Strona 2 z 2
: sob lut 09, 2008 17:37
autor: Pinhead
papaj pisze:dlaczego jak go odłącze to nic sie nie dzieje? chyba cos powinno sie dziac?
Przepustnica jest uchylona tyle ile uchyla ją aktualne położenie silniczka krokowego obojętnie czy wtyczka jest wpięta czy nie. To działa podobnie jak podnośnik elektryczny góra/dół który bez zasilania pozostaje w ostatniej pozycji.
jest jakaś możliwość sprawdzenia tego silniczka?
Zobacz jak się zachowuje krokowiec przy biegu jałowym i po przygazowaniu. Widać bez problemu czy steruje przepustnicą czy stoi na jednej pozycji.
: sob lut 09, 2008 19:09
autor: Racetrack
papaj pisze:jest jakaś możliwość sprawdzenia tego silniczka?
Na krótką chwilę przyłóż napięcie z akumulatora do wtyku 1 i 2 w krokowcu. Wałek przepustnicy powinien się otworzyć lub zamknąć. Jak zmienisz podłączenie to wałek przepustnicy powinien się obrócić w drugą stronę. Jeśli tak się dzieje to krokowiec jest sprawny.
: ndz lut 10, 2008 08:12
autor: papaj
ok tak mam zamiar zrobic, tylko czy przy tej operacji trzena coś rozbierac? wyciagac krokowca? zdejmowac przewod od filtra powietrza, zeby bylo przepustnice widac?
: ndz lut 10, 2008 14:21
autor: sle
Nic nie trzeba rozbierać. Jak podłączysz napięcie to zobaczysz jak ten "trzpień" krokowaca się wsuwa lub wysuwa no i słychać też to będzie.
: ndz lut 10, 2008 20:00
autor: papaj
witam zrobilem tak jak pisaliście, podłaczylem gorne piny krokowego po baterie 5v, i sie wysunoł trzpien, jak podpiolem odwrotnie to sie schował, tylko ze nadal auto odpala na obrotach 200 na min,Paweł Marek pisał zeby sprawdzic opor na 1 pinie w ecu, przylozylem jeden kabel z miernika do tegoz pinu, drugi do masy i zadne wartosci sie pokazały bylo 0.00 co o tym myslicie?