Strona 2 z 3

: sob gru 29, 2007 18:07
autor: slimak20
Termostat jest na bank dobry !!!.auto postalo godzine odpalilem i po 10 min. gorny goracy a dolny zimny po 20min. termostat sie otworzyl i oba weze mialy taka samam temperature. wiec w calym ukladzie jest plyn .Jak dotykam chlodnicy tez goraca .zauwarzylem ze przy dodaniu gazu plyn opada a jak ujme lub zgasze samochod podnosi sie stan.

: sob gru 29, 2007 18:18
autor: czester
miałem identyczną sytułacje tylko że w benzyniaku RP, co sie okazało : czujnik który jest w chłodnicy odpowiedzialny za załączanie wentylatora szlak trafił i załączał za późno jak już wode gotował.

: sob gru 29, 2007 18:20
autor: Szosownik
czester pisze:miałem identyczną sytułacje tylko że w benzyniaku RP, co sie okazało : czujnik który jest w chłodnicy odpowiedzialny za załączanie wentylatora szlak trafił i załączał za późno jak już wode gotował.
tak ale temp. u niego jest 90 i nie powinno sie gotować
temp. powinna rosnąć w takim wypadku

: sob gru 29, 2007 18:22
autor: slimak20
hmm to jest silnik 2.0 AGG tez benzyna.czesterale tez jak dodawales gazu to ci plyn opadal ajak gaziles to wywalalo .??

[ Dodano: 29 Gru 2007 17:29 ]
Własnie temp. jest oki czujnik raczej tez dobry bo wyntylatory sie wlanczaja ale plyn wariuje.(czyzby ktorys kanal wodny szczelil??) niechce sciagac glowicy bez potrzeby dlatego prosze o dalsze sugestie

: sob gru 29, 2007 18:29
autor: czester
Szosownik pisze:tak ale temp. u niego jest 90 i nie powinno sie gotować
tak, ale u mnie temp. była prawi taka jak zawsze czyli ok 90c i jak chodził na obrotach to było ok ale, zaraz po zgaszeniu cały płyn był na ziemi. Jeździłęm po paru mechanikach i każdy stawiał na uszczelke tylko jeden powiedział że wymień sobie chłopie ten czujnik i będzie wszystko cacy, i ten mechanior miał racje po wymianie (nawet płynu nie spuszczałem tylko szybko wykręciłem stary i zakręciłem nowy) było wszystko OK. według mnie najpierw trzeba wyeliminować wszystkie mniejsze możliwe usterki a jak już nic nieda to trza rwać głowice

[ Dodano: Sob Gru 29, 2007 17:31 ]
przepraszam za silnik ale sugerowałem sie opisem GTD :hmm:

: sob gru 29, 2007 18:31
autor: flatron316
slimak20
to w końcu co z tym płynem masz za problem?
On ci się "gotuje" czy go "wywala"?
Weź to opisz najlepiej jak to fizycznie wygląda bo jak masz :
-ogrzewanie wnętrza OK
-temperature pracy silnika w normie
-otwierający i zamykający termostat
-włączający się wentylator

To gdzie ten problem jest?

: sob gru 29, 2007 18:36
autor: slimak20
TEz mi sie tak wydaje ze glowica w gore to w ostatecznosci !. czester teraz to mi dales do myslenia.

: sob gru 29, 2007 18:36
autor: Szosownik
ja to już siły nie mam i ręce mi opadają
co za cholera
slimak20 pisze:TEz mi sie tak wydaje ze glowica w gore to w ostatecznosci !. czester teraz to mi dales do myslenia.
ale piszesz że wentylator działa czyli to nie termowyłącznik

: sob gru 29, 2007 18:42
autor: czester
działał ale załączał np przy 102c czyli jak był obeg na zapalonym to tylko podnosiło płyn (prawie wywalało) natomiast 15 sec. po zgaszeniu był na ziemi... najłatwiej sprawdzić jest tak: zdejmij wtyczke z czujnika weź kawałek kabla i jak zacznie płyn "szaleć" zmostkuj w wtyczce aby załączyć wentylator jak sie uspokoi to racej jest odpowiedź

: sob gru 29, 2007 18:44
autor: slimak20
Jak sie nagrzeje silnik termostat sie otworzy temp. ma 90 stopni. płyn wywala ze zbiorniczka przez odtwor przelewowy(przed tym plyn sie z zbiorniczku gotuje) wywala plyn!! po zgaszeniu auta spada poziom splynu idzie w ukad chlodzenia i slychac bulgotanie.w zbiorniczku sa bąmbelki powietrza.

: sob gru 29, 2007 18:47
autor: flatron316
slimak20 pisze:Jak sie nagrzeje silnik termostat sie otworzy temp. ma 90 stopni. płyn wywala ze zbiorniczka przez odtwor przelewowy(przed tym plyn sie z zbiorniczku gotuje) wywala plyn!! po zgaszeniu auta spada poziom splynu idzie w ukad chlodzenia i slychac bulgotanie.w zbiorniczku sa bąmbelki powietrza.
No i co dalej się dzieje?
Robisz drugie odpalenie i ci się kontrolka ta czerwona za wysokiej temp pali? Czy za niskiego poziomu płynu?

: sob gru 29, 2007 18:48
autor: slimak20
inie wiem czy to jest spowodowane :
>uszczelka pod glowicaczy sama glowica
>uklad zapowietrzony
lub teraz inna sugestia z tym czujnikiem ze jest walniety
ide do garazu sprawdzic tem czujnik jesli to on to bede mial odpowiedz dam znac wieczorem czy mi sie udalo .

: sob gru 29, 2007 18:51
autor: Szosownik
slimak20 pisze:inie wiem czy to jest spowodowane :
>uszczelka pod glowicaczy sama glowica
>uklad zapowietrzony
lub teraz inna sugestia z tym czujnikiem ze jest walniety
ide do garazu sprawdzic tem czujnik jesli to on to bede mial odpowiedz dam znac wieczorem czy mi sie udalo .
może faktycznie termowyłącznik działa ale na drugim biegu ale wtedy temperatura powinna być większa biorąc to na logikę

: sob gru 29, 2007 19:20
autor: slimak20
No to teraz jeszcze ....odpalilem golfa pochodzil 15 min. w zbiorniczku zaczelo sie gotowac górny goracy a dolny zimny waz.wiec termostat kolejny padl.temp. 90 stopni.dziekuje wszystkim za pomoc auto po nowym roku idzie to mechanika bo ja juz nie mam do niego nerwow .tylko zastanawiam sie czy nie dac Go lepiej do egzorcysty niz mechanika.dzieki wszystkim za pomoc .