Strona 2 z 5

: wt maja 17, 2005 00:14
autor: Deacon
hmm to skad mam ta mase pociagnac??? ja ciagnalem jak na poradzie ze sruby, ktora przykrecilem listwe montazowa do blachy. ale jak odpialem ciegna to silownik chodzil - znaczy chowal sie ale nie odbijal. a co do katu montazu - to montowalem dokladnie jak w poradzie wiec kat powinien byc taki sam :) lada dzien przyjdzie silownik 6 kg to juz nie ma bata - musi dzialac :)

: wt maja 17, 2005 00:31
autor: MaLiBU
Deacon pisze:hmm to skad mam ta mase pociagnac??? ja ciagnalem jak na poradzie ze sruby, ktora przykrecilem listwe montazowa do blachy. ale jak odpialem ciegna to silownik chodzil - znaczy chowal sie ale nie odbijal. a co do katu montazu - to montowalem dokladnie jak w poradzie wiec kat powinien byc taki sam :) lada dzien przyjdzie silownik 6 kg to juz nie ma bata - musi dzialac :)
jak sie chował to dobrze, a odbijac nie bedzie, sterujesz nim tylko w jedna strone. To sprezyna mechanizmu zamka go odbija. Dzwine, w poprzednim jak to montowalem kupowealem najtanszy najprostszy silownik tez chyba 3,5 kg i chodzilo bez zarzutu, mozesz sprobowac z drugiej strony ciegna go podpiac... imo powinno chodzic. Albo zamek przesmasuj,

: wt maja 17, 2005 07:25
autor: WRHZ
Juz pisalem gdzies o tym u mnie racuje najzwyklejszy silownik z gieldy i wszystko pracuje doskonale a zalozylem juz 4 takie silowniczki do klapy w mkII troszke zabawy i wszystko gra pozdrawiam

: wt maja 17, 2005 07:36
autor: wojteks
siłownik sam z siebie nie odbija, dlatego trzeba zamieniać druty, w jednym połączeniu się tylko wysuwa w drugim tylko chowa, w MK3 wystarcza najtańszy siłownik, masa ze śruby przykręconej do klapy (ale nie przez gumę) albo z wycieraczki i plus z zewnątrz.
jak nie działa 3.5kg to i 6kg nie będzie działać, trzeba to po montażu odpowiednio wyregulować (podłużne otwory w listwie montażowej)

: wt maja 17, 2005 09:39
autor: MaLiBU
wojteks pisze:siłownik sam z siebie nie odbija, dlatego trzeba zamieniać druty, w jednym połączeniu się tylko wysuwa w drugim tylko chowa, w MK3 wystarcza najtańszy siłownik, masa ze śruby przykręconej do klapy (ale nie przez gumę) albo z wycieraczki i plus z zewnątrz.
jak nie działa 3.5kg to i 6kg nie będzie działać, trzeba to po montażu odpowiednio wyregulować (podłużne otwory w listwie montażowej)
dokładnie o tym pisze, ze cos Kolega ma zle wyregulowane, trzeba pokombinowac przy spince łaczocej 2 ciegna, albo je miejscami zamienic.

Natomias jak to nie odbija?? oczywiscie ze odbija, wciskasz przycisk chwilowy, silownik przyciaga ciegno do siebie i puszcza mechanizm zamka i pozniej powraca do pozycji poprzedniej, musi odbijac czyli powracac do poprzedniej pozycji. Jak zle sa ciegna ze soba spiete i za duze naprezenie na nich to własnie nie bedzie odbijal.

: wt maja 17, 2005 13:15
autor: Deacon
hmm skoro tak mowicie to musze pokombinowac. moze rzeczywiscie sa jakies naprezenia za duze, ale kombinowalem z roznymi ustawieniami :( moze jak bym go pionowo ustawil do ciegna ale wtedy trzeba dziury wiercic. jak odbiore golfa od lakiernika to bede kombinowal :)

: wt maja 17, 2005 13:37
autor: woj_s
Ja nie wyjmowalem, anie nie skracalem oryginalnego ciegla tylko na jego przedluzeniu zamontowalem silownik (4kg) a mase podpialem spod sróby mocującej podstawke wycieraczki w klapie.

Dodatkowo ..warto co jakis czas dolac kilka kropel oleju do zamka .. ostatnio musialem wymienic zamek, gdyz silownik nie dawal sobie rady .... rowniez ja musialem wpakowac sie do bagaznika i sila otworzyc.

: wt maja 17, 2005 23:25
autor: BadKENNY
A jak robicie te siłowniki w klapie tylnej to nie zostawiacie sobie jakiejś awaryjnej liuneczki ? :)

Bo ostatnio grzebałem w elektryce i wszystko rozłączone, siłowniki tez oczywiscie nie chodzą i zamknołem autko...i zgrozo jak sie teraz dostać, centralny nie działa :)

Ale gdyby nie to ze w klapie jeszcze nie założyłem siłownika i jest zamke wymontowany to moge otworzyć tylną klape PALCEM :) To mnie uratowało i wskoczyłem przez bagażnik :D

Więc co z tą awaryjną lineckzą ? Może warto schowac gdzieś jakąś lineczke, w podwoziu, tak żeby wrazie "W" można było by pociągnąc i otworzyć :) Albo moze podpiąć ten siłownik pod jakąś baterie i tak schowac przycisk rzeby nikt nie widział :)

: śr maja 18, 2005 07:58
autor: wojteks
MaLiBU pisze:
wojteks pisze:siłownik sam z siebie nie odbija, dlatego trzeba zamieniać druty, w jednym połączeniu się tylko wysuwa w drugim tylko chowa, w MK3 wystarcza najtańszy siłownik, masa ze śruby przykręconej do klapy (ale nie przez gumę) albo z wycieraczki i plus z zewnątrz.
jak nie działa 3.5kg to i 6kg nie będzie działać, trzeba to po montażu odpowiednio wyregulować (podłużne otwory w listwie montażowej)
dokładnie o tym pisze, ze cos Kolega ma zle wyregulowane, trzeba pokombinowac przy spince łaczocej 2 ciegna, albo je miejscami zamienic.

Natomias jak to nie odbija?? oczywiscie ze odbija, wciskasz przycisk chwilowy, silownik przyciaga ciegno do siebie i puszcza mechanizm zamka i pozniej powraca do pozycji poprzedniej, musi odbijac czyli powracac do poprzedniej pozycji. Jak zle sa ciegna ze soba spiete i za duze naprezenie na nich to własnie nie bedzie odbijal.
zamontowany powinien odbijać (sprężyna zamka) ale na sucho bez podłączenia do mechanizmu zamka nie odbija tylko wciąga lub wypycha.

Jak porusza się za cięgna połączone z siłownikiem ręcznie to wszystko powinno lekko pracować i wtedy trzeba tak wyregulować, żeby przy maksymalnie wciągniętym (wypchniętym) siłowniku nastąpiło otwarcie zamka

: śr maja 18, 2005 13:49
autor: Deacon
heh to w takim razie juz wiem w czym tkwil blad :) jak zmontowalem wszystko to jak ciagnalem reka za ciegna to prawie nie dalo sie nim ruszyc :( wiec chyba jednak kat za duzy. musze pokombinowac. a wy jak montowaliscie to ustawialiscie silownik tak jak na poradzie Kaczora czy inaczej?? bo ja myslelem zeby go ustawic pionowo do ciegna ale wtedy trzeba bedzie dziury wiercic :/

: czw maja 19, 2005 12:56
autor: WRHZ
Moze to cos komus pomoze fotki z mojej klapy

: czw maja 19, 2005 13:22
autor: Deacon
oooo bardzo dzieki!! tylka ta listwe montazowa to przykreciles tylko z jednej strony??? bo na fotkach widac tylo ze z jednej. nie chodzi to na boki na tej jeden srubie?? :)

: czw maja 19, 2005 13:25
autor: WRHZ
tak sama listwa montazowa jest na 1 srubce :) a zamek do listwy na 2 i tak juz ponad 2 latka smigam sobie a zrobilem oprocz swojego jeszcze 3 mkII musi byc tak zeby sie listwa mocno tryzmala :)

: czw maja 19, 2005 14:07
autor: Deacon
oki to sprobuje zamontowac tak jak Ty :) i widze, ze nie laczyles ciegien kostka montazowa tylko obciales i wygiales oryginalne ciegno :) zeby to zrobic trzeba zamek rozebrac?? aha i skad mase pociagnales??