na benzynie nie pali na wszystkie gary...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » śr mar 05, 2008 01:16

te sruby jak najbardziej reguluja sklad mieszanki, podobnie jak sruba na wezu.
Na duze spalanie u Ciebie nie ma wplywu lambda, bo masz Igen.
Na to spalanie ma wplyw zla regulacja i ewentualnie to co juz pisalem, czyli sprawdz dolot, czy nie ciagnie cieplego powietrza



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » śr mar 05, 2008 01:25

w puszcze z filtrem masz klapke sterowana podcisnieniowo, ona powinna pracowac dajac doplyw cieplego powietrza ta wlasnie harmonijka jak silnik jest zimny a jak cieply to powinna zatkac wlot cieplego i otworzyc wlot zimnego powietrza z zewnatrz. Czasami gaziaze blokuja ta klapke w puszce, zeby tylko cieple ciagnol, wtedy latwiej jest gaz ustawic, ale odbija sie to wiekszym spalaniem i mniejsza moca, podobny wplyw bedzie miala zwezka w dolocie zimnego powietrza.

[ Dodano: Sro Mar 05, 2008 00:28 ]
niebieski odpowiada za ssanie, za wskazania temp na desce czarny a czerwony za podgrzewanie jeża w kolektorze dolotowym



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » śr mar 05, 2008 01:33

spoko :bigok:



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » śr mar 05, 2008 23:25

kyniuwlkp pisze:zaglądałem do filtra i niby wszystko ok tzn ta klapka chodzi dobrze i zamkniete było ciepłe powietrze tylko mam pytanie, z boku odchodzi taki mały chudy biały wężyk tylko ze on ma poczatek w obudowie filtra a gdzoe koniec?? bo moj wisi gdzie chce:/ gdzie on powinien byc?? ale nie sadze zeby to miało wpływ na spalanie?
ale to cieple powietrze bylo caly czas zakniete?
Jesli tak to ten wezyk jest wlasnie od sterownia klapka i powinien byc podlaczony z tylu do obudowy wtrysku



Awatar użytkownika
piotrekrkk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn paź 08, 2007 20:59
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: piotrekrkk » czw mar 06, 2008 23:54

Eidos , dzieki za rade z tym ecu u mnie tez pomogło z odpalaniem , ale 2-gi problem który został to szarpanie przy zmianie biegów ale to juz raczej nie jest elektryka , sprzegło 100% ok .Kyniu a kiedy Ci tyle spalił? chodzi mi tutaj o pogodę i o to jak mu cisnąłes ? te 110 zeta na tyle kilosów to nie jest wcale dużo. Spalił Ci 12 litrów , jedź na sama trase i zobacz ile Ci spali , potem samo miasto.U mnie rekord trasa na 28 litrach ponad 360 kilosów , ale wtedy naprawde jechałem jak bym miał tempomat w nodze. Natomiast w miescie naj mniej jakieś 210 tez przy 28l ale przy cięzkim bucie .
pozdrawiam



Awatar użytkownika
piotrekrkk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn paź 08, 2007 20:59
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: piotrekrkk » pt mar 07, 2008 01:18

kyniuwlkp, to dobry wynik , nizej nie zejdziesz . Nie walcz o ten jeden litr mniej bo to nie ma sensu.
pozdrawiam



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pt mar 07, 2008 11:15

ta "klapka" ma wpływ na spalanie o tyle że pozwala zimnemu silnikowi ciągnąć cieplejsze powietrze z nad wydechu - po to żeby się szybciej rozgrzał ...
przechwalacie się spalaniem ale nie zapominajcie że największe jest tuż po zapaleniu na zimnym silniku wtedy kiedy komputer wzbogaca mieszankę (zapodaje ssanie) właśnie na podstawie niebieskiego czujnika temperatury - szybkie nagrzewanie silnika skraca ten czas - więc i zmniejsza spalanie ! także radzę doprowadzić tą klapkę do porządku ... i sprawdzić termostaty (przy temp powietrza ok 0 grzanie do 90 stopni powinno się odbyć w czasie 5-7 minut !) :chytry:
PS czujnik temperatury sprawdzasz tak : na zimnym wyłączonym silniku - odpinasz wtyczkę i mierzysz opór - powinien wynosić 2-3 k Ohmy, potem zapinasz wtyczkę zapuszczasz silnik grzejesz do 90 stopni (temp pracy) gasisz - odpinasz wtyczkę i sprawdzasz opór - powinien spaść ok 10 krotnie - czyli wynosić 200-300 Ohm ! TEN CZUJNIK MA KLUCZOWE ZNACZENIE DLA SPALANIA w RP ... :smoke:
Ostatnio zmieniony pt mar 07, 2008 11:19 przez ppoll27, łącznie zmieniany 1 raz.


TDPower

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » sob mar 08, 2008 00:38

na gazie się nie znam, wiem tyle że tam sporo zależy od rodzaju instalacji ... :bigok:


TDPower

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 421 gości