Ściąganie podczas jazdy na wprost

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
DaroS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: sob gru 04, 2004 10:42
Lokalizacja: Wodzislaw
Kontakt:

Post autor: DaroS » pt lut 15, 2008 01:02

jhosef, regulacja na amorku polega na popouszczeniu dwoch srub na amorku. W amorku sa wieksze otwory po to by regulowac kat.
Ostatnio zmieniony pt lut 15, 2008 01:04 przez DaroS, łącznie zmieniany 2 razy.


Golf 2 1.6D - sama frajda, Golf 1.8GL AAM - niezawodny
Passat B5 1.9 AHH 0.216 GT1749V/VA ECU 012AH
Corrado G60+ 205Ps 267Nm
A4 B6 1.9 TDi Avant Quattro x2
A8 D3 4.2 TDi BVN Quattro

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pt lut 15, 2008 01:07

DaroS pisze:jhosef, regulacja na amorku polega na popouszczeniu dwoch srub na amorku. W amorku sa wieksze otwory po to by regulowac kat.
No właśnie u mnie nie ma. Po prostu nie ma. Rozmiar jest dokładnie ten sam co w zwrotnicy. nie ma możliwości nic przestawić. Trochę się zdziwiłem jak to zobaczyłem. Jak wymieniałem amorki u kolegi w sirocco to była regulacja. U mnie nie.

Ja mialem w tym pudle oryginalne amory z pierwszego montażu. Zamontowane w '83, wymontowane w '07. Trzymały okrutnie ;D
Ostatnio zmieniony pt lut 15, 2008 01:17 przez jhosef, łącznie zmieniany 3 razy.



GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » pt lut 15, 2008 11:34

U mnie było identycznie i winowajcą były opony. Niby równo starte, żadnych widocznych uszkodzeń ale samochod jechał w prawo jak szalony. Po wymianie opon na nówki, samochod jedzie ładnie na wprost. Po prostu były stare i powstaly jakieś uszkodzenia w środku.


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pt lut 15, 2008 12:24

GRIZLI pisze:U mnie było identycznie i winowajcą były opony. Niby równo starte, żadnych widocznych uszkodzeń ale samochod jechał w prawo jak szalony. Po wymianie opon na nówki, samochod jedzie ładnie na wprost. Po prostu były stare i powstaly jakieś uszkodzenia w środku.
Miałem właśnie sprawdzić na innych oponach. Miałem nawet dwie nowe michelin ale niestety rozwaliło mi oponę z tyłu i musiałem jedną poświęcić. A teraz mam problem bo juz ich nie produkują. I została mi jedna opona. Z przodu mam Dębicę i nigdy więcej tego !@#$%.
Wrócę dzisiaj do domu i będę patrzył. Jutro powtórna regulacja. Jak nie to nie wiem o co biega.



Chmielu_TDI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 18:54
Lokalizacja: Chorzów/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Chmielu_TDI » ndz lut 17, 2008 11:30

GRIZLI pisze:U mnie było identycznie i winowajcą były opony. Niby równo starte, żadnych widocznych uszkodzeń ale samochod jechał w prawo jak szalony. Po wymianie opon na nówki, samochod jedzie ładnie na wprost. Po prostu były stare i powstaly jakieś uszkodzenia w środku.
no za jakis czas będę zmieniał na letnie to zobacze czy est jakaś różnica

[ Dodano: 17 Lut 2008 10:31 ]
sas_gti pisze:
DaroS pisze:W jakim stanie masz silentbloki? Masz je wogole dobrze wlozone do wachaczy (sa znaki)?
to dobre pytanie
jesli jeden wahacz ma np sworzen innej fimry niz drugi, inny wahacz lub nawet tuleje w jednym są dociągnięte na aucie w górze a drugie na aucie na ziemi tosie omze dziać, a 2 mm to nie duzo.
Pomiar płyty to jedno a dobra interpretacja jego wyników to dopiero konkretna informacja, bo stare auto nawet nie bite nie trzyma geometri podłogi i tu jest problem.
POtrzebujesz dobrego speca od gemoetri zawieszenia a potem ewentualnie od podłogi.
Dobry spec od geo najpierw posprawdza stan elementow ktore odpowiadaja ze geometrie a potem sprobuje ją ustawic i/lub jeszcze odpusci wszystkie sruby wahacza i dokręci go na opuszczonym aucie tak jak sie to powinno robic
Problem moze tez tkwić w niepozornej tylnej belce bo ona stanowi wykładnik dla ustawiania przodu
dzięki za porady, będę na wiosne wymieniał amorki z przodu to będzie zowu ozbiona zbierzność i będę się bardziej domagał ustawienia wszystkiego tip top


[b]VW Golf 3 TD[color=#FF0000]I[/color] Edition[/b]
[img]http://latara.w.interia.pl/golf22.JPG[/img]

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz lut 17, 2008 17:26

regulacja na sworzniu jest ale nie jest to reg kata wyprzedzenia sworznia, takiej nie ma.
Mozna sworzen lekko przesunac do srodka ale generalnie powinno sie go tak ustawiać jak go ustawia wpust ktory sie na nim znajduje. Od biedy jak coś jest krzywe to mozna regulowac sworzniem przesuwajać/odsuwając go do/od środka auta.
Jesli chodzi o amory to gorny otwor mozna rozwiercic (tzw fasolka) jesli jest miejsce. Swoją drogą dziwne ze te amory nie mają fasolek
PRoblem przy regulwoawniu sworzniem jest taki ze zmiania sie promien wahacza i auto trzyma geometrie tylko jak stoi na kola a potem im bardzije ugnie sie amortyzator tym wieksze roznice bedą sie pojawialyu miedzy prawym i lewym kolem (wynikac to bedzie z roznych długosci wyhacza) Nie wiem tylko czy to jest odczuwalne



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 459 gości