Czujniek odpowiedz za pokazywanie tem plynu chlodzacego??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » czw kwie 03, 2008 09:49

nie ma to jak metoda prób i błędów - w silnikach epoki mk2 - typu RP/PN - niebieski czujnik w miarę wzrostu temperatury steruje kompem i na jego podstawie jest włączane/wyłączane "ssanie"=wzbogacanie mieszanki ... metoda pomiaru prosta - przy wyłączonym silniku, zdjąć wtyczkę i zmierzyć opór na zupełnie zimny silniku powinno być ok 2000-3000 Ohm potem zagrzac silnik wyłączyć, odpiąć wtyczkę i powinno być 200-300 Ohm :bigok:


TDPower

ogi6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: czw lis 29, 2007 14:46
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: ogi6 » czw kwie 03, 2008 09:55

ja nie mam komputera w swoim wozie:) i nie mam u mnie tego niebieskiego jest tylko czarny, czerwony i niebieski:)... no moj tez sie grzeje szybko ale temperatury mi dobrze nie pokazuje niestety muszę wymienić ten czujniek:P



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pt kwie 04, 2008 13:35

ogi6 pisze:ja nie mam komputera w swoim wozie:) i nie mam u mnie tego niebieskiego jest tylko czarny, czerwony i niebieski:)... no moj tez sie grzeje szybko ale temperatury mi dobrze nie pokazuje niestety muszę wymienić ten czujniek:P
chodziło mi o komputer sterujący praca silnika a nie pokładowy, jeśli masz wtryski jednopunktowy albo gaźnik elektroniczny to zazwyczaj te w króćcu z cieczą chłodzącą sterują pracą komputera (niebieski), wskazaniami na desce rozdzielczej (czarny), a ten od strony kolektora dolotowego mierzy temp w dolocie i załącza grzałkę pod wtryskiem/gaźnikiem (jeża) :bigok:


TDPower

ogi6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: czw lis 29, 2007 14:46
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: ogi6 » pt kwie 04, 2008 15:18

u mnie konkretnie jest szary ale to chyba to samo, gaźnik mam 2e2 ... mam on wpływ na prace gaznika?? i sprawdzamy go omomierze tek jak wyżej pisałeś?? dzisiaj wymieniłem czarny od tem w końcu wiem jaka jest:)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt kwie 04, 2008 18:55

ogi6, omomierzem sprawdzasz ten od wskazówki licznika, norm chyba nigdzie nie znajdziesz na forum. Ale to już zmieniłeś i masz ok
Pozostałe dwa to włączniki, sprawdzasz tylko czy na zimnym przewodzą prąd a na ciepłym koło 50 stopni przestają. Ich wpływ na pracę zimnego silnika jest niewielki, praktycznie nie do zauważenia z wyjątkiem mrozów. na ciepłym oczywiście nie mają żadnego znaczenia.

[ Dodano: Pią Kwi 04, 2008 6:56 pm ]
I prośba: nie mieszajcie w jednym temacie wypowiedzi na temat czujników silników z wtryskiem czy gaźnikiem elktronicznym, i włączników do jeża i gaźnika. Dla mniej obeznanych w temacie robi się cholerny mętlik z tego


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ogi6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: czw lis 29, 2007 14:46
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: ogi6 » pt kwie 04, 2008 19:23

dobra serdeczne dzięki:) jak jest maja mały wpływ to nie będę ich ruszał:) jeszcze raz dzieks



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 234 gości