Strona 2 z 3

: wt mar 04, 2008 22:44
autor: krzysztof w
zllew pisze:przy skręcaniu kołami słychać takie jak gdyby strzelanie, przeskakiwanie sprężyn
Buli fan VW pisze:Objawy wskazują na zużycie zewnętrznych przegubów równobieżnych. W wyrobionych bieżniach zużyte kule ujęte w koszyczku przeskakują - stąd ten okropny twardy stuk.
To napewno nie jest objaw przegubów. Tymbardziej dwóch na raz. Przecież ZLLEW wyraznie napisał
zllew pisze:że to dzieje się też na postoju!
a przeguby nie strzelają na postoju.
Zllew czy Ty przy wymianie końcówek stabilizatora nic więcej nie demontowałeś?

: wt mar 04, 2008 22:48
autor: zllew
krzysztof w nie wymieniałem końcówek stabilizatora tylko gumy na których stabilizator przymocowany jest do wahaczy. Co prawda odkręcałem owe końcówki aby ułatwić sobie wymianę gum.

: wt mar 04, 2008 22:53
autor: krzysztof w
Wybacz za głupie pytanie ale nie założyłeś tych końcówek pod wahacz tylko na wahacz zgadza się?

: wt mar 04, 2008 22:56
autor: zllew
No wydaje mi się że inaczej się nie bardzo da :)

: wt mar 04, 2008 22:56
autor: Buli fan VW
Nawet gdyby Zllew założył te części źle to i tak nie mają one wpływu na pracę kolumny w czasie skrętu. PozdraVWiam!

: wt mar 04, 2008 22:58
autor: krzysztof w
Wszystko wskazuje najwyrażniej na sprężyny. Tylko jakim cudem. Może to Ci w czymś pomoże http://forum.vwgolf.pl/printview.php?t= ... e00771451c

: wt mar 04, 2008 23:02
autor: zllew
Kolega Kubek pisze, że do diesli sa gumy fi 23 a z tego co pamiętam to kupiłem gumy fi 21 bo takie mi pasowały według starych. Czy to ewentualnie może mieć wpływ na ten problem? Dodam że jak naciskam na przód t słychać pisk gumek (nie nasmarowałem ich).

: wt mar 04, 2008 23:05
autor: krzysztof w
Może to właśnie tu jest ten problem. :goof:

: wt mar 04, 2008 23:08
autor: Buli fan VW
Jak już pisałem zdecydowanie odrzucam prawdopodobieństwo usterki po stronie stabilizatora. Nawet jeżeli jego gumki popiskują;)

: wt mar 04, 2008 23:10
autor: zllew
No ale fi 23 miały garb, przynajmniej te w sklepie. No i po mierzeniu suwmiarką moje zużyte miały fi 22 więc raczej miałem założone w aucie fi 21.

: wt mar 04, 2008 23:28
autor: Buli fan VW
Proponuję Ci nastepujące rozwiązanie: Weź Golfika na podnośnik warsztatowy, obracaj kołami jak do skrętu. Jezeli w nieobciążonym zawieszeniu objawy się ujawnią to będzie to sprawa sprężyn, jeżeli będzie cisza lub ciszej wskazuje to na łożysko kolumny. Przy okazji obejżyj dokładnie stan i zmontowanie kolumn a podczas obracania kolumn do skrętu zobacz uważnie na zachowanie się drążka stabilizatora - może to ostatecznie przekona Cię o braku jego związku z układem kierowniczym;) PozdraVWiam!

: wt mar 04, 2008 23:34
autor: zllew
Jutro jak wrócę z pracy to będę kombinował i dam znać co z tego wyszło. Pozdrawiam

: śr mar 05, 2008 01:13
autor: MarcoVW
A wiec tak , opcje sa dwie albo ci przeskoczył talerzyk górny sprezyny albo łozysko juz jest zatarte i sprezyna sie suwa po talerzyku zamiast talerzyk na łozysku .

Ale stawiam na talerzyk górny , poprostu sprezyna sie nie trzyma oparcia o wyżłobienie tylko suwa sie po talerzyku i jak dochodzi do wyżłobienia to masz ten dzwięk (bo własnie wskakuje w swoje miejsce).

ps. dodam , ze raczej te łozyska , ktore tez pojawily sie po raz pierwszy w McPersonie mk3 od 08.94 po cała serie mk4 są praktycznie bezawaryjne.

poniżej McPerson mk4

Obrazek

: śr mar 05, 2008 07:13
autor: zllew
Tak więc co z tym ewentualnym problemem moge zrobić?