Strona 2 z 2

: ndz lut 10, 2008 21:55
autor: robgr85
Dzięki, jak będę miał czas żeby zajechać na kanał to zerknę... tylko nie bardzo mam chęci na zdejmowanie tłumików... mam nadzieję że się obejdzie bez tego :)

aa i jaki typ 'luzów' na drążku udało ci się zniwelować tą śrubą?

Pozdrawiam.

: ndz lut 10, 2008 23:38
autor: 2RaZ
słuchaj do tej śruby masz dostęp bez demontażu jakichkolwiek części. Ja jak miałem luzy pojechałem do warsztatu bo myślałem, że mam zwaloną skrzynię czy coś bo drążek latał jak w "Ikarusie" a się okazało, że gość dokręcił mi tą śrubę i drążek był naprawę sztywny...
pozdrawiam!
:smoke: :smoke: :smoke:

: pn lut 11, 2008 00:29
autor: robgr85
2RaZ pisze:słuchaj do tej śruby masz dostęp bez demontażu jakichkolwiek części. Ja jak miałem luzy pojechałem do warsztatu bo myślałem, że mam zwaloną skrzynię czy coś bo drążek latał jak w "Ikarusie" a się okazało, że gość dokręcił mi tą śrubę i drążek był naprawę sztywny...
pozdrawiam!
:smoke: :smoke: :smoke:
gdybym to ja był autorem tego tematu to bez wątpienia dostałbyś 'pomógł'. Napisz jeszcze ilo biegową skrzynię miałeś w tym golfie....

MK2

: pn lut 11, 2008 13:50
autor: 2RaZ
to była skrzynia 4 biegowa...
POzdrawiam!
:smoke: :smoke: :smoke:

[ Dodano: Pon Lut 11, 2008 12:51 ]
to była skrzynia 4 biegowa w MK2 1.3 MPI...
POzdrawiam!
:smoke: :smoke: :smoke:

: pn lut 11, 2008 14:16
autor: robgr85
Też mam 4biegową... z ciekawości wjadę na kanał :)

: pn lut 11, 2008 15:00
autor: 2RaZ
z tego co pamiętam to ta śruba to chyba 10-tka nasadowa...ale nie jestem pewien...
Pozdrawiam!
:smoke: :smoke: :smoke:

: wt lut 12, 2008 21:43
autor: Rek1n82
ja kiedys tez mialem luz na drazku i jak sie pozniej okazalo to ten pręt co idzie od kasety do skrzyni to przechodzi przez otwór w ktorym z kolei jest jakby "tulejka" gumowa i to ona byla juz wyrobiona. moze to bedzie to

: wt lut 12, 2008 22:33
autor: robgr85
Rek1n82 pisze:ja kiedys tez mialem luz na drazku i jak sie pozniej okazalo to ten pręt co idzie od kasety do skrzyni to przechodzi przez otwór w ktorym z kolei jest jakby "tulejka" gumowa i to ona byla juz wyrobiona. moze to bedzie to
też sprawdzę... jutro chyba mi się kanał zwolni to zajadę z ciekawości.

Pozdrawiam,
Robert

[ Dodano: 14 Lut 2008 13:34 ]
byłem właśnie na kanale, szukałem śruby/nakrętki która niby znajduje się pod drążkiem zmiany biegów, nic takiego nie znalazłem :(

: pt lut 15, 2008 18:35
autor: adams169
Witam, ja tez mam taki problem z luzami http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1726740#1726740

Ale mam golfa tdi 1z z 5 biegową skrzynią. Prosze o pomoc.

: pt lut 15, 2008 18:43
autor: Pavlo GT
ja tez kiedys w swoim golfie mialem taki sam problem a mianowicie lizny lewarek od biegow, pomagla wymiana takiej jednej gumy, orginalna byla pomaranczowa nie wiem jak nazywa sie ta czesc ale podobno trudno ja dopasowac i mechanik ucial kawalek weza elegancko dopasowal i po problemie, guma ta sie znajduje z tylu silnika gdzies kolo sprzegla.

: pt lut 15, 2008 19:03
autor: Paweł Marek
Pavlo GT pisze:mechanik ucial kawalek weza elegancko dopasowal i po problemie, guma ta sie znajduje z tylu silnika gdzies kolo sprzegla.
to jest tulejka prowadząca wałka wybieraka, kupuje sie bez problemu toto, ale ze zmianą jest trochę kłopotu, bo siedzi pomiędzy dwoma znitowanymi blachami

: sob lut 16, 2008 00:50
autor: sas_gti
kwadrat pisze: W moim przypadku nie jest to luz na boki, tylko raczej do przodu i do tyłu
luz przód-tył rzędu kilku cm jest powodowany brakiem kulki na wałku zwrotnym
nr czesci intercars HP 108 837 - aktualnie brak do mk2, ale jest do mk3 a ramię mozna przespawać w odpowiednie miejsce i robimy z niego wałek do mk2

[ Dodano: Pią Lut 15, 2008 23:50 ]
Obrazek

[ Dodano: Pią Lut 15, 2008 23:52 ]
Pavlo GT pisze:orginalna byla pomaranczowa nie wiem jak nazywa sie ta czesc ale podobno trudno ja dopasowac i mechanik ucial kawalek weza
http://allegro.pl/item309067464_zestaw_ ... jetta.html

[ Dodano: Pią Lut 15, 2008 23:53 ]
a tu calosc do golfa 2
Obrazek

[ Dodano: Pią Lut 15, 2008 23:54 ]
po wymianie tych elementów i regulacji nie ma opcji żeby coś było nie tak z mechanizmem wybierania biegów. Jesli wrzucanie biegów nadal jest nie takie jak powinno to albo regulacja zła i trzeba ją powtorzyć albo problem tkwi w samej skrzyni

a żeby dopełnić wypowiedź to :

-wszystkie elementy widoczne są po otwarciu maski za silnikiem (mniej wiecej nad przekłądnia keirowniczą)
- regulacja polega na odpuszczeniu śruby na wałku przełączania (ten długi co idzie pod autem) , wrzuceniu luzu w skrzyniu i ustawieniu luzu w kabinie na lewarku i wtedy przykręceniu śruby

: ndz lut 17, 2008 19:49
autor: max73
Dokładnie tak ja też miałem takie objawy w MK2 i okazało sie że nie ma tej gumowej kulki
i wymiana tych plastików pod drązkiem nie pomogła dopiero jak zdobyłem tą kulke na szrocie to wszystkie luzy znikły.