Jak zrobić wyłącznik ABS ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

zoso8894
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: czw gru 21, 2006 18:05
Lokalizacja: wwa

Post autor: zoso8894 » pn sty 07, 2008 12:11

dobra powiedzmy ze mam taki glupi pomysl i chce jednak miec wylacznik ...
a jak bede jechal na prostej to go wyłącze a jak zakrecie to sobie bede włączał i juz . pasi ?

a tak serio .. miał ktoś jeszcze taki głupi pomysł jak ja i zamontował sobie coś takiego?



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » pn sty 07, 2008 12:42

a jak bede jechal na prostej to go wyłącze a jak zakrecie to sobie bede włączał i juz . pasi ?
:goof:

a jak ci wyskoczy sarna to bedziesz wlanczal czy wylanczal?


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » pn sty 07, 2008 17:56

A na jakiej nawierzchni tvn przeprowadzał testy? Ja jestem zdania że abs pomaga. Sprecyzujcie o jakich sytuacjach/nawierzchniach rozmawiamy. Gdzie tak uczą żeby hamować pełnym butem do zablokowania kół?


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » pn sty 07, 2008 18:05

sHpAaKu pisze:A na jakiej nawierzchni tvn przeprowadzał testy? Ja jestem zdania że abs pomaga. Sprecyzujcie o jakich sytuacjach/nawierzchniach rozmawiamy. Gdzie tak uczą żeby hamować pełnym butem do zablokowania kół?

kolego mylisz sie ale tylko wielcy potrafia sie do tego przyznac, wiec nie ma co sie stawiac.
Jak nie wierzysz wpadnij zrobimy kilka testow awaryjego hamowania, bo o takim wszyscy pisza, ale zgadzam sie ze pomaga!!! bo pozwala ominac przeszkode
Ostatnio zmieniony pn sty 07, 2008 18:07 przez eidos, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn sty 07, 2008 18:10

Wracając to pytania i pomijając kwestię po co to robić. Zakładasz sobie włącznik na czymkolwiek, czy na czujniku, czy na bezpieczniku od ABS, nic się nie spartoli, błędy się zapiszą ale nie będzie to miała żadnego wpływu na działania ABS.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » pn sty 07, 2008 18:11

dokładnie, ja mam na bezpieczniku



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt sty 08, 2008 05:38

sHpAaKu pisze:A na jakiej nawierzchni tvn przeprowadzał testy?
Testy były robione na śliskiej nawierzchni. Bez ABSu auto zatrzymywało się sporo wcześniej niż z włączonym układem.
sHpAaKu pisze:Ja jestem zdania że abs pomaga
Pomaga, masz rację. Ale nie dopuszczając do zablokowania kół pozwala na zachowanie kontroli nad kierunkiem jazdy, a to pozwala na ominięcie pzreszkody, pokonanie łuku drogi.



Slavwek.ie
Forum Master
Forum Master
Posty: 1280
Rejestracja: ndz sie 13, 2006 17:21
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Post autor: Slavwek.ie » wt sty 08, 2008 09:09

A na jakiej nawierzchni tvn przeprowadzał testy?
Największa różnica w drodze hamowania jest właśnie na śliskiej nawierzchni, na suchym i przyczepnym asfalcie różnica już jest niewielka.
Co do wyłącznika, to najlepiej zrób na zasilaniu sterownika, nie będzie łapał żadnych błędów, które z resztą nie miały by wpływu na działanie ABS-u



Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » wt sty 08, 2008 14:41

Dobra, coś w tym musi być. Zgadzam sie że nie raz zdolna/czulsza noga kierowcy może lepiej zahamować bez ABS niż a ABS, ale nie uwierzę że kiedykolwiek hamowanie zablokowoanymi kołami jest lepsze niż z ABS.
Ostatnio zmieniony wt sty 08, 2008 14:48 przez sHpAaKu, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » wt sty 08, 2008 15:41

sHpAaKu pisze:Dobra, coś w tym musi być. Zgadzam sie że nie raz zdolna/czulsza noga kierowcy może lepiej zahamować bez ABS niż a ABS, ale nie uwierzę że kiedykolwiek hamowanie zablokowoanymi kołami jest lepsze niż z ABS.
to ja ci powiem tak zaloz sobie taki wlacznik i sam porob testy a pozniej opowiedz jak bylo, zaloze sie ze jezeli bedziesz mial hamowac na sliskiej nawierczni to szybciej sie zatrzymasz na zablokowanych kolach, oczywscie zazwyczaj przydaloby sie rowniez jakas kontrola nad samochodem, aby np ominac przeszkode przed ktora hamujemy a tego juz sie nie da zrobic na zablokowanych kolach. na suchym asfalcie wyglada to troche inaczej, w tym przypadku ABS wcale nie musi wydluzyc drogi hamowania, ale na np. sniegu owszem i to znacznie. pozdrawiam



Itor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1092
Rejestracja: pt maja 04, 2007 21:41
Lokalizacja: Sin City
Kontakt:

Post autor: Itor » wt sty 08, 2008 15:51

Marioo pisze:
sHpAaKu pisze:Dobra, coś w tym musi być. Zgadzam sie że nie raz zdolna/czulsza noga kierowcy może lepiej zahamować bez ABS niż a ABS, ale nie uwierzę że kiedykolwiek hamowanie zablokowoanymi kołami jest lepsze niż z ABS.
to ja ci powiem tak zaloz sobie taki wlacznik i sam porob testy a pozniej opowiedz jak bylo, zaloze sie ze jezeli bedziesz mial hamowac na sliskiej nawierczni to szybciej sie zatrzymasz na zablokowanych kolach, oczywscie zazwyczaj przydaloby sie rowniez jakas kontrola nad samochodem, aby np ominac przeszkode przed ktora hamujemy a tego juz sie nie da zrobic na zablokowanych kolach. na suchym asfalcie wyglada to troche inaczej, w tym przypadku ABS wcale nie musi wydluzyc drogi hamowania, ale na np. sniegu owszem i to znacznie. pozdrawiam
z wikipedii:

zablokowane kola:
sucha jezdnia 45 m
śnieg 53 m
lód 255 m

ABS
sucha jezdnia 32 m
śnieg 64 m
lód 404 m
Ostatnio zmieniony wt sty 08, 2008 15:54 przez Itor, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » wt sty 08, 2008 15:58

Itor pisze: z wikipedii:

zablokowane kola:
sucha jezdnia 45 m
śnieg 53 m
lód 255 m

ABS
sucha jezdnia 32 m
śnieg 64 m
lód 404 m
znaczy sie na śniegu i na lodzie ABS-u lepiej nie mieć mam rozumieć



Awatar użytkownika
herflik95
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 953
Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:36
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: herflik95 » wt sty 08, 2008 16:00

z tego co jest podane tak wynika
ale osobiscie jednak wolał bym miec ABS w samochodzie



Awatar użytkownika
daniel2505
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 18:39
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: daniel2505 » wt sty 08, 2008 16:03

Slavwek.ie pisze:jeszcze nie tak dawno był program w TVN Turbo (Jazda Polska) na temat ABS-u
Dokładnie i ten profesor który opowiadał o zasadzie działania ABS to gość który uczył mnie na studiach o budowie samochodów. Dokładnie pamietam wykłady gościa o elektronicznych systemach wspomagających kierowcę. ABS nigdy nie miał za zadanie skracać drogi hamowania a jedynie pozwalać na kontrolę nad samochodem. Na niektórych nawierzchniach układ potrafi wydłuzyc drogę hamowania, dlatego w starszych autach wyłącznik ABS był montowany w standardzie. W swoim golfie nie mam absu ale w reszta samochodów którymi jeżdże jest w niego wyposażona i powiem wam że na lodzie przeklinam ten układ. Na suchym, równym asfalcie ABS jest rewelacyjny ale na lodzie czy szutrze tragedy. Wylaczniki przestały być montowane bo coraz nowsze generacje ABS-u teoretycznie miały sobie radzic z tymi problemami, poza tym kierowca przyzwyczajony do ABS na suchej nawierzchni z wyłaczonym układem mógłby sobie kłopotów narobić. W kumpla audi 80 ( 1987r!!!) jest ABS i wyłącznik zawsze wyłączony bo te starsze układy wogóle działały tragicznie


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=123919/]Mój zielony VARIANT[/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 287 gości