Na co uważać przy zakupie golfa 3 Diesel?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pkirylcz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
Lokalizacja: Wolfsburg
Kontakt:

Post autor: pkirylcz » śr cze 15, 2005 15:43

Chcialbym wrocic jeszcze do sprawy jezdzenia po niemieckich autobahnach.

Tak jak zauwazylem, to najszybciej jezdza po nich....
... Polacy.

Z kolega fiesta dieslem z 93 roku jadac 130-140 wyprzedzalismy prawie wszystkie samochody.
Sa cholernie wyczuleni na jakiekolwiek przewinienia.
Ograniczenie to ograniczenie. Nawet gdyby na autostradzie stalo ograniczenie do 40.
Strasznie nie lubia jak sie w korku prawym wolnym pasem za ciagla ich miacha :) ktory zawsze jest pusty.


Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 855
Rejestracja: pt gru 17, 2004 13:10
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: ck » śr cze 15, 2005 18:49

Moim zdaniem jeśli auto odpala i jedzie bez przerwy paredziesiąt km.tym lepiej dla samego silnika i nie tylko.A jazda z prędkością 200km/h napewno mu nie zaszkodzi.Gorzej jest jak się często jeździ na niedogrzanym silniku.



Mariusz D.
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: śr sty 05, 2005 17:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Mariusz D. » śr cze 15, 2005 19:19

Dokładnie o diesla trzeba troche dbać i będzie ok? TDI jest super tylko troche mnie denerwuje skrzynia biegów bo często trzeba zmieniać biegi żeby się nie dławił. Jak w drugim moim mk II 1,6 dieesel wsadziśz 5 bieg to czy jedziesz 120km/h czy 50 km/h jest ok!!! A pozatym TDI jest poprostu super silniczek. A co do blachy te samochody maja około 10 a 12 lat więc nie oczekujmy od nich piękna salonowego. :) Ale tak czy siak są super!!!!

A to moje TDI ...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



darkoy

Post autor: darkoy » pt cze 17, 2005 12:08

Witam wszystkich
Własnie nabyłem Golfika TDi 90PS z 96 roku z przebiegiem 250tys km. był serwisowany ale nie mogę znaleźć info na temat oleju jakim był zalany. Prosze o poradę jaki olej zalać do tego auta tzn minerał czy połsyntetyk.
I druga sprawa co ile powinno się wymieniać rozrząd w tym silniku
Za wszelkie info z góry dzięki
pozdr



Awatar użytkownika
bor0wy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: śr kwie 13, 2005 10:01
Lokalizacja: WM
Kontakt:

Post autor: bor0wy » pt cze 17, 2005 12:20

Rozrzad generalnie co 50-60tys, jak kupiles to polecam od razu wymienic pasek i rolki.
Jesli chodzi o olej to tak jak ktos napisal ok 10tys wymieniac. I przy duzym przebiegu to albo polsyntetyk albo mineralny.


Na co zwrocic uwage przy kupnie TDI sprawdz czy na zimnym silniku bez problemu Ci odpali no i czy poleci ladny dymek ;-)



Awatar użytkownika
bor0wy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: śr kwie 13, 2005 10:01
Lokalizacja: WM
Kontakt:

Post autor: bor0wy » pt cze 17, 2005 12:25

Nawet gdyby jeździli z maksymalnymi prędkościami non stop to tdi to dzielnie zniesie - to nie benzyna jadac 160km/h mam na obrotomierzu 3000obr. to niewiele, poztym tdi ma limiter i silnika się w ten sposób nie ukręci.
Trudno mi sie zgodzic z tymi 3000 przy 160km/h chyba ze masz 6 biegowa skrzynie albo 110KM. BO u mnie to przy 130km/h sa obroty ok 2700-2800rpm



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Wymień...

Post autor: Razal » pt cze 17, 2005 16:39

wszystkie filtry, olej (i tu ja polecam tylko i wyłącznie półsyntetyk np.10W40 - nie wierzę w to, że ktoś zalewał do takiego auta wcześniej minerala pomimo 250tkm, też na początku się zastanawiałem czy przy przebiegu 190tkm nie zalewać minerala - odpowiedź prawdziwego fachowca była jednoznaczna - TDI + mineral = kaszana, jeżlei nie chcesz zajeżdżać turba to lej śmiało półsyntetyk dobrej marki np.Mobil i trzymaj poziom na 3/4 - będzei GOOD, a teraz troche z doświadczenia - miałem kiedyś MkII 1,6E z przebiegiem prawie 300tkm - sprawował się idealnie do konca (mam tu na myśli sprzedaż, a nie złomowanie ;))na 10W40 półsyntetyk, po zalaniu minerala (to był błąd) klepały szklanki dosyć długo na zimnym, więc wymieniłem spowrotem na 10W40, wiem że ten MkII śmiga do dziś dnia - bez remontu!!)) LEJ ŚMIAŁO PÓŁSYNTETYKA !! i trzymaj się wymiany MAX co 10tkm.
A co do rozrządu to ja też wymieniłem, pasek, rolke napinającą, rolke prowadzącą - śpię spokojnie przez 60tkm - WARTO :). Jak będziesz szanował ten motorek, to napewno ci się odwdzięczy dobrą pracą :bigok:

A co do cytuję: "Trudno mi sie zgodzic z tymi 3000 przy 160km/h chyba ze masz 6 biegowa skrzynie albo 110KM. BO u mnie to przy 130km/h sa obroty ok 2700-2800rpm"
borOwy - mam ten sam motorek i rzeczywiście przy 160/h jest u mnie ok. 3000-3100 obr./min


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt cze 17, 2005 17:08

bor0wy pisze: Trudno mi sie zgodzic z tymi 3000 przy 160km/h chyba ze masz 6 biegowa skrzynie albo 110KM. BO u mnie to przy 130km/h sa obroty ok 2700-2800rpm
100km/h 1900-2000obr
130km/h w okolicach 2400-2500obr


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
pkirylcz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
Lokalizacja: Wolfsburg
Kontakt:

Re: Wymień...

Post autor: pkirylcz » pt cze 17, 2005 17:47

Razal pisze:LEJ ŚMIAŁO PÓŁSYNTETYKA !! i trzymaj się wymiany MAX co 10tkm.
A co do rozrządu to ja też wymieniłem, pasek, rolke napinającą, rolke prowadzącą - śpię spokojnie przez 60tkm - WARTO :). Jak będziesz szanował ten motorek, to napewno ci się odwdzięczy dobrą pracą :bigok:
Wymiana co 10tys wg mnie nie ma tutaj sensu, nie ma takiej potrzeby. Producent zaleca 15tys.
Olej po 7tys km ma najlepsze wlasciwosci smarujace.


Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re: Wymień...

Post autor: Razal » pt cze 17, 2005 22:15

pkirylcz pisze:
Razal pisze:LEJ ŚMIAŁO PÓŁSYNTETYKA !! i trzymaj się wymiany MAX co 10tkm.
A co do rozrządu to ja też wymieniłem, pasek, rolke napinającą, rolke prowadzącą - śpię spokojnie przez 60tkm - WARTO :). Jak będziesz szanował ten motorek, to napewno ci się odwdzięczy dobrą pracą :bigok:
Wymiana co 10tys wg mnie nie ma tutaj sensu, nie ma takiej potrzeby. Producent zaleca 15tys.
Olej po 7tys km ma najlepsze wlasciwosci smarujace.
15tys km - zgoda - ale masz na myśli benzynowe silniki, a nie turbodoładowane TDI ??


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
pkirylcz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
Lokalizacja: Wolfsburg
Kontakt:

Post autor: pkirylcz » pt cze 17, 2005 22:22

No nie wiem, moze i z turbo jest inaczej, bo pracuja w ciezszych warunkach. Niemniej jednak uwazam ze nalezy trzymac sie wytycznych producenta, nie ma sensu skracac sobie tych terminow. One i tak sa tak dobrane z troska o silnik i jego zywotnosc.


Pozdrawiam,
Piotrek

darkoy

Post autor: darkoy » sob cze 18, 2005 11:59

ok koledzy dzieki za wskazówki. olej co 10 tys pólsyntetyk - myslę o castrolu co sadzicie czy to dobry wybór.
A rozrząd to się zgadza trzeba będzie czym prędzej wymienic.
pozdr i dzięki za info



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Re: Wymień...

Post autor: Michael G60 » pn cze 20, 2005 15:54

pkirylcz pisze:
Razal pisze:LEJ ŚMIAŁO PÓŁSYNTETYKA !! i trzymaj się wymiany MAX co 10tkm.
A co do rozrządu to ja też wymieniłem, pasek, rolke napinającą, rolke prowadzącą - śpię spokojnie przez 60tkm - WARTO :). Jak będziesz szanował ten motorek, to napewno ci się odwdzięczy dobrą pracą :bigok:
Wymiana co 10tys wg mnie nie ma tutaj sensu, nie ma takiej potrzeby. Producent zaleca 15tys.
Olej po 7tys km ma najlepsze wlasciwosci smarujace.
A czemu u mnie zaleca się wymianę co 7.500??? (Passat TD - 1994) ??


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 502 gości