Zatarłem silnik !

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

djmrowka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw paź 18, 2007 11:32
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: djmrowka » sob sty 05, 2008 18:36

U takiego gościa w Warszawie jak sie jedzie na Piaseczno przy stacji Neste... Coś mógł zrobić nie tak?



Awatar użytkownika
COLIN16
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 11:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: COLIN16 » sob sty 05, 2008 19:23

Może coś spartolił i może rozrząd poszedł.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » sob sty 05, 2008 20:10

jak nie rozbierzesz to się nie dowiesz



Awatar użytkownika
patryk2340
Carpe Diem
Carpe Diem
Posty: 552
Rejestracja: sob sie 19, 2006 18:23
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: patryk2340 » sob sty 05, 2008 20:51

kiedyś czytałem coś o tym że w tych silnikach często zamarzają odmy, co jest przyczyną zatarcia silnika. może to będzie jakiś trop...


Golf II 1.6 RF --> Golf III 1.4 ABD --> Vento 2.0 2E --> Octavia 1.9 ASZ

djmrowka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw paź 18, 2007 11:32
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: djmrowka » ndz sty 06, 2008 02:00

patryk2340 pisze:kiedyś czytałem coś o tym że w tych silnikach często zamarzają odmy, co jest przyczyną zatarcia silnika. może to będzie jakiś trop...
A to możliwe, ponieważ samochód stał na dworze a mrozik był ładny bo -15. Ale dlaczego zamarznięcie odmy ma prowadzić aż do zatarcia silnika???? Czytałem, że gdy odma zamarznie to nadmiar oleju wywalany jest przez np. bagnet a tak się nie stało.

Jeszcze jedno pytanie: czy jest możliwe, żeby przy takich objawach jak napisałem w pierwszym poście posypała się tylko góra silnika z powodu uszkodzonej pompy oleju, a dół tzn cylindry tłoki zostały nieruszone? Olej jest więc panewki cały czas sie kąpały w oleju i tłoki też były smarowane. Pytam czysto hipotetycznie, wiem, że dopóki nie rozbiorę to nie zobaczę.

I jeszcze jedno jaki to jest system smarowania z mokrą miską czy suchą?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz sty 06, 2008 03:10 przez djmrowka, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » ndz sty 06, 2008 09:27

widziałem raz zatarta pompe olejowa ,( zatarta była ta zębatka na sworzniu - dziwne ).


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

pawelz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: czw gru 28, 2006 10:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pawelz » ndz sty 06, 2008 13:08

djmrowka pisze:Teraz byłem przy autku i nie widać nic po silniku. Ale znalazłem w bagażniku bańkę z resztkami oleju, którą wsadził tam mechanik. Jest na niej napisane Castrol 10W40 DIESEL!!! Czy to może być jakiś powód ???
DIESEL ??!!
Widzisz a nie grzmisz....
A to Ty kupiłeś ten olej, czy ten "mechanik"? Bo jeśli on, to zadzwoń do niego i powiedz mu, że teraz wisi Ci 5x tyle. W gotówce, nie daj mu już więcej dotykać tego auta :/

[ Dodano: 06 Sty 2008 12:11 ]
djmrowka pisze: Jeżeli tłoki się pozacierały warto remontować taki silnik czy lepiej może kupić nowy-używany np. z allegro?
Przy takim przebiegu bym ch chyba robił - tym bardziej, jeśli piszesz, że był zadbany.
Kupując sam silnik, możesz się nabić w cokolwiek - bo na nim przebiegu nie piszą i musisz uwierzyć sprzedawcy (że był jeżdżony tylko w niedzielę), nie masz możliwości go nawet odpalić i nie wiesz jak bardzo był on katowany przez swój długi żywot. A sama przekładka to też kupa roboty, wolałbym chyba porządnie zrobić swój i wiedzieć co się ma.



djmrowka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw paź 18, 2007 11:32
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: djmrowka » ndz sty 06, 2008 13:54

pawelz pisze:DIESEL ??!!
Widzisz a nie grzmisz....
A to Ty kupiłeś ten olej, czy ten "mechanik"? Bo jeśli on, to zadzwoń do niego i powiedz mu, że teraz wisi Ci 5x tyle. W gotówce, nie daj mu już więcej dotykać tego auta :/
To aż tyle się różnią te oleje, że mogło doprowadzić to do zatarcia. Taki olej wlał mechanik, dopiero później zobaczyłem bańkę dokładnie i było na niej napisane DIESEL. Proszę o wypowiedzi innych czy taki olej mógł doprowadzić mój silnik do śmierci! Jeżeli tak to już będziemy mieli przyczynę.


Czy ma ktoś rysunek eksplodujący tego silnika albo najlepiej książkę serwisową? Symbol AHW. Ciekawi mnie jak jest napędzana pompa oleju!

Pozdrawiam

[ Dodano: 06 Sty 2008 18:19 ]
Czy pompa oleju smaruje również układ korbowy (panewki, tłok, cylinder, itp.) czy tylko górę silnika (wałki rozrządu, itp)?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz sty 06, 2008 15:13 przez djmrowka, łącznie zmieniany 1 raz.



robertrog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: sob gru 01, 2007 10:16
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Kontakt:

Post autor: robertrog » wt sty 08, 2008 01:27

Moja sugestia jest taka że może coś z filtrem oleju nie tak,sam olej nie spowodowałby zatarcia ,gdy pracowałem jeszcze w serwisie ,pomylone były beczki z olejem i kilka silników dostało olej od diesla ale przejechały 15 tys do wymiany i nic się nie stało



Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łyskacz » wt sty 08, 2008 09:22

Ja w swojego starego Hyundaia lałem olej diesla i nic sie nie działo ")
Ostatnio zmieniony wt sty 08, 2008 09:23 przez Łyskacz, łącznie zmieniany 2 razy.


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » wt sty 08, 2008 09:50

Może coś spartolił i może rozrząd poszedł.
przy zerwanym pasku można obrócić wałem silnika (ale nie powinno sie tego robić)
ja bym stawiał na pompę olejową (brak smarowania lub niedostateczne ciś. oleju), skoro poziom oleju jest MAX. no i ten olej do diesla jest niepokojący


:-k ...

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » wt sty 08, 2008 11:24

djmrowka pisze:Ciekawi mnie jak jest napędzana pompa oleju!
Pompa oleju napędzana jest przez wałek pośredni. Wałek pośredni napędzany jest przez pasek rozrządu.
djmrowka pisze:Czy pompa oleju smaruje również układ korbowy (panewki, tłok, cylinder, itp.) czy tylko górę silnika (wałki rozrządu, itp)?
Wał korbowy jest smarowany przez pompę oleju, są w nim kanały i otwory w miejscu panewek. Odpowiednie ciśnienie oleju test tu bardzo ważne, musi być utrzymany film olejowy. Nie liczył bym na to że dół się nie zatarł bo był olej w misce.
Ostatnio zmieniony wt sty 08, 2008 11:27 przez jhosef, łącznie zmieniany 1 raz.



djmrowka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw paź 18, 2007 11:32
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: djmrowka » wt sty 08, 2008 12:51

Dzięki za odpowiedzi. W piątek będę zdejmę górę i zobaczę co jest grane.
Dzisiaj pojawił się temat na forum z identycznymi objawami http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=143503 z tym, że u mnie nie można obrócić wałem.
Może smarowania nie miała tylko góra (tak jak pisze kolega w temacie wyżej zamarzła rura doprowadzająca olej) i tak zatarły się wałki rozrządu, że pasek rozrządu (lub zawory spotkały się z tłokami) blokuje wał korbowy przez co nie da się obrócić silnikiem? Można sobie gdybać, zobaczę jak rozbiorę!

Pozdro i jeżeli ktoś ma jakieś sugestie proszę pisać!



Awatar użytkownika
silent_rob
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: silent_rob » czw kwie 24, 2008 22:25

djmrowka pisze:A może coś zatkało pompę olejową????
mogl zaciac sie zawor zwrotny w pompie


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 344 gości