Zatarłem silnik !
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- patryk2340
- Carpe Diem
- Posty: 552
- Rejestracja: sob sie 19, 2006 18:23
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
A to możliwe, ponieważ samochód stał na dworze a mrozik był ładny bo -15. Ale dlaczego zamarznięcie odmy ma prowadzić aż do zatarcia silnika???? Czytałem, że gdy odma zamarznie to nadmiar oleju wywalany jest przez np. bagnet a tak się nie stało.patryk2340 pisze:kiedyś czytałem coś o tym że w tych silnikach często zamarzają odmy, co jest przyczyną zatarcia silnika. może to będzie jakiś trop...
Jeszcze jedno pytanie: czy jest możliwe, żeby przy takich objawach jak napisałem w pierwszym poście posypała się tylko góra silnika z powodu uszkodzonej pompy oleju, a dół tzn cylindry tłoki zostały nieruszone? Olej jest więc panewki cały czas sie kąpały w oleju i tłoki też były smarowane. Pytam czysto hipotetycznie, wiem, że dopóki nie rozbiorę to nie zobaczę.
I jeszcze jedno jaki to jest system smarowania z mokrą miską czy suchą?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz sty 06, 2008 03:10 przez djmrowka, łącznie zmieniany 1 raz.
DIESEL ??!!djmrowka pisze:Teraz byłem przy autku i nie widać nic po silniku. Ale znalazłem w bagażniku bańkę z resztkami oleju, którą wsadził tam mechanik. Jest na niej napisane Castrol 10W40 DIESEL!!! Czy to może być jakiś powód ???
Widzisz a nie grzmisz....
A to Ty kupiłeś ten olej, czy ten "mechanik"? Bo jeśli on, to zadzwoń do niego i powiedz mu, że teraz wisi Ci 5x tyle. W gotówce, nie daj mu już więcej dotykać tego auta :/
[ Dodano: 06 Sty 2008 12:11 ]
Przy takim przebiegu bym ch chyba robił - tym bardziej, jeśli piszesz, że był zadbany.djmrowka pisze: Jeżeli tłoki się pozacierały warto remontować taki silnik czy lepiej może kupić nowy-używany np. z allegro?
Kupując sam silnik, możesz się nabić w cokolwiek - bo na nim przebiegu nie piszą i musisz uwierzyć sprzedawcy (że był jeżdżony tylko w niedzielę), nie masz możliwości go nawet odpalić i nie wiesz jak bardzo był on katowany przez swój długi żywot. A sama przekładka to też kupa roboty, wolałbym chyba porządnie zrobić swój i wiedzieć co się ma.
To aż tyle się różnią te oleje, że mogło doprowadzić to do zatarcia. Taki olej wlał mechanik, dopiero później zobaczyłem bańkę dokładnie i było na niej napisane DIESEL. Proszę o wypowiedzi innych czy taki olej mógł doprowadzić mój silnik do śmierci! Jeżeli tak to już będziemy mieli przyczynę.pawelz pisze:DIESEL ??!!
Widzisz a nie grzmisz....
A to Ty kupiłeś ten olej, czy ten "mechanik"? Bo jeśli on, to zadzwoń do niego i powiedz mu, że teraz wisi Ci 5x tyle. W gotówce, nie daj mu już więcej dotykać tego auta :/
Czy ma ktoś rysunek eksplodujący tego silnika albo najlepiej książkę serwisową? Symbol AHW. Ciekawi mnie jak jest napędzana pompa oleju!
Pozdrawiam
[ Dodano: 06 Sty 2008 18:19 ]
Czy pompa oleju smaruje również układ korbowy (panewki, tłok, cylinder, itp.) czy tylko górę silnika (wałki rozrządu, itp)?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz sty 06, 2008 15:13 przez djmrowka, łącznie zmieniany 1 raz.
- Łyskacz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 519
- Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ja w swojego starego Hyundaia lałem olej diesla i nic sie nie działo ")
Ostatnio zmieniony wt sty 08, 2008 09:23 przez Łyskacz, łącznie zmieniany 2 razy.
Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]
Pompa oleju napędzana jest przez wałek pośredni. Wałek pośredni napędzany jest przez pasek rozrządu.djmrowka pisze:Ciekawi mnie jak jest napędzana pompa oleju!
Wał korbowy jest smarowany przez pompę oleju, są w nim kanały i otwory w miejscu panewek. Odpowiednie ciśnienie oleju test tu bardzo ważne, musi być utrzymany film olejowy. Nie liczył bym na to że dół się nie zatarł bo był olej w misce.djmrowka pisze:Czy pompa oleju smaruje również układ korbowy (panewki, tłok, cylinder, itp.) czy tylko górę silnika (wałki rozrządu, itp)?
Ostatnio zmieniony wt sty 08, 2008 11:27 przez jhosef, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzięki za odpowiedzi. W piątek będę zdejmę górę i zobaczę co jest grane.
Dzisiaj pojawił się temat na forum z identycznymi objawami http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=143503 z tym, że u mnie nie można obrócić wałem.
Może smarowania nie miała tylko góra (tak jak pisze kolega w temacie wyżej zamarzła rura doprowadzająca olej) i tak zatarły się wałki rozrządu, że pasek rozrządu (lub zawory spotkały się z tłokami) blokuje wał korbowy przez co nie da się obrócić silnikiem? Można sobie gdybać, zobaczę jak rozbiorę!
Pozdro i jeżeli ktoś ma jakieś sugestie proszę pisać!
Dzisiaj pojawił się temat na forum z identycznymi objawami http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=143503 z tym, że u mnie nie można obrócić wałem.
Może smarowania nie miała tylko góra (tak jak pisze kolega w temacie wyżej zamarzła rura doprowadzająca olej) i tak zatarły się wałki rozrządu, że pasek rozrządu (lub zawory spotkały się z tłokami) blokuje wał korbowy przez co nie da się obrócić silnikiem? Można sobie gdybać, zobaczę jak rozbiorę!
Pozdro i jeżeli ktoś ma jakieś sugestie proszę pisać!
- silent_rob
- Gadatliwa bestia
- Posty: 852
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
- Lokalizacja: Gryfino
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 271 gości