Strona 2 z 3

: śr lut 06, 2008 01:07
autor: speedjack
marek2907, WITAJ MAM MK4 CLIMATRONIC .WIEM , ŻE KOLEGA MOŻE POMÓC WIĘC SPYTAM. NIE CHODZI CLIMATRONIC, A KONKRETNIE KLIMA . REGULACJE TEMPERATURY I STEROWANIA RODZAJAMI PRACY NA POSZCZEGÓLNE ELEMENTY -DZIAŁAJĄ. NIE ZAŁANCZ MI SIĘ TYLKO KLIMATYZACJA.
AUTOTEST CLIMATRONIC WYKAZAŁ 444- UKŁAD JEST NAPEŁNIONY I ZROBIONE JEST TO NAPEWNO DOBRZE.CO DALEJ ?POZDRAWIAM

: śr lut 06, 2008 03:12
autor: Sztomel
Komas pisze:Teraz szum jest jeszcze glosniejszy a po wlaczeniu klimy zaczyna cos chrobotac. Alternator? czy sprezarka?
zza monitora kompa można jedynie obstawiać jak cyfry w LOTTO, najlepszym sposobem będzie zdjęcie paska wielorowkowego i kręcenie kołami pasowymi jednego i drugiego, może też szumieć i chrobotać rolka pośrednia prowadząca albo napinacz paska.

: śr lut 06, 2008 08:04
autor: Sady
Do Komas : ściągnij pasek i pokrec kołami od alternatora i sprezarki, czy sie lekko obracaja, w osi i czy słychac łożyska, jak stwierdzisz ze cos nie tak to znajdziesz winowajce.

Do speedjack : pisz bez CapsLock'a, a pozatym sprawdzic nalezy bezpieczniki, nastepnie sprezarke, czy sie wlaczy po podaniu zasilania, i to ją podejrzewam, ew. termostat ale to juz trudniejsza robota.

: czw lut 21, 2008 00:19
autor: Komas
Sady pisze:Do Komas : ściągnij pasek i pokrec kołami od alternatora i sprezarki, czy sie lekko obracaja, w osi i czy słychac łożyska, jak stwierdzisz ze cos nie tak to znajdziesz winowajce.
Dzieki za rady. A mozeci mi powiedziec jak mam poluzowac napinacz paska? Mam to zrobić na siłę?

: czw lut 21, 2008 12:38
autor: Sady
A może wystarczy poluzować alternator??

: wt kwie 01, 2008 21:00
autor: KrisGliv
Podepnę sie pod temat.
Cześc wszystkim. Wczoraj po włączeniu klimatyzacji w Borze zauwazyłem że nie działa ona prawidłowo. To znaczy kontrolka sie podświetliła ale powietrze takie jak było wczesniej takie pozostało. Otworzyłem maskę i widzę że nie załączyła się ani spręzarka ani wentylator. Dodam że klimatyzację mam manualną, auto kupiłem 3 miesiące temu i nie jestem w 100% pewny czy wtedy działała.
Od czega mam zacząć poszukiwanie przyczyny niesprawności. Tak żeby wykluczyc uszkodzenie sprężarki. Dodam, że niestety nie posiadam Vaga wiec zczytac błedów za bardzo nie mogę. Wdzięczny bedę za okazaną przez was pomoc.
Pozdrawiam

: wt kwie 01, 2008 22:47
autor: norek111
KrisGliv pisze:Podepnę sie pod temat.
Cześc wszystkim. Wczoraj po włączeniu klimatyzacji w Borze zauwazyłem że nie działa ona prawidłowo. To znaczy kontrolka sie podświetliła ale powietrze takie jak było wczesniej takie pozostało. Otworzyłem maskę i widzę że nie załączyła się ani spręzarka ani wentylator. Dodam że klimatyzację mam manualną, auto kupiłem 3 miesiące temu i nie jestem w 100% pewny czy wtedy działała.
Od czega mam zacząć poszukiwanie przyczyny niesprawności. Tak żeby wykluczyc uszkodzenie sprężarki. Dodam, że niestety nie posiadam Vaga wiec zczytac błedów za bardzo nie mogę. Wdzięczny bedę za okazaną przez was pomoc.
Pozdrawiam
vagiem nic nie zczytasz na poczatek sprawdz czy jest czynnik R134 u kolesi co napelniaja klime tak samo autko kupilem z awaria (uszkodzony kompresor)

: wt kwie 01, 2008 22:59
autor: KrisGliv
Jaki koszt wymiany, jeśli już to zrobiłeś oczywiście?

: wt kwie 01, 2008 23:07
autor: norek111
wymieniłem tylko tyl kompresora co łaczy sie z wezami /byl pekniety/koszt naptawy 20 PLN naprawilem sam +napełnienie czynnikiem 130PLN i tak dwa lata smigam i jest oki

[ Dodano: 01 Kwi 2008 23:11 ]
ktos za mocno dokrecil srube i pekła obudowa

: śr kwie 02, 2008 00:18
autor: Komas
Witam.
Ja tez jestem juz po naprawie koszt 360zł
Okazało się ze padło mi sprzegiełko. I tak
Wymiana sprzegiełka i łożyska + uszczelniacze a co za tym idzie wypompowanie czynnika i wpompowanie z uzupełnieniem. Sprezarka chodzi cicho powiedziałbym ze bezszelestnie
Pozdrawiam

: śr kwie 02, 2008 08:35
autor: KrisGliv
norek111, Komas, Wielkie dzieki za odpowiedzi. Miłego dnia.

: pt wrz 05, 2008 15:51
autor: wtct
Witam,

Mam problem z klimą manualną w mk IV. Po załączeniu, kontrolka w przycisku świeci. Ale nie załacza sie kompresor klimatyzaji ani wentylator na chłodnicy. Sprawdziłem ostatnio czy jest płyn chłodzący i pońoć jest go wystarczająco na załączenie się kompresora. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i są dobre.

Klimatyzaja jeszcze niedawno była sprawna i chłodziła dobrze, po czy mna raz przestała chłodzić.

Gdzie szukać przyczyny? Są gdzieś jeszcze bezpieczniki od sprzęgiełka kompresora? Może w komorze silnika, przy akumulatorze?

Pozdrawiam
Wojciech

: pt wrz 05, 2008 16:14
autor: zupełnie zielon
U mnie sprężarka i wentylator wyłączał się po ok. minucie. Okazało się, że czujnik temperatury (ten w wężu) był do wymiany. Sprężarka wyłącza mi się także jeśli wypnę czujnik ciśnienia ale nie wiem czy oprócz sprężarki zatrzymuje się też wyntylator.
A na krótko działa? Może nie ma napięcia?

: pt wrz 05, 2008 17:10
autor: wtct
Upewniłem się teraz i okazało się, że wyntylatory się załączają. Sprawdziłem również bezbieczniki te przy akumulatorze i wszystko w porządku.
zupełnie zielon pisze:Okazało się, że czujnik temperatury (ten w wężu) był do wymiany
Czujnik, na wężu płynu chłodzącego to czujnik temp, czy ciśnienia?
Jak go można zdiagnozować? Można go np. pominąc, poprzez połączenie 2 pinów we wtyczce - jak uruchomić klimatyzację jeżeli to ten czujnik we winie?
zupełnie zielon pisze:A na krótko działa? Może nie ma napięcia?
Wogóle się nie załancza.

Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie
Wojciech