Strona 2 z 2

: wt lut 12, 2008 01:22
autor: zajac
kyniuwlkp pisze:wkręcił sonde w rurę idącą do kata tuz za kolektorem
kyniuwlkp pisze:środek poprzedniej sondy został wyrwany i jest dziura w koektorze
to co to ku..wa za mechanik co nie umial wyjac sondy (trza troche podgrzac i wyjdzie)

czemu nie wkrecil jej w miejsce w ktorym powinna byc nie zna czegos takiego jak gwintownik

: wt lut 12, 2008 01:32
autor: guti
zajac pisze:to co to ku..wa za mechanik co nie umial wyjac sondy (trza troche podgrzac i wyjdzie)
jak podgrzejesz sonde to nie wyjdzie, grzeje sie gwint dookoła, on sie rozszerza i wtedy sonde sie wykreca.


zajac pisze:czemu nie wkrecil jej w miejsce w ktorym powinna byc nie zna czegos takiego jak gwintownik
wystarczy kupic nakretke taka z gwinten do sondy , kosztuje grosze , wspawuje sie ja w dziure i wkreca sonde.

Jakis paparuch widac to robił i nie zna sie widac na rzeczy.

: wt lut 12, 2008 10:29
autor: mazio_leczna
ja mam jeszcze gorszy problem u mnie w ogóle nie pokazuje spalania tylko same kreski są i nie pokazuje mi MFA też predkości i przejechanych kilometrów cos może byc odłączone??już nie mam głowy do tego prosze o pomoc

: wt lut 12, 2008 11:07
autor: bugalon
Sonda musi byc w kolektorze. Jej umiejscowienie nie jest przypadkowe. To jest sonda jednoprzewodowa a co za tym idzie jest podgrzewana do temperatury pracy za pomoca spalin. Wkręcenie jej w uklad wydechowy poza kolektorem powoduje ze spaliny nie dogrzewają sondy (temperatura spalin w wydechu jest znacznie niższa niż w samym kolektorze) w efekcie czego pracuje ona w zanizonej temperaturze i pokazuje bzdury.

Ciekawe czy mechanik chociaz przez chwile zastanowil sie nad tym co robi .... Zapewne nie .....

: wt lut 12, 2008 12:11
autor: Franz
to zależy bo możesz mieć czysto mechaniczny (k-jetronic) lub sterowany elektronicznie (ke jetronic). Nawet przy tym pierwszym masz sterownik regulatora wolnych obrotów i sterownik zapłonu więc nie jest możliwe żeby elektroniki wcale nie było. Ale bardziej zaawansowany komputer sterujący dawką paliwa do tylko w ke-jetroniku.
a tak juz na ostatni off top powie mi ktos jak odróżnić czy mam k czy ke-jetronic ?
(silnik gx z 87 roku,pelen wtrysk) dam fotke jak wroce do domu

: wt lut 12, 2008 16:50
autor: bugalon
Nie będzie, przeciez napisalem dlaczego. Jesli sonda jest wkrecana w katalizator to jest wyposazona w grzałkę (jest to 3 przewodowa sonda z podgrzewaniem zewnętrznym). Ta którą masz w RP nie ma zewnętrznego podgrzewania i będzie pokazywac glupoty

: wt lut 12, 2008 16:59
autor: zajac
guti pisze:zajac napisał/a:
to co to ku..wa za mechanik co nie umial wyjac sondy (trza troche podgrzac i wyjdzie)
jak podgrzejesz sonde to nie wyjdzie, grzeje sie gwint dookoła, on sie rozszerza i wtedy sonde sie wykreca.
guti nie chodzilo mi o podgrzewanie sondy tylko gwintu robilem to u siebie i dalo rade wykrecic sonde

i tu bugalon ma racje umiejscowienie sondy nie jest przypadkowe w zalezosci od rodzaju

a mechanikowi powiedz zeby kupil se kolo i pierd..ol sie w czolo bo bzdury takie gada i robi ze tragedia