i uszczelniacz wałka rozrządu. Po tej operacji przez 12000 km z bagnetu może 1-2mm ubywa:). Już trzecia zmiane jeżdżę i tylko chwalę:). Nic się nie rozszczelniło i silnik lepiej pracuje. Szklanki rano prawie nigdy nie stukają (czesem raz lub dwa pyknie).
Pewnie, że można wlać syntetyk... tylko trzeba wiedzieć jaki:).



abrover
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 16:42
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: abrover » pn kwie 28, 2008 11:54

Wymiany dokonałem o 10:00. Wlałem tego LOTOSA 5W40 i wymieniłem filtr oleju Knecht.

Pierwsze odpalenie, stukot dosłownie sekunde i cisza, silnik chodzi jak chodził. W sumie akustycznie bez zmian. Przejechałem samochodem około 30 km. Po tej jeździe sprawdziłem poziom oleju, był dalej na max i póki co jest całkowicie przeźroczysty. Lampka smarowania po wymianie gaśnie szybciej, bo już podczas kręcenia rozrusznika na zimno, a wcześniej gasła po sekundzie. Czy sie zbiera lepiej czy gorzej to nie wiem, chyba tak samo. Generalnie po rozgrzaniu dalej cyka jeden popychacz, nawet wcześniej zaczyna cykać niż na mineralnym. Przy ciepłym rozruchu nie klepie w ogóle. Tak jak wcześniej, zero wycieków, silnik idealnie suchy, a dodam że miskę i dekiel zaworów mam uszczelnione SILIKONEM

Co jest pewne, silnikiem wcześniej telepało po rozruchu przez sekundę!!! Teraz tego nie ma, silnik odpala po prostu leciutko, ZADZIWIAJĄCE!!

Być może to autosugestia, ale mam wrażenie że silnik pracuje jakby z większą lekkością

Odezwe sie za jakiś czas jak zrobie ten 1000 czy 2000 km



Awatar użytkownika
Królowa Saba
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pt sty 25, 2008 13:55
Lokalizacja: Śląsk/Ruda śląska

Post autor: Królowa Saba » pn kwie 28, 2008 14:32

witam...
coś mi się wydaje że będzie obalenie mitu..???

ale to chyba jeszcze za wcześnie na radość..... :chytry:

poczekamy co dalej...???przyznam ze bardzo interesujące..


AUTO jest Bogiem, PRęDKOść nałogiem, żYCIE zabawą, a SEX podstawą...

Awatar użytkownika
htrl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob lut 23, 2008 14:16
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: htrl » pn kwie 28, 2008 15:08

Ja kiedyś w swoim starym golfie mk2 zmieniłem olej mineralny Castrol 15W40 na półsyntetyk Castrol 10W40 i była masakra. Wypłukał cały nagar, który następnie pozatykał wszystko co było możliwe i silnik się rozszczelniał co chwilę. Przez pierwsze około 200 km wszystko było ok, ale później masakra. Szybciej się pozbyłem samochodu niż ten olej zmieniłem. Mi się wydaje, że z tym m40 może być podobnie, ale obym się mylił :)



abrover
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 16:42
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: abrover » pn kwie 28, 2008 16:56

Ale ja po prostu nabrałem zdania, że jak jest trupem to na żyletki, a nie kamuflować go gęstym smarem :bajer:



Awatar użytkownika
jawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: pt paź 27, 2006 14:54
Lokalizacja: WZU****

Post autor: jawel » pn kwie 28, 2008 19:11

Może to inna generacja silników może to stara komunistyczna robota ale taki eksperyment bokiem mi wyszedł, kiedyś miałem Elvisa 125p chodził pięknie skrzynia piątka silnik suchutki olej mineralny kiedyś tylko takie były a że pokazały się oleje syntetyczne więc pomyślałem że dziadkowi zorbie prezent na stare lata i zrobiłem. Po dwóch tygodniach masakra każdą uszczelką i każdym uszczelniaczem olej się lał. Umyłem silnik ropuchą, mineralnym zalałem na nowo i hajda do żyda. Od tamtej pory nie dowarzyłem się tego powtórzyć w żadnym aucie.Jeśli silnik chodził na mineralnym to najwyżej półsyntetykiem go częstuje. Powiecie o czym mowa to nie ta generacja silników i pewnie będziecie mieli racje ale ja nigdy więcej takiego triku nie powtórzę.


one loVWe

Awatar użytkownika
jakub1982
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 12:18
Lokalizacja: Oława

Post autor: jakub1982 » pn kwie 28, 2008 19:51

Witam
abrover pisze:Z oleju Mobil Super M 15W40 przechodzę na LOTOS SYNTETIC spełniający normę BMW LongLife-98 Oils.
Panowie oto link w którym jasno wyjaśniona jest norma BMW LongLife LOTOSA.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ight=lotos
A tak pozatym nie rozumiem ABROVER wcześniej pisałeś że ten olej Ci zatarł silnik a wczoraj jakieś testy robiłeś. O co chodzi.


Pozdrawiam :bigok:
Ostatnio zmieniony pn kwie 28, 2008 19:58 przez jakub1982, łącznie zmieniany 2 razy.



abrover
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 16:42
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: abrover » pn kwie 28, 2008 19:58

To był Lotos City 15W40 który nie spełnia żadnych norm.

Pozdrawiam :bigok:



Awatar użytkownika
jakub1982
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 12:18
Lokalizacja: Oława

Post autor: jakub1982 » pn kwie 28, 2008 20:01

Witam ponownie


Ok jeśli był to Lotos City który nie spełnia norm. Ale dziwie się że dalej ryzykujesz z tym gówne....... Myślisz że ten Lotos jakiś o niebno lepszy będzie. Dla mnie ten olej to jakiś konkret badziew i jak raz bym się nacioł to nigdy bym już go nigdzie nie wlał - no chyba że do beczki z zużytym olejem.
A i zdecyduj się proszę bo w linku który podałem stanowczo odradasz polskie oleje a teraz robisz jakieś testy.


Pozdrawiam :okej:
Ostatnio zmieniony pn kwie 28, 2008 20:04 przez jakub1982, łącznie zmieniany 1 raz.



abrover
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 16:42
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: abrover » pn kwie 28, 2008 20:03

Raz kozie śmierć, chcę przełamać wszelakie stereotypy :bigok:

Ponoć polsyntetyki i syntetyki Lotosu są spoko, a na markowy syntetyk to za bardzo nie miałem hajsu, zwłaszcza w ramach eksperymentu :okej:
Ostatnio zmieniony pn kwie 28, 2008 20:06 przez abrover, łącznie zmieniany 1 raz.



ku_bi
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2202
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:51
Lokalizacja: ex4
Kontakt:

Post autor: ku_bi » pn kwie 28, 2008 20:26

ameryki nie odkryłeś: cytat ze strony http://www.quakerstate.pl/oleje_silnikowe_mity.html
"MIT 5. OLEJ SYNTETYCZNY I STARSZE SILNIKI.
Olej syntetyczny wlany do starszego silnika może powodować, że ten zacznie przeciekać, zwłaszcza jeśli silnik ma dużym przebieg oraz zniszczone uszczelki pod głowicą.

FAKT 5.
Użycie oleju syntetycznego w przypadku starszego silnika nie spowoduje jego przeciekania. Olej może wyciekać z powodu zużycia uszczelki pod głowicą, ale nigdy z powodu samego oleju. Jeżeli olej wycieka z silnika w przypadku użycia oleju mineralnego to będzie wyciekał również w przypadku użycia oleju syntetycznego. Jeżeli natomiast uszczelki są w dobrym stanie nie musimy się niczego obawiać, nawet jeśli Nasz silnik posiada duży przebieg. "



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 276 gości