Strona 2 z 4

: sob sty 05, 2008 23:43
autor: Paweł Marek
tak może być. najpierw sprawdź ten bezpiecznik, potem kable, silnik na koniec.

: sob sty 05, 2008 23:44
autor: kwadrat
Paweł MarekOkej. Jutro posprawdzam co i jak. Dzięki :okej:
lukasfenix pisze:Wycieraczka jest na przekaźniku-jeśli masz golfika po 89r to w drugim gnieździe w górnym rzędzie.

Jest problem bo mam z 89roku :helm: . A ten przekaznik jest tylko od tylnej wycieraczki?? Przednie działają, spryskują, tylna tylko spryskuje

: ndz sty 06, 2008 05:27
autor: Hiob
a jak zdjac te gumowe oslony z kabli zeby je zobaczyc bo mi wyczieraczka tez nie chodzi:/

cdn...

: ndz sty 06, 2008 08:22
autor: czarna małpa
1fryc pisze:cze witam mialem ten sam problem.rozwiazanie jest proste i nic nie wymieniaj trzeba 3 razy szybko ruszyc włącznikiem tak jak ja uruchamiasz czyli do przodu 3 razy przełacznikiem

Miałem juz trzy goferki,i w ani jednym niespotkałem sie z tym że żeby zatrzyma tylną wycieraczkę trzeba naciskać dwa lub tryz razy.Raz powino wystarczyc,niema innej opcji.Pozdro all.

: ndz sty 06, 2008 14:46
autor: kwadrat
Przed chwilą patrzyłem co z tą wycieraczką i dalej nic nie wiem. Zdjąłem tą gume co łączy klape z budą z jednej strony i tam pod nią te kable są jeszcze w takiej jakby izolacji i niestety nic nie widziałem. Jak zdjąc tą geme zeby cos zobaczyc, bo ciezki dostep jest do tych kabli?
Sprawdzałem tez bezpieczniki. Wszystkie są dobre. Ale nie wiem co z tymi przekaznikami. Nie wiem który jest od tylnej wycieraczki. Nie wiem czy to jest data ale na jednym z nich (tym niebieskim) jest oznaczenie 8/89. Zapodam fote to moze mi powiecie który jest od wycieraczki. Acha i jak włanczam wycieraczke to słychac co kilka sekund takie cykniecie (tak jakby dostawała impuls do czasowego włączenia sie)
Obrazek

Re: cdn...

: ndz sty 06, 2008 15:02
autor: 1fryc
Miałem juz trzy goferki,i w ani jednym niespotkałem sie z tym że żeby zatrzyma tylną wycieraczkę trzeba naciskać dwa lub tryz razy.Raz powino wystarczyc,niema innej opcji.Pozdro all.[/quote]


jesli tak piszesz to ok ale dlaczego na wyłaczniku koło rusunku wycieraczki sa 3 kreski _ _ _

: ndz sty 06, 2008 15:50
autor: Paweł Marek
kwadrat pisze:który jest od wycieraczki
72

: ndz sty 06, 2008 15:57
autor: kwadrat
Paweł Marek, dzieki. A nie wiesz czy pasuje jakis przekaznik od mkIII do mojego?? Jesli pasuje to który bo mam kumpla co ma mkIII.
A nie wiesz jak wyjąc te kable z tej gumy łączącej klape z budą??

: ndz sty 06, 2008 16:03
autor: Paweł Marek
[ Dodano: Nie Sty 06, 2008 3:04 pm ]
kwadrat pisze:A nie wiesz czy pasuje jakis przekaznik od mkIII do mojego??
mk3 ma taki sam i w tym samym miejscu (masz już auto z nową elektryką po sierpniu 89).
Przy okazji możesz poszukać sobie przekaźnika 99 w miejsce 19. Zyskasz możliwośc regulacji czasowej przednich wycieraczek.
Co do gumy szczegółow nie podam bo mam Vento, ale na pewno się jakoś wyciąga, najlepiej ogrzać suszarką.

: ndz sty 06, 2008 16:11
autor: kwadrat
Ok dzięki za odpowiedz :okej:
A nie wiesz moze czy da sie sprawdzic te kable od stroby wnętrza?? Któredy one idą?? Bo jak zcągnąłem tą gume to te wszystkie kable są jeszcze w takiej izolacji jakby i nie wiem czy i gdzie ona sie konczy

: ndz sty 06, 2008 16:31
autor: Paweł Marek
zdejm od środka osłonę na klapie bagażnika, jedna śróbka i zatrzaski. Tam ją znajdziesz dzieli się do silnika wycieraczek, oświetlenia tablicy, do zamka. Możesz sobie przy silniku zobaczyć czy prąd dochodzi. Na jednym z kabli ma być plus po włączeniu zapłonu (czarno żółty), na drugim powinien pojawić się przy pociągnięciu wajchy (czarnozielony), no i masa brązowa.

: ndz sty 06, 2008 19:17
autor: kwadrat
No zdjąłem tą osłone na klapie, nawet odkreciłem silniczek z tych trzech srób ale niestety mam mchyba za duzą rekę zeby wypiąc wtyczke która wchodzi do silniczka. Jutro bede jeszcze działał. A jesli przekaznik jest walnięty to słychac to cykanie co pare sekund?? Czy przekaznik do nie ma nic do cykania? Bo mi cyka

: ndz sty 06, 2008 19:35
autor: master_graphic
Witam kwadrat widze że jesteśmy z tego samego miasta

najprościej - połuż palec na przekaźniku i będziesz wiedział który cyka (czuć pod palcem)
cyknąć musi za każdym razem gdy naciśniesz wycieraczkę

odnośnie przewodów - miałem awarję że przecioł się kabel w gumie pomiędzy klapą a dachem, i wogule nie działała wycieraczka, przekaźnik cykał, bezpiecznik był wporzo

Do wyjęcia gumy pomogłem sobie płaskim wkrętakiem (wsadzałem delikatnie pomiędzy blache a gume i podważałem - schodzi prosto i łatwo) połączyłem kabelek który się przerwał lutując, nałożyłem koszulke termokurczliwą i spowrotem powsadzałem gume i cacy

Odnośnie wyłączania wycieraczki - odziwo działą i ponowne jednokrotne naciśnięcie, jak i trzykrotne - ech ta niemiecka technika

Pozdrowionka dla wszystkich

: ndz sty 06, 2008 19:39
autor: miś fazi
panowie przekaznik tylnej i przedniej wycieraczki w VW ma w sobie układ czasowy z impulsem , i musi sie włączac i wyłączac po jednokrotnym naciśnięciu manetki , innego sposobu nie ma , jesli kable są dobre w przelotkach i krańcowy wyłącznik w silniku jest dobry , to tylko przekażnik może świrowac

[ Dodano: 06 Sty 2008 18:41 ]
jak mi nie wierzysz to rozbierz przekaznik i tam masz scalak 555 , to jest czasówka

[ Dodano: 06 Sty 2008 18:42 ]
chyba że faktycznie masz sp..... wyłącznik krańcowy w samym silniczku