Brak iskry! cewka? aparat? komputer??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » wt kwie 08, 2008 06:48

Wielkie dzięki zodiak. Jesteś WIELKI. Tego co napisałeś właśnie potrzebowałem.


JaroW

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » wt kwie 08, 2008 08:14

Jeśli chcesz dokładnie zgłębić budowę to załączam schemat wewnętrzny (blokowy) czujnika Halla stosowanego w aparacie zapłonowym VW.
Wewnątrz jest sensor Halla, stabilizator napięcia, układ kształtowania impulsu i tranzystor wykonawczy. Cały element może być zasilany napięciem stałym od 4,5 do 24 V. Układ można obciążać maksymalnie do 40mA na wyjściu stąd łatwo go uszkodzić przy nieumiejętnym sprawdzaniu (np. żarówką) stąd preferuję miernik. Oczywiście można też LEDem bo ten pobiera prąd około 20mA. Obrazek


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » śr kwie 16, 2008 22:29

Dzięki twoim radom zodiak przygotowałem sobie możliwość podłączenia LED w strategicznych miejscach tj. przy Hallu i przy cewce aby była możliwość sprawdzenia impulsów gdy silnik przestanie pracować Jednocześnie podłączyłem do nóżek sterujących przekaźnika pompą paliwa drugą diodę LED. Gdy ona świeci mam pewność, że impulsy z Halla dochodzą do ECM, a ten zamienia je w sygnał sterujący pompą paliwa (aby nie było potrzeby nasłuchiwać czy ona pracuje). Ta druga dioda to tak na wypadek gdyby się okazało, że Hall robi impulsy a cewce lub wzmacniaczu ich brak. Jeżdżę tak i czekam aż to coś co mnie drażni da o sobie znać. Jak na razie nic się nie dzieje. Pisałeś, że układ wytrzymuje 40 mA na wyjściu. Czy można zmierzyć prad na wyjściu oczywiście miliamperomierzem, bo czytałem post w którym ktoś narzekał że padł mu któryś kolejny czujnik i sugerował, że może te czujniki coś uszkadza. Może problemy powoduje za duży prąd na wyjściu spowodowany uszkodzeniem instalacji lub ECM. Jeszcze raz dziękuję za pomoc.


JaroW

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » czw kwie 17, 2008 07:24

Z uwagi na to, że czujnik podaje impulsy to raczej trudno zmierzyć prąd jakim jest obciążany na wyjściu.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to zmierzenie oscyloskopem (włączenie w szereg za czujnikiem rezystora i obserwacja oscyloskopem spadku napięcia na tym rezystorze, potem tylko prawo Ohma).
Ale ta metoda wydaje mi się raczej skomplikowana jak na "domowe" warunki.

Ale........ można spróbować tak ustawić czujnik (oś w aparacie zapłonowym) aby przy zgaszonym silniku na wyjściu czujnika była podawana masa (dioda świeci ;) ) i w tedy w szereg z wyjściem włączyć miliamperomierz i odczytać pobór prądu (oczywiście bez diody LED!). Ale nie wiem czy przy pracy silnika i jakimś uszkodzeniu komputera prąd się nie zmienia. Jakąś orientację może to jednak dać.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » czw kwie 17, 2008 19:06

zodiak pisze:Ale........ można spróbować tak ustawić czujnik (oś w aparacie zapłonowym) aby przy zgaszonym silniku na wyjściu czujnika była podawana masa (dioda świeci ;) ) i w tedy w szereg z wyjściem włączyć miliamperomierz i odczytać pobór prądu (oczywiście bez diody LED!).
Dokładnie ten sposób miałem na myśli, ale opisałem go mało precyzyjnie. W związku z tym że po prostu muszę czekać na pojawienie się usterki to siedzę i kombinuje. Może ta nasza wymiana zdań komuś się jeszcze przyda bo jak czytam na forum to problemy z zanikającą iskrą w MK3 są dosyć powszechne


JaroW

Awatar użytkownika
krzaś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 13:49
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: krzaś » czw kwie 17, 2008 19:47

Sprawdz czy w twoim autku jest przekaznik nr,30( w skrzynce bezpieczników) jesli jest to go wymień. On tez jest odpowiedzialny za iskre i przewaznie szwankuje, a nie psuje sie od razu.



Awatar użytkownika
Dyziu14021991
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: czw lis 22, 2007 18:38
Lokalizacja: Rosnowo/Koszalin
Kontakt:

Post autor: Dyziu14021991 » czw kwie 17, 2008 21:36

Może moduł zapłonowy ci poszedł moj brat ostatnio miał tak w AUDI i okazało sie ze moduł


RAJEK


[img]http://images30.fotosik.pl/156/d42d884289b89218.jpg[/img]

mafin007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr kwie 11, 2007 21:42
Lokalizacja: pabianice

Post autor: mafin007 » ndz cze 15, 2008 21:02

przy braku iskry proponuje zrobić tak :
wyjąc przewód idacy z cewki do kopułki z kopułki i umiescić go przy klemie minus (wcisnąc miedzy kable przy klemie)
wyjąc przewód od czujnika Halla
przekecic kluczyk na zapłon
dodatkowym kabelkiem połaczac środkowy kabelek od czujnika halla z minusem
pojawinie sie iskry świadzczy że mamy dobrą cewke a uszkodzony mamy czujnik halla o ile palec i kopułka jest ok
u mnie tak akurat było ,jechałem ,auto nagle zgasło i iskry nie było ,przywiozłem ze szrotu "nowy" aparat zapłonowy podpiołem pod kabelek od czujnika Halla zakreciłem i już iskra była ,wymiana aparatu .
Obrazek



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 252 gości