pasek klinowy ślizga się

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » sob maja 03, 2008 22:53

Mam ten sam problem , regulacje mam na max i dalj już nie moge , nie pozostaje chyba nic innego jak rozwiercić tą szparkę na regulacji i dociągnąć jeszcze pasek


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: specWROC » sob maja 03, 2008 23:15

a może zacząć od wymiany koła na alternatorze?dzisiaj wyczyściłem wszystkie kółka ekstrakcyjną i zobaczymy czy da to jakiś efekt



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » sob maja 03, 2008 23:44

specWROC pisze:a może zacząć od wymiany koła na alternatorze?dzisiaj wyczyściłem wszystkie kółka ekstrakcyjną i zobaczymy czy da to jakiś efekt

Po jakimś czasie i tak się pobridza


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: specWROC » ndz maja 04, 2008 00:23

a ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną ślizgania się paska klinowego?



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz maja 04, 2008 10:39

specWROC pisze:a ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną ślizgania się paska klinowego?
U mnie ślizga się koło pasowe od pompy , ja to będe przerabiał z kolgą i dam Ci znać


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: specWROC » ndz maja 04, 2008 10:40

a jak doszedłeś do tego że się ślizga napewno to koło
Ostatnio zmieniony ndz maja 04, 2008 10:41 przez specWROC, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz maja 04, 2008 10:45

bo zakres regulacji mi się skon a pasek mam nowy


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: specWROC » ndz maja 04, 2008 11:29

ciekawe tylko teraz ile takie koło kosztuje



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » czw maja 08, 2008 12:12

Dziś kupuje odpowiedni pasek , ja mam 10x735 i sie slizga , jak juz kupie to Ci napisze rozmiar bo nie mialem kasy przy sobie


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
gtibodek
szybki i wściekły
szybki i wściekły
Posty: 409
Rejestracja: sob lut 24, 2007 19:07
Lokalizacja: Kamieniec Ząbkowicki
Kontakt:

Post autor: gtibodek » czw maja 08, 2008 12:44

mozesz kupić sobie spray do paskow antypoślizgowy


Nisko,szeroko na bogato wiec zjedź mi z drogi szmato

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: specWROC » pn maja 12, 2008 19:54

kupiłem i ten spray pogorszył sprawę ale wysmarowałem kółka benzynką ekstrakcyjną i pasek też i jakby lepiej jest



mri21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn sty 21, 2008 13:56
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Kontakt:

Post autor: mri21 » pn cze 09, 2008 13:42

Panowie mam podobny problem czasami gdy ruszam autem jedynie na sprzęgle to przez chwile dopóki nie puszcze calkien pedału wydobywa sie dzwięk jakby piszczenia (podobny do slizgania sie paska). Dziwny dzwięk wydobywa się także gdy czasami krecę kierownicą (dzwięk jakby coś się zatarło na chwilę). Dzwięk podobny do piszczenia pojawia się także gdy odpalę klimę a auto jest na wolnych obrotach. Gdy tylko auto zlapie obroty pisk i odglosy cichną. Bylem w piątek u dobrego i taniego mechanika na ul. Nowodworskiej 19 we Wrocławiu zdjął pasek myśląc, że to napinacz paska alternatora i założył jakąś używkę na próbę która była w dobrym stanie. Po próbie dzwięk nadal się wydobywał na włączonej klimie pomimo zmiany napinacza. Sprawdził koło pasowe alternatora tzw. wolne koło alternatora i okazało się że jest zatarte. Sprawdził je poprzez zakręcenie kołem alternatora i nagłe zatrzymanie ręką. Wirnik powinien dalej się kręcić natomiast po zatrzymaniu koła stanął w miejscu. Mechanik jest pewien że na 150% jest walnięte koło a na 99% według niego to jest przyczyną piszczenia i objawów wadliwego napinacza paska alternatora. Proponuje żeby zacząć od tego bo to na 100% jest zepsute i z autopsji to powinno zaradzić sytuacja. Dzisiaj wybieram się do niego na wymiane koła polecił mi firmę INA czy coś takiego ponieważ te części dają na pierwszy montaż. Koszt takiego koła od niego to 200zł najtaniej tej firmy znalazłem we Wrocku za 210zł w S-Auto koło Traugutta naprzeciwko szpitala do tego robota 50zł. Do wymiany kwalifikuje się również pasek i tutaj poleca Contitecha ponieważ inne np. Gates lub Bosh lubią się w tym silniku ślizgać. O 17 jadę do niego na wymianę zobaczymy czy będą pozytywne efekty.



Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: specWROC » pn cze 09, 2008 14:32

wychodzi na to że to sprzęgło przy wyprzedzaniu obroty się wkręcały na max a auto ledwo co jechało, można to podregulować czy tylko wymiana sprzęgła?



mri21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn sty 21, 2008 13:56
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Kontakt:

Post autor: mri21 » pt cze 13, 2008 15:54

Tak jak pisałem w poniedziałek byłem u mechanika z wymianą koła pasowego alternatora tzw. wolne koła alternatora a co za tym idzie paska klinowego. Przyglądałem się wymianie, wpierw została wymontowana obudowa filtra powietrza przez co zrobiło sie miejsce, a następnie za pomocą klucza pod dużym naciskiem na niego okrecono koło pasowe alternatora (bez wyciągania alternatora). Mechanik miał racje co do tego że należy kupić koło pasowe firmy INA ponieważ zdjęte uszkodzone koło było produkcji tej właśnie firmy. Ponoć inne o wiele szybciej dokonują żywota i należy zakładać tylko tej firmy. Wymienił pasek założył nowe koło EFEKT po odpaleniu auta i włączeniu klimy praca silnika wydaje mi się o wiele ciższa a przede wszystkim zniknęło te piekielne piszczenie po włączeniu alternatora oraz pisk przy ruszaniu na samym sprzęgle. Dzwięk podczas kręcenia kierownicą, który czasami się pojawiał (o którym mowa w pierwsyzm poście) w dalszym ciągu się pojawia.

Koszt:
200zł wolne koło firmy INA
40zł pasek Contitech
50zł robota (w cenie podłączył mi jeszcze auto do komputera)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 361 gości