Strona 2 z 3

: pt lut 08, 2008 20:22
autor: Xabingo
Czyli mówisz jak mam nowy aparat zapłonowy, to muszę dokupić tylko moduł z silnika gaźnikowego i to podpiąć?
To na pewno wystarczy? A cewki nie będę musiał zmieniać?

: pt lut 08, 2008 20:30
autor: Paweł Marek
niby cewka ma małe różnice, nie powino być problemu jeśli zostawisz poprzednią ale to jest groszowa sprawa na szrocie jesli chodzi o MK2

: pt lut 08, 2008 20:36
autor: Xabingo
Ok, dzięki za pomoc, to jednak poszukam modułu...
PS: jak będę miał cewkę i moduł, to jak sprawdzić czy są sprawne, jakim przyrządem, jak?
Poproszę jeszcze ten schemacik... :bigok:

: sob lut 09, 2008 12:51
autor: Paweł Marek
Obrazek

: czw lut 14, 2008 19:03
autor: Xabingo
Ok, dzięki za pomoc. :bigok:

Kupiłem moduł, jak sprzedawca twierdzi pochodzi on z silnika 1.6 benzyna, jest na nim napisane:
TELEFUNKEN ekectronic
made in Germany
1919053516 tfx

Czy można określić po tym numerze czy jest to z takiego silnika na pewno, jeśli tak to czy silnik była na gaźniku, czy na wtrysku?

: czw lut 14, 2008 19:45
autor: Paweł Marek
jest ok, pomyliłes numer: na końcu jest literka B a nie 6. Taki sam jest prawie do wszystkich 1,6 i 1,8, wszystko jedno czy wtrysk czy gaźnik.

: czw lut 14, 2008 20:46
autor: Xabingo
A w ogóle można od różnić czy ten moduł jest z silnika na gaźniku czy na wtrysku, bo na innym forum powiedział mi gostek, żebym kupił moduł z silnika gaźnikowego. No i wiesz lepiej wiedzieć więcej... :chytry:

: czw lut 14, 2008 21:28
autor: Paweł Marek
Spoko, moduły wzmocnienia są takie same do większości gaźników i wtrysków mechanicznych, elektronicznych. Inny numer mają do 1,3.

: sob lut 23, 2008 19:04
autor: Xabingo
A czym się różni moduł na 7 pinów a ten na 6 pinów?
Ja kupiłem ten moduł na 7 pinów a we wtyczce mam 7 wejść ale jedno jest puste, więc po co te siódmy pin?

: sob lut 23, 2008 19:08
autor: Paweł Marek
auta z wtryskiem mają moduł połączony ze sterownikiem silnika jednym kablem, w gaźnikowym niepotrzebny

: ndz mar 16, 2008 22:52
autor: jhosef
Xabingo, udało Ci się dokonać zamiany typu zapłonu? Bo ja mam to w planach zwłaszcz jak dzisiaj męczyłem się z samochodem bo przerywacz ma dość. Mam już kupiony aprat na halla, nie mam jeszcze modułu. Ile dałeś za moduł?

: ndz mar 16, 2008 23:42
autor: jhosef
Będzie pasował. Do 1,6 i 1,8 główna różnica była w typie samego zapłonu. W starszych modelach występowały stykowe. Mocowanie i zębatka jest ta sama. Z resztą kupiłem niby od 1,6 i za zetę więc nawet jakby coś było nie tak to jakoś przełknę.

: pn mar 17, 2008 12:49
autor: Xabingo
Tak udało mi się to, już bujam się na tym aparacie drugi tydzień i wszystko gra.
Sprawdź, czy ten nowy aparat ma tyle samo zębów na trybie co ten Twój stary.
Z tego co pamiętam to 17 zębów powinno być.
Za moduł na Allegro dałem 29zł + wysyłka, a za kabel z wtyczkami którym łączy się moduł z aparatem (czujnikiem halla) dałem 15zł - od kolegi kupiłem, bo na Allegro nie mogłem znaleźć, no był jeden, ale chciał za ten kabel 100zł!!!!!!!!
Podłączenie jest proste - wkręcasz nowy aparat, podpinasz kable WN, zakładasz przewód podciśnienia, do aparatu (do czujnika halla) podłączasz kabel, z drugiej strony tego kabla podpinasz moduł zapłonowy, a jeszcze z tej wiązki kabli wychodzą 3 kabelki - jeden to masa i 2 do cewki zapłonowej.