Strona 2 z 3

: wt kwie 22, 2008 07:59
autor: Łyskacz
Czerwony22 pisze:fajnie brzmiał,
Jak napisał kolega wyżej takiego fajniejszego dźwięku się nie spodziewaj chyba żebyś cały czas śmigał na wysokich obrotach. Ale kto na paliwko wyrobi ? :]

: wt kwie 22, 2008 15:06
autor: ppoll27
jak chcesz to mam dokumentacje do tego gaźnika - podeślij maila na PW ... masz z nim jakiś kłopot ? z patentów apropo stożka w PN to masz tu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=28995
:bigok:

: śr kwie 23, 2008 01:07
autor: Czerwony22
czyli ogólnie lepsza inwestycją jest sportowa wkladka np. taka by poprawić osiągi i dźwięk silnika?

http://www.allegro.pl/item351787543_fil ... tta_2.html

czy jednak bawić sie z filtrem stożkowym i regulacja gaźnika?.. jestem strasznie zamieszany już a autko stoi.. :(

: śr kwie 23, 2008 01:11
autor: slimak20
Czerwony22, wkladka czy stożkiem nie poprawisz osiagow bez jaj :grin: hehe a i dziek bedzie marny przy slabszym silniku .za to spalanie moze wzrosnac przy stozku(za duzo powietrza). najlepszym sposobem jest zostawienie oryginalej buchy i filtra lub oryginalej puchy i wkladka spoortowa do srodka.!!

: śr kwie 23, 2008 16:45
autor: piotreksm
panowie w swoim golfiku mam stożek założony i wcale nie pali więcej tylko mniej !!!!!!!!!
a co do dżwięku to nie zauważyłem różnicy czy stożek czy orginalny filtr
posiadam silnik 1.3 HK na gażniku 2e3 i moge stwierdzić jedno iż silnik na stożku szybciej wkręca się na obroty , jest mocniejszy przy jeżdzie pod góre i przy wyprzedzaniu , i pali mniej paliwa !!!!

: śr kwie 23, 2008 16:45
autor: Czerwony22
slimak20 pisze:Czerwony22, wkladka czy stożkiem nie poprawisz osiagow bez jaj :grin: hehe a i dziek bedzie marny przy slabszym silniku .za to spalanie moze wzrosnac przy stozku(za duzo powietrza). najlepszym sposobem jest zostawienie oryginalej buchy i filtra lub oryginalej puchy i wkladka spoortowa do srodka.!!
no ale wszyscy razem doszliśmy do tego że tu nie ma żadnej puchy seryjnie kładzionej, a tylko rura która ciągnie zimne powietrze z boku z błotnika.. a z taką rurą jest problem by ją dostać, wiec pytam jeszcze raz, lepsze będzie dla niego stożek i doprowadzenie jakoś zimnego powietrza czy lepiej ta wkładka sportowa którą umieściłem wyżej w poście..? przy których z tych opcji będzie lepiej "gadał"(brzmiał) i nie będzie mi spalał wiecej benzyny oczywiści.. bo i tak za dużo już pali (8litrów) ...

jeszcze jedno.. to jaki ja mam wkońcu Tu gaźnik? jak mam to sprawdzić? :crazy: sory za ciemnotę i głupie pytania..

: śr kwie 23, 2008 17:32
autor: sle
Zastanawiasz się nad tym stożkiem bo piszesz, że nie umiesz znaleźć tej rury co doprowadza powietrze do filtra(dobrze zrozumiałem?) ale pamiętaj, że do stożka też powinieneś doprowadzić zimne powietrze, żeby jako tak to działało. Więc teraz... Czy nie wyjdzie na jedno czy znajdziesz tą swoja rurę czy będziesz musiała się bawić w robienie dolotu pod stożek?
Niech odpowiedzą Ci co ją maja... z czego jest ta rura? Z gumy czy taka jakby harmonijka tekturowa wzmocniona? Bo może z czegoś innego by się dało to dopasować, pokombinować.
Pytasz się kiedy będzie lepiej "gadał"... no na stożku to pedał sam Ci się będzie wciskał, przynajmniej na początku :grin:, Dźwięk na stożku jest niższy ale naprawdę się odezwie jak wciskasz pedał i auto się rozpędza, jedzie pod obciążeniem.

: śr kwie 23, 2008 17:42
autor: Łyskacz
Czerwony22 pisze:to jaki ja mam wkońcu Tu gaźnik?
jeżeli 1,6 to Pierburg 2e2 sterowany podciśnieniami albo 2ee sterowany elektronicznie. Zobacz w kufrze czy masz nalepkę z vinem, kodem lakieru i tam też powinien być nr. silnika wraz zoznaczeniem. 2E2 występowały w silnikach np RF a 2EE np. PN no chyba że masz jakąś rzeźbę i ktoś założył inny gaźnik w co wątpię :]

Na fotce którą umieściłeś nie widze charakterystycznej zielonej "bańki" także bardzo możliwe że masz 2EE elektroniczny.

[ Dodano: Sro Kwi 23, 2008 17:53 ]
Czerwony22 pisze:za dużo już pali (8litrów) ...
wiesz to jest gaźnik a nie wtrysk mieszanka jest mniej dokładna to i więcej wciąga ale 8 litrów to w normie dla tego silnika

: czw kwie 24, 2008 11:24
autor: ppoll27
a tam od razu norma ... zależy jak i gdzie sie śmiga ... jak smigasz po pustych drogach 90-110 V bieg bez problemu zejdziesz ponizej 6 ... mam PN z gaźnikiem 2ee i nie wyszedłem jeszcze powyżej 9,3 (miasto+zima) - kwestia poprawności działania i regulacji ... :bigok:

: czw kwie 24, 2008 17:57
autor: Łyskacz
ppoll27, no wiadomo że w trasie mniej wciągnie. Ale wydaje mi sie że te 8 litrów średnio to wcale tak dużo nie jest. Dużo to wciągały stare poldki 1,5 :] około 12 litrów przy mocniejszym deptaniu :]

: pn kwie 28, 2008 19:12
autor: Czerwony22
sprawdzilem i mam gaźnik 2ee sterowany elektronicznie..

więc co teraz? wkładka sportowa, załatwienie rury czy filtr stożkowy? co będzie naj naj najlepsze do mojego golfa?

Re: filter powietrza

: pn kwie 28, 2008 19:38
autor: gailbraith
Czerwony22 pisze:nie będę rozpisywał się że się w nim zakochałem itd. po prostu mój cel to go wyremontować..odpicować itd.
Jak serio się w aucie zakochałeś i chcesz go wyremontować to raczej nie jest dobrym pomysłem dawać mu stożek czy jakieś pseudo filtry sportowe. Mocy Ci na pewno nie przybędzie.

: wt kwie 29, 2008 15:04
autor: ppoll27
rura jest specyficzna - powleczona gumą izolująca pianka (?) o grubości ścianki ko 0,5-1cm
trzeba mieć na uwadze że PN ma chyba kiepskie możliwości "tuningu" - okastrowany katem wydech ze środkowym tłumikiem, i komputer ustalający mieszankę raczej "ekologicznie" (nawet nie ekonomicznie) - jeśli wszystko jest sprawne to jego największą zaletą jest niższa masa silnika i lepsza zdolnośc wkręcania na obroty niż 1,8 (średnica cylindra prawie identyczna ze skokiem tłoka)
z ciekawszych rzeczy to przy dostępie do części można się pobawić w kombinację z monotronic (jednopunktowy wtrysk) - to raczej mocy nie przyda, z odzyskaniem kilku (góra 5) KM wracając do gaźnika 2e2, wałka rozrządu i całości wydechu z EZ
jeśli myśli się serio to można próbować poszperać po silnikach 1,6 Audi 80 B2 tam były wersje z K/KE-Jetronic które wyciągały ok 100 KM :grin:

podsumowując moim zdaniem: doprowadzić go do porządnej serii i zbierać na coś mocniejszego ...
załatwienie rury (allegro?) + świeży filitr powietrza co 15 tys km i ogarnięcie gaźnika - zwłaszcza renowacja wężyków i sprawdzenie działania podciśnień, zapłon, krokowiec i sonda lambda ... często po czymś takim auto śmiga nie do poznania ... a potem wacha i wio :bigok:

: śr paź 29, 2008 22:41
autor: marcinek84
ten kawalek rury to tylko po to aby zasysac powietrze z blotnika! jak nie masz tej rury to ssie ci caly czas z pod maski czyli jak sie nagrzeje to ssie cieple caly czas. wystarczy rura harmonijka zeby polaczyc to.