Strona 2 z 3

: sob maja 17, 2008 14:55
autor: dyzio86
jak odkrecic kolo pasowe walu korb?caly czas sie obraca...wczesniej odkrecilem swiece-niepotrzebnie?

: sob maja 17, 2008 14:56
autor: sas_gti
12 katną nasadką (chyba 19) łapiesz śrubę wału korbowego a imbusem 8 odkręcasz 4 śruby które mocują kółko. (Ta duzą śruba 12kątna nie trzyma kółka !!!)

[ Dodano: Sob Maj 17, 2008 14:58 ]
szopek87, nie maksymalne tylko martwe

: sob maja 17, 2008 15:10
autor: dyzio86
dzieki sas_gti,
chyba nie dam rady , brak narzedzi do takiej roboty, tam nawet nie ma jak reki wsadzic wiec nici z roboty :grrr:
ile moze kosztowac wymiana paska , pompy wody i simeringu?

: sob maja 17, 2008 15:13
autor: sas_gti
dasz rade tylko zdejmij koło (felgę :p) , musisz mieć nasadkę 12kątną 19mm oraz imbus 8 mm.
Po nasadkę jechałem ostanio w niedzielę do castoramy i zapłaciłem z 10 zł za stanleya.

[ Dodano: Sob Maj 17, 2008 15:21 ]
dyzio86 pisze:wszystko do wymiany kupilem.mam pytanie dotyczace samej wymiany...czy zeby ustawic dobrze rozrzad to przy odkrecaniu trzeba na cos konkretnie uwazac czy samo ustawianie jest wazne dopiero przy skladaniu , po wymianie paska i pompy?
a i gdzie jest pompa wspomagania?
i co to jest pozycja GMP? i czy koło pasowe walu rozrzadu to inaczej kolo zebate ?
koło pasowe to jest beż żebów i pracuje na nim pasek osprzetu a koło żebate ma zeby i pracuje na nim pasek rorządu , to dwa rózne koła.
Jak bediesz zdejmowałpasek to niech auto bedize na luzie i nie kręć ani wałkie mwtedy ani wałem. A zanim wyjmiesz pasek to ustaw w GMP (juz wiesz co to jest) i srpawdź wszystkie znaki. Mozesz sobie porobic swoje kreski na kolach zeby pozaznaczac po swojemu. Jak zlozysz to obróć wałem ze 2 razy i sprawdz ponownie ustawienie znaków i naciag
I nie kręć wałem gdy pasek jest wyjęty (ani wałkeim)

: sob maja 17, 2008 15:32
autor: dyzio86
jak będę miał nasadkę to zrobię.
a jak krecilem kolem pasowym gdy pasek jeszcze byl to nic sie nie stalo(calosc sie obracala)?

: sob maja 17, 2008 23:58
autor: szopek87
a po co Ci je odkrecac???

: ndz maja 18, 2008 12:59
autor: dyzio86
szopek87 pisze:a po co Ci je odkrecac???
wg książki trzeba ściągnąć koło pasowe wału korbowego.sugeruje się kiążką bo sam nie wymieniałem jeszcze paska , rozrządu wogóle.

: ndz maja 18, 2008 13:03
autor: norek111
jesli nie zwali koła pasowego to osłony nie zdejmie tym samym i paska

: ndz maja 18, 2008 13:08
autor: dyzio86
norek111 pisze:jesli nie zwali koła pasowego to osłony nie zdejmie tym samym i paska
dokładnie
stary pasek mozna by uciąć , tylko po co jeśli potem nie da rady włożyć nowego

: ndz maja 18, 2008 13:16
autor: norek111
dyzio86 pisze:
norek111 pisze:jesli nie zwali koła pasowego to osłony nie zdejmie tym samym i paska
dokładnie
stary pasek mozna by uciąć , tylko po co jeśli potem nie da rady włożyć nowego
ot cała tajemnica koła pasowego

: pt maja 30, 2008 13:43
autor: dyzio86
to znow ja-za kolem pasowym wala korbowego jest jeszcze jakies kolo zebate walu korb??czy to jest tylko jedno.
odkrecilem te 4 imbusy ale te kolo bez zebow (pasowe) dalej sie trzyma i jak wykrecic ta duza srub 12katna jesli te kolo sie obkreca.

: pt maja 30, 2008 14:18
autor: T.O.B.I.
odkrecenie 4 imbusow w zupelnosci wystarczy, uzyj trzonka w mlotku albo delikatnie opukaj mlotkiem to kolo powinno zejsc, tej duzej sruby nie odkrecaj

: pt maja 30, 2008 14:39
autor: dyzio86
T.O.B.I., zeszlo dzieki wielkie
mam pytanie co do wymiany simeringu wału rozrządu za kołem zebatym.trzeba te koło sciagnac(gorne) odkrecajac je normalnie?

: pt maja 30, 2008 14:57
autor: T.O.B.I.
tak zablokuj jakims duzym srubokrentem i tam jest normalny gwint, tylko ciezko bedzie szlo bo sruba jest na klej wkrecona, leci ci z tego simeringu? bo jesli nie to go nie ruszaj, a jak sie saczy no to juz wiesz :bigok: