Strona 2 z 2

: sob sty 19, 2008 13:57
autor: stiw
Tak to wszystko działa ,ale problem w tym że nie świecą światła pozycyjne, chociaż jeden przewód z sterowania przekaźnikiem jest podłączony do św.postojowych,a po przekręceniu włącznika w pozycję świateł postojowych gasną światła dzienne.,więc jak to teraz rozgryść żeby działały razem z światłami dziennymi światła pozycyjne

: sob sty 19, 2008 14:15
autor: pszczyna
Coś przekombinowałeś z pozycyjnych małeś tylko pobrać sygnał czyli nie przecinać kabla lecz tylko do niego się wpiąć
A minus ze światła mijania od strony kabla który zasila żarówkę plusem po przekręzeni włącznika w tą pozycje

: sob sty 19, 2008 15:33
autor: Jessy
JA tak to podłączyłem Do przekaznika ida 4 przewody czewrony (postojówki i jednoczesnie zasilanie dziennych swiateł), Czarny masa, Biały do dziennych swiateł, Zielony Swiatła mijania. Tak to rozgryzłem i zamontowałem i dział :bigok:

: sob sty 19, 2008 17:52
autor: stiw
Chyba nic nie przekombinowałem gdyż nie przecinałem przewodu od postojowych tylko się do niego podpiołem (+),a reszta to dokładnie tak samo jak jest w/w instrukcji,i wszystko działa normalnie tzn.po włączeniu zapłonu światła dzienne zapalają się w trakcie rozruchu gasną, po odpaleniu auta znowu świecą ,po przekręceniu wł.świateł w pozycję postojowych lub mijania gasną,i wszystko jest OK tylko do przepisów na zachodzie bo tam nie muszą przy światłach dziennych świecić postojowe(tył). Instalacja w tym komplecie też już była zrobiona oryginalna tzn.kable podłączone do przekaźnika tylko podłączyć do 2xmasa,+św.postojowe jeden przewód do przekaźników poz.75 i (+)na akum. i wszystko działa tylko nie postoje.Nie bardzo rozumiem co pisze kolega Pszczyna pisząc o sterowaniu z świateł mijania (czy chodzi o ten kabel który w/w instrukcji jest połączony do przekaźnika nr.75 czy trzeba jeszcze jakiś dodatkowy przewód i gdzie go podłączyć

: sob sty 19, 2008 18:54
autor: pszczyna
Podałem ci rozpiskę aby podłączyć światła pomijając schemat HELLI
i masz jeden podstawowy błąd podczas uruchamiania silnika czyli wprost ze stacyjki nie powinne swiecić ponieważ dodatkowo obciążasz akumulator

: sob sty 19, 2008 19:14
autor: stiw
Tak ,ale wydaje mi się że nie obciążają, gdyż w trakcie rozruchu gasną podobnie jak radio czy inne urządzenia ,hyba ktoś z HELLI nad tym myślał jedynie nie przewidział, że w Polsce wymyślą coś takiego jak światła z tyłu w dzień,ale do rzeczy nie wierzę żeby tego nie szło rozgryźć słyszałem że muszą być jakieś diody żeby prąd nie wracał, ale nie bardzo wiem o co chodzi, ale nie wierzę żeby nikt z forumowiczów nie mógł mi pomóc,może jakiś schemacik z opisem bo wydaje mi się że 80% jest zrobione