Wymiana rozrządu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dyzio86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 20:43
Lokalizacja: ZPL/ZS/FSW
Kontakt:

Post autor: dyzio86 » sob maja 17, 2008 14:55

jak odkrecic kolo pasowe walu korb?caly czas sie obraca...wczesniej odkrecilem swiece-niepotrzebnie?


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images30.fotosik.pl/151/05518c7c0cf2c7bd.jpg[/img][/url]
VW -w przeciwieństwie do kobiety -lubi jak go napastujesz

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob maja 17, 2008 14:56

12 katną nasadką (chyba 19) łapiesz śrubę wału korbowego a imbusem 8 odkręcasz 4 śruby które mocują kółko. (Ta duzą śruba 12kątna nie trzyma kółka !!!)

[ Dodano: Sob Maj 17, 2008 14:58 ]
szopek87, nie maksymalne tylko martwe
Ostatnio zmieniony sob maja 17, 2008 14:56 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dyzio86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 20:43
Lokalizacja: ZPL/ZS/FSW
Kontakt:

Post autor: dyzio86 » sob maja 17, 2008 15:10

dzieki sas_gti,
chyba nie dam rady , brak narzedzi do takiej roboty, tam nawet nie ma jak reki wsadzic wiec nici z roboty :grrr:
ile moze kosztowac wymiana paska , pompy wody i simeringu?


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images30.fotosik.pl/151/05518c7c0cf2c7bd.jpg[/img][/url]
VW -w przeciwieństwie do kobiety -lubi jak go napastujesz

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob maja 17, 2008 15:13

dasz rade tylko zdejmij koło (felgę :p) , musisz mieć nasadkę 12kątną 19mm oraz imbus 8 mm.
Po nasadkę jechałem ostanio w niedzielę do castoramy i zapłaciłem z 10 zł za stanleya.

[ Dodano: Sob Maj 17, 2008 15:21 ]
dyzio86 pisze:wszystko do wymiany kupilem.mam pytanie dotyczace samej wymiany...czy zeby ustawic dobrze rozrzad to przy odkrecaniu trzeba na cos konkretnie uwazac czy samo ustawianie jest wazne dopiero przy skladaniu , po wymianie paska i pompy?
a i gdzie jest pompa wspomagania?
i co to jest pozycja GMP? i czy koło pasowe walu rozrzadu to inaczej kolo zebate ?
koło pasowe to jest beż żebów i pracuje na nim pasek osprzetu a koło żebate ma zeby i pracuje na nim pasek rorządu , to dwa rózne koła.
Jak bediesz zdejmowałpasek to niech auto bedize na luzie i nie kręć ani wałkie mwtedy ani wałem. A zanim wyjmiesz pasek to ustaw w GMP (juz wiesz co to jest) i srpawdź wszystkie znaki. Mozesz sobie porobic swoje kreski na kolach zeby pozaznaczac po swojemu. Jak zlozysz to obróć wałem ze 2 razy i sprawdz ponownie ustawienie znaków i naciag
I nie kręć wałem gdy pasek jest wyjęty (ani wałkeim)
Ostatnio zmieniony sob maja 17, 2008 15:22 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
dyzio86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 20:43
Lokalizacja: ZPL/ZS/FSW
Kontakt:

Post autor: dyzio86 » sob maja 17, 2008 15:32

jak będę miał nasadkę to zrobię.
a jak krecilem kolem pasowym gdy pasek jeszcze byl to nic sie nie stalo(calosc sie obracala)?


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images30.fotosik.pl/151/05518c7c0cf2c7bd.jpg[/img][/url]
VW -w przeciwieństwie do kobiety -lubi jak go napastujesz

Awatar użytkownika
szopek87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: czw kwie 24, 2008 19:43
Lokalizacja: Lublin

Post autor: szopek87 » sob maja 17, 2008 23:58

a po co Ci je odkrecac???


nigdy nie jest tak nisko by nie mogło być niżej
7 cali czystej stali a wahacz o asfalt wali :)

Awatar użytkownika
dyzio86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 20:43
Lokalizacja: ZPL/ZS/FSW
Kontakt:

Post autor: dyzio86 » ndz maja 18, 2008 12:59

szopek87 pisze:a po co Ci je odkrecac???
wg książki trzeba ściągnąć koło pasowe wału korbowego.sugeruje się kiążką bo sam nie wymieniałem jeszcze paska , rozrządu wogóle.


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images30.fotosik.pl/151/05518c7c0cf2c7bd.jpg[/img][/url]
VW -w przeciwieństwie do kobiety -lubi jak go napastujesz

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » ndz maja 18, 2008 13:03

jesli nie zwali koła pasowego to osłony nie zdejmie tym samym i paska


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
dyzio86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 20:43
Lokalizacja: ZPL/ZS/FSW
Kontakt:

Post autor: dyzio86 » ndz maja 18, 2008 13:08

norek111 pisze:jesli nie zwali koła pasowego to osłony nie zdejmie tym samym i paska
dokładnie
stary pasek mozna by uciąć , tylko po co jeśli potem nie da rady włożyć nowego


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images30.fotosik.pl/151/05518c7c0cf2c7bd.jpg[/img][/url]
VW -w przeciwieństwie do kobiety -lubi jak go napastujesz

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » ndz maja 18, 2008 13:16

dyzio86 pisze:
norek111 pisze:jesli nie zwali koła pasowego to osłony nie zdejmie tym samym i paska
dokładnie
stary pasek mozna by uciąć , tylko po co jeśli potem nie da rady włożyć nowego
ot cała tajemnica koła pasowego



Awatar użytkownika
dyzio86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 20:43
Lokalizacja: ZPL/ZS/FSW
Kontakt:

Post autor: dyzio86 » pt maja 30, 2008 13:43

to znow ja-za kolem pasowym wala korbowego jest jeszcze jakies kolo zebate walu korb??czy to jest tylko jedno.
odkrecilem te 4 imbusy ale te kolo bez zebow (pasowe) dalej sie trzyma i jak wykrecic ta duza srub 12katna jesli te kolo sie obkreca.
Ostatnio zmieniony pt maja 30, 2008 13:44 przez dyzio86, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images30.fotosik.pl/151/05518c7c0cf2c7bd.jpg[/img][/url]
VW -w przeciwieństwie do kobiety -lubi jak go napastujesz

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » pt maja 30, 2008 14:18

odkrecenie 4 imbusow w zupelnosci wystarczy, uzyj trzonka w mlotku albo delikatnie opukaj mlotkiem to kolo powinno zejsc, tej duzej sruby nie odkrecaj


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
dyzio86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 20:43
Lokalizacja: ZPL/ZS/FSW
Kontakt:

Post autor: dyzio86 » pt maja 30, 2008 14:39

T.O.B.I., zeszlo dzieki wielkie
mam pytanie co do wymiany simeringu wału rozrządu za kołem zebatym.trzeba te koło sciagnac(gorne) odkrecajac je normalnie?


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images30.fotosik.pl/151/05518c7c0cf2c7bd.jpg[/img][/url]
VW -w przeciwieństwie do kobiety -lubi jak go napastujesz

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » pt maja 30, 2008 14:57

tak zablokuj jakims duzym srubokrentem i tam jest normalny gwint, tylko ciezko bedzie szlo bo sruba jest na klej wkrecona, leci ci z tego simeringu? bo jesli nie to go nie ruszaj, a jak sie saczy no to juz wiesz :bigok:


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 402 gości