Strona 2 z 2

: sob mar 29, 2008 19:56
autor: greg
żeby było jasne - teraz mam benzynę - wcześniej diesla (mk2 1,6TD i mk3 1,9D) - różnicę pomiędzy delikatnym a mocnym deptaniem były w granicach 1litra = 4zł - dla 4 zł mam sie katować?
kumpal mk2 1,6TD SB palił pomiędzy 5litrów (jak furmanką) a 8 litrów jak jeździliśmy w granicach 180/190 na autostradzie - tu już opór powietrza dokłada zużycia

[ Dodano: Sob Mar 29, 2008 7:01 pm ]
a w zeszłym tygodniu porównawczo ja mk4 1,4 75KM i koleżanka mk4 TDI 100KM - mój w granicach 7-7,5litrów jej 6,1litra - piszę że w granicach bo już nie mierzę ale przy takim stylu jazdy w zależności czy tankuję w Polsce czy w Niemczech wychodzi mi taka różnica - dziwne - bo oglądałem testy angielskie gdzie taki silnik nie dawał tam różnicy czy benzyna 95 czy 98 a tu w Polsce 95 i w Niemczech też 95 daje jednak różnicę zużycia paliwa

: sob mar 29, 2008 21:14
autor: jasiek21
TDI najmniej pali przy jeździe poniżej 2tysięcy na 5tym biegu.
Jak chcesz sprawdzić jak mało pali, to wybierz się nad morze, jedź około 2 tysięcy obrotów, przy 2,5 zmieniaj bieg na wyższy, hamuj biegami. Powinno Ci wyjść spalanie ok 5,5 litra.
A na koniec tego głupiego doświadczenia przeciągnij auto po autostradzie żeby sadze przedmuchać, bo jak będziesz za oszczędnie jeździć, to będzie się osadzać w turbinie itd. itp.

Re: Najniższe spalanie - przy jakich obrotach ?

: sob mar 29, 2008 22:26
autor: matikdalik
Yacko pisze:Przy jakich obrotach jest najnizsze spalanie w TDI 100KM MKIV ? Chciałbym przetestować mój nowy nabytek ile spali przy max oszczędnej jeździe.
MK3 TDI przejazd na 5 biegu w okolicy 1500-1600rpm - bez przyspieszeń ze stałą prędkością, po płaskim terenie, na jazdę na kropelkę - w środku nocy, zszedłem poniżej 4l/100km - ale już nigdy więcej, tego tak nie idzie jezdzić :grin:

maciek

: ndz kwie 06, 2008 23:18
autor: Yacko
Przetestowałem swojego MKIV po kątem ekonomii :)
Jadąc spokojnie trasą 90-110 km/h oraz 10% miasta spalanie wyszło rewelacyjne - 4,6l.
Jestem w pełni zadowolony, ale poprzednio jak jeździłem bardziej dynamicznie spalanie nie było dużo większe - około 5,5l, więc nie warto się meczyć.

: pn kwie 07, 2008 00:11
autor: rakczek
A moja marchewa w miescie potrafi spalic 14l ale to naprwade nie jest zle. Godzina mojej pracy to ok 11l paliwa :)

Wiec nie zycze wam jak najmiejszego spalania... zycze raczej wam by lanie do pelna nie bylo bolem dla kieszeni:))

Pozdrawiam

: pn kwie 07, 2008 14:09
autor: ppoll27
To_mas pisze:
wolfzan pisze:Ja mam silnik benzynowy, ale z mojego doświadczenia mogę Ci tylko doradzić, aby unikać jazdy na luzie, bo wtedy auto spali więcej niż podczas hamowania silnikiem.
nie zawsze !! jeśli masz auto z gaźnikiem to mi sie wydaje ze spalanie hamując silnikiem jest takie samo jak jadąc na luzie :) na wtrysku to podobno !! odcianane jest paliwko odcinane do ok 2tyś obr(zalezy od auta) a potem normalnie podawane

Nie wiem natomiast jak to wygląda w TDI :/
z tego co wiem (a zastrzegam że nie wiem wszystkiego), to na wtrysku zazwyczaj jest totalne odcięcie i ewentualnie podawanie spalin z EGR (jeśli jest), a w gaźnikach, zwłaszcza w tych "nowszych" (VAG końcówka lat 80tych) jest elektro-zaworek i blokuje się dopływ paliwa przy hamowaniu silnikiem, w starszych (weber itp) zużycie paliwa jest porównywalne do luzu bo dysza wolnych obrotów działa zawsze ... :bigok:

: pn kwie 07, 2008 14:32
autor: Slon
Moj golf pali roznie zazwyczaj ok 6.3 litra na 100 ale caly czas w miescie a jak przycisne w miescie tylko naprawde konkretnie to nawet do 8 litrow dochodzi ;D a tez mam dizelka ;d