Strona 2 z 2

: wt kwie 08, 2008 23:25
autor: beszcza
[ Dodano: 08 Kwi 2008 18:49 ]
Notabene , lejesz taki płyn jak był wczesniej , u góry ktoś tak mówił ,beszcza jeśli nie umiesz zidentyfikować jaki jest kolor (ja tak miałem) to czerwony jak straci właściwości to robi się brązowy . Pozdroooobeszcza,[/quote]
wiem jaki mam kolor czerwony hehe :D i taki wleje tylko stary spuszczę

: wt kwie 08, 2008 23:46
autor: t-tas
w instrukcji obsługi jetta rocznik 89 mimo, ze jest po niemiecku rozszyfrowałem, ze ma być płyn ATF Dextron II czyli czerwony(korek mam czerwony na zbiorniczku i taki jest płyn), w książce napraw passata B3 też jest napisane, że płyn jak wyżej(czerwony)-a korek zbiorniczka jest czarny, z tego co wiem to w mk3 korki zbiorniczków są czarne- i jaki lać płyn-zużyty czarny??
szczerze to nie wiem od czego zależy jaki płyn ma być lany- kolega w mk2 ma korek czerwony, leje zielony płyn i wszystko działa poprawnie, w mk3 korek jest czarny a płyn ma zielony i też jest ok
co do jakości płynu- płyn zużyty, czarny poza tym, ze coś tam zatyka lub nie jest płynem który po prostu stracił swoje własności jako olej hydrauliczny- i może być tak, że pompa "mieli" płyn, lub syf zalega między łopatkami, a wirnikiem pompy przez co łopatki nie wysuwają się z wirnika jak należy, przez co spada wydatek jak i ciśnienie pompy(poniżej ciśnienia zaworu maksymalnego) i spada skuteczność układu wspomagania kierownicy- wymiana często pomaga, sąsiad już chyba 4 lata zmienia płyn 1 raz na rok i wspoma działa jak należy mimo iż już myślał, ze pompa to szajs

: wt kwie 08, 2008 23:58
autor: beszcza
a ja mam korek zielony w moim mk3 a płyn wlany czerwony :kac:

: śr kwie 09, 2008 15:40
autor: krzaś
A ja wymieniłem płyn i mi dalej ciężko kiera chodzi. Jak skręce kierownicą podczas jazdy to nie chce wrócić spowrotem do jazdy na wprost.

Czyżby pompa juz nie dawała rady?

: śr kwie 09, 2008 21:28
autor: t-tas
za powrót kół do pozycji na wprost odpowiada geometria zawieszenia przedniego, ma to też wpływ na lekkość skręcania kierownicą, ale jeśli chodzi o ciężkie skręcanie kierownicy to może już też niedomagać pompa

: czw kwie 10, 2008 12:35
autor: kozisboss
witam chciałbym do swojego golfa założyć wspomaganie ale nie wiem gdzie coś takiego mogą mi założyć i za ile??Może macie jakieś namiary??Jestem z okolic Wawy pozdro 4all

: czw kwie 10, 2008 16:23
autor: krzaś
Dałbym rade sam domowymi sposobami rozebrac pompe i przeczyscic.
Może to by coś pomogło i by lżej kiera chodziła, bo wymiana płynu nic nie dała.