Strona 2 z 2

: śr kwie 02, 2008 14:59
autor: Oli
dzisiaj podłączyłem vaga żeby zmierzyć prędkości bo miałem takie same zegary i zmieniłem na te z ringami czyli 2 pierwsze fotki. nie wiem czy dobrze mierzyłem ale w instruments w blokach u mnie przekłamuje o 2 km/h na wszystkich prędkościach ( na szafie strzałka pokazuje więcej niż w vagu kodowanie licznika to Coding: 21112

: czw paź 09, 2008 02:17
autor: soroka
Mam podobny problem. Wymieniłem licznik. Vmax na starym to 210km/h. Wg nowego 235km/h, to nierealne dla golfa 1,6.

: czw paź 09, 2008 15:21
autor: greg
źle zakodowany

: sob sty 10, 2009 23:36
autor: soroka
oto kody z Vaga:
Obrazek

[ Dodano: Sob Sty 10, 2009 22:38 ]
nie przyjmuje 1,2, 3, 4 tylko 0

: sob sty 10, 2009 23:59
autor: greg
a spróbuj wbić 04103

: ndz sty 11, 2009 19:34
autor: soroka
po wpisaniu kodu 04103 i zatwierdzeniu przyjęty zostaje kod 04100 i cokolwiek bym nie wybrał XXXX1 XXXX2 XXXX3 XXXX4 to zawsze ustawia się XXXX0.

: ndz sty 11, 2009 19:49
autor: greg
a jaki masz numer zegarów 1J0 920 xxx i litera

: ndz sty 11, 2009 21:52
autor: soroka
1J5920826G pochodzi z Bory silnik 1.6 FSI 2003r.

[ Dodano: Wto Kwi 07, 2009 15:02 ]
Temat wygląda na nierozwiązywalny ....

[ Dodano: Wto Kwi 14, 2009 22:21 ]
Znalazłem wsad do tych zegarów ze zmodyfikowanym K-value z 4345 na 4358, co przywraca poprawność wskazań, boję się jednak to testować

[ Dodano: Pon Kwi 27, 2009 21:06 ]
No temat uważam za zamknięty. Pomogło przeprogramowanie eepromu. W liczniku było zapisane K-value 3612, zmiana na 4134 rozwiązała problem.

[ Dodano: Pon Kwi 27, 2009 21:11 ]
Brylek pisze:Mam problem z prędkościomierzem w VW MK4, 2002r. 1,9TDI (6 biegów).
Problem polega na tym, iż obecnie dla przykładu jadąc ~130km/h licznik pokazuje 100km/h, gdyż mam licznik skalowany logarytmicznie.
Sprawdzałem z innymi samochodami oraz z GPS i rzeczywiście pokazuje prędkości nie od tego licznika - na środku jest różnica ~30km/h a czym większa prędkość tym różnica ta się zmniejsza.
W VW golfach wychodziły 2 liczniki (w zasadzie 3 ale ten 3 do 220km/h):
1. Skalowalny równomiernie (zdjęcie 'Skal_równom.jpg'): od 0 do 260 na środku ma 130km/h (wydaje mi się, że właśnie mam zamontowany czujnik do takiego licznika).
2. Skalowalny logarytmicznie (zdjęcie 'Skal_logarytm.jpg'): od 0 do 260 na środku ma 100km/h.

Czy problem leży po stronie czujnika?
W serwisie mówią tylko jaki powinien być zamontowany czujnik z nic nie pytają sie o rodzaj licznika :-(
Witam,
teraz na podstawie moich doświadczeń mogę powiedzieć coś więcej w tej sprawie - Skalowanie licznika jest zapisane w pamięci eeprom, a to oznacza, że zamieniając licznik na nowy nie wolno wprost kopiować eepromu ze starego licznika, a jedynie jego fragmenty, co jednak proponowałbym pozostawić specjalistom

: ndz mar 21, 2010 17:06
autor: greg
soroka pisze:a to oznacza, że zamieniając licznik na nowy nie wolno wprost kopiować eepromu ze starego licznika, a jedynie jego fragmenty,
jeśli zmieniasz same tarcze - przekopiować tylko linijkę 220 i 230