Strona 2 z 3

: ndz kwie 27, 2008 22:36
autor: kapalek
no wiem kurde że musi być jak najbliżej i tak chyba musze robić w razie gumy np. mam tez inny podnośnik taki hydrauliczny i nie wiem gdzie go podkładać poza progiem ( ma płaską okrągłą podstawkę)
aha i jeszcze jedno pytanko. czy jakis blacharz jest w stanie mi ten próg naprawić? np wspawac w tym miejscu blache jakąś? bo reszta progu jest zdrowa i ok.

: ndz kwie 27, 2008 22:41
autor: Lipek81
No to ten hydrauliczny powinieneś podkładać pod te wzmocnienia jak do podnośnika kolumnowego. Ogólnie to chyba każdy podnosnik, poza lewarkiem do zmany koła, będącym fabrycznie na wyposażeniu samochodu, należy podkładać pod te wzmocnienia od podnośnika kolumnowego.

: ndz kwie 27, 2008 23:04
autor: CzapCzap
Lipek81 pisze:Ogólnie dobrze, że w końcu ktoś poruszył ten temat - niby prosta sprawa podnoszenie samochodu - a jak patrzę, jak to robią w niektórych stacjach obsługi, to krew mnie zalewa
Kolego no wlasnie, w moim golfie progi z przodu tam gdzie sie podklada lewarek sa totalnie pomiazdzone, ori lewarka nie idzie podlozyc, i co ja zrobie jak zlapie gume ..... wszystko przez warsztaty, oni najlepiej powinni wiedziec ......... masakra, zdrowe auto, a progi by sie prosily o wymiane, chociaz rdzy nie ma.
A macie fotki tych miejsc pod kolumnowe podnosniki ?

: ndz kwie 27, 2008 23:04
autor: kapalek
a w mk3 są one w tym samym miejscu co w mk2?

: ndz kwie 27, 2008 23:12
autor: Lipek81
Czy te miejsca są takie same w mkII i w mkIII - tego nie wiem. Najlepiej, jakbyście mieli zdjęcia podwozia mkII, lub mkIII to mógłbym te miejsca zaznaczyć, bo ja takich zdjęć nie mam.

: pn kwie 28, 2008 13:51
autor: Buli fan VW
Wieczorem wkleję zdjęcie płyty podłogowej Golfa II.

Z naprawą progu jest tak, że składa się on najczęściej z kilku części (patrząc w przekroju). O tym jak trudne bywają to naprawy przekonują duże ilości samochodów z wgnieconymi bocznymi częściami progów.
Wszystko zależy od danego przypadku jednak tak jak powiedział kolegaLipek81, ważne jest pozostawienie drożnych otworów odpływowych.

PozdraVWiam!

[ Dodano: 28 Kwi 2008 14:10 ]
Udało mi się wcześniej zamieścić podłogę Golfa II. Zdjęcie pochodzi z fińskiego folderu reklamowego zatem proszę mnie nie podejrzewać o takie traktowanie Golfów :grin:

Obrazek

Widać tam wyraźnie wzmocnienia w przedniej części podłogi o których mówił kolega Lipek81.

PozdraVWiam!

: pn kwie 28, 2008 23:00
autor: Lipek81
W kółkach zaznaczyłem, gdzie podstawić podpory.
Obrazek

W golfie II zamknięty profil progu tworzą trzy blachy - poszycie zewnętrzne, które widzimy z zewnątrz, blacha podłogi, która jest odpowiednio wygięta i zamyka profil od wewnętrznej strony auta i od góry, i dolna blacha zamykająca próg, z dołu (ta z kilkoma zaślepkami w szeregu, widoczna na zdjęciu).

: pn kwie 28, 2008 23:08
autor: Buli fan VW
No to w sprawie podłogi Golfa II mamy pełną jasność. :)
Może któryś z Kolegów ma zdjęcie podłogi Golfa III, Golfa IV, Golfa V lub Polo'94? Zachęcam do podzielenia się uwagami.
Pozdrawiam!

: pn kwie 28, 2008 23:11
autor: kapalek
tak tak ja też zachęcam do tego by sie ktos podziełil cennymi informacjami. chyba że info o tym gdzie dac podnośnik kolu,mnowy jest w manuaulu do mk3?

: pn kwie 28, 2008 23:24
autor: Buli fan VW
Pomyślałem sobie, że zamieszczę slajd z materiałów szkoleniowych VAG z 1979 roku dotyczących Volkswagena Transportera model 25 (T3). Czasem zaglądają na forum posiadacze większych Volkswagenów zatem może i oni skorzystają.
Obrazek
PozdraVWiam!

: pn kwie 28, 2008 23:40
autor: morys
Mój wulkanizator dał mi sposób na podnoszenie samochodu na progach;
pieciocentymetrowy kawałek foszta z twardego drewna (dąb , jesion itp...) cięty w poprzek włókien
wykonac w nim rowek w kształcie progu
można używać jako podkładki pod kazdy lewarek.
Koziołek podkładamy w miejsca wskazane przez Lipek81 przy każdym kole.

: wt kwie 29, 2008 11:09
autor: Buli fan VW
To dobre rozwiązanie biorąc pod uwagę, że drewniana podkładka może być nieco dłuższa. Może to być choćby częściowe lekarstwo na >miękkie< progi.Z łatwością zmieści się w bagażniku razem z lewarkiem.

Czy ktoś wie może, gdzie znajdują się punkty do podnoszenia podnośnikiem kolumnowym o które pyta Kolega kapalek, ?

Myślę, że im więcej informacji zbierzemy w tym temacie tym lepiej.

PozdraVWiam!

: sob cze 07, 2008 20:52
autor: Wariat Type R
To wbrew pozorom bardzo istotna kwestia, i zgodzę się tutaj po części z Bulim fanem VW i morysem. Otóż podkładka drewniana jest naprawdę świetnym wyjściem, biorąc pod uwagę zarówno bezpieczeństwo użycia, jak i zachowanie trwałości punktów będących ośrodkami użycia podnośnika.

Jednak pozostaje pytanie dotyczące kwestii, którą porusza kapalek. Wspomniał już o tym Buli fan VW powyżej, ja również dołączam się do pytania - w którym miejscu należy ustawić prawidłowo podnośnik kolumnowy w tym przypadku?

: sob cze 07, 2008 21:22
autor: Buli fan VW
Cieszę się, że temat o podnoszeniu wrócił na pierwszą stronę. :)

Na stronie VW Vortex znalazłem zdjęcia z produkcji VW Golfa i Bory. Jest to już wprawdzie niestety historia jednak na zdjęciach widać (szkoda, że z tyłu nieco gorzej) punkty podwieszenia auta na przenośniku ruchomym.

Obrazek
Obrazek

Koledzy czy znacie punkty do podnoszenia podnośnikiem kolumnowym wozów Volkswagena? Przerobione mamy już modele Golfa II i myślę IV.

PozdraVWiam!