Strona 2 z 2

: sob gru 29, 2007 19:49
autor: grandi
A jak jest jak ktoś ma z przodu tarcze a z tyłu bębny?
Co ma lać 2 płyny??
DOT 3 leje się do takich aut jak polonez fiat 125 itd do Golfów zalecany jest DOT 4 jeżeli chodzi o ścisłość to DOT 3 i 4 można mieszać DOT 4 różni się tylko tym że ma wyższą temperature wżenia ja z przodu mam tarcze z tyłu bębny i leje DOT4 a mam g2

: sob gru 29, 2007 21:37
autor: Marioo
Do mk3 dot4 albo dot5 napewno nie dot3.
czy masz beny i tarcze czy tarcze i tarcze lejesz jeden plyn.
odpowietrzaj na zgaszonym silniku, niech ktos ci pompuje kilka razy i trzymanym hamulcu do oporu odkrecasz lekko zaworek tak aby powietrze uciekalo i jak zacznie leciec plyn to zakrecasz i powtarzasz operacje na tym samym kole kilka razy (3-4) az zacznie leciec zawsze plyn, odowietrzasz kazde kolo do momentu az po odkreceniu zaworka lecial odrazu plyn i zero powietrza. Zaczynasz od kola najbardziej oddalonego od pompy czyli zazwyczaj w europejskich autach od prawego tylnego kola, potem lewe tyl, prawy przod i lewy przod. potem urchamiasz silnik i sprawdzasz czy pedal nie robi sie miekki. Czasami moze byc tak ze masz twardy pedal a jak odpalisz silnik to mieknie wtedy trzeba powtorzyc operacje. Pozdrawiam

: sob gru 29, 2007 22:02
autor: jgkurczak
Czyli kupić DOT-4 a trójkę zostawić ? Bo już sam nie wiem. Widzę sporo pracy mnie czeka ale mam nadzieje że będzie ok.

Jeszcze raz dla pewności, na ten odpowietrznik nałożyć wężyk i do butelki. Czy to co wleci do butelki mogę wlać do zbiorniczka jeśli będzie za mało ? Ile płynu hamulcowego wchodzi na cały układ ?

Jak spuścić stary płyn ?

: sob gru 29, 2007 22:41
autor: Paweł Marek
jgkurczak pisze:Czyli kupić DOT-4 a trójkę zostawić ?
lej taki jak miałeś, zielono-niebieski to DOT4, żółtawy to DOT3.
Z całą pewnością DOT3 jest całowicie wystarczający do MK3, i przewidziany instrukcją obługi, ale jeśli zmieniasz cały to zalej DOT4, bo jest lepszy. Lepszość polega głównie na tym że toleruje więcej wilgoci w sobie. To znaczy mimo że będzie miał w sobie już sporo wody (do 4%) to jeszcze będzie miał temperaturę wrzenia około 200 stopni, czyli tyle co nowy DOT3.
Płyn DOT5 w ogóle nie nadaje się do naszych VW, on jest z dodatkiem silkonu do specjalnych zastosowań, np do maszyn z metalowymi przewodami hamulcowymi.
Natomiast najlepszy jest DOT5.1 ale zupełnie nie do wykorzystania są jego właściwości w naszych autach.
Wężyk na odpowietrznik. Kolega naciska hamulec i trzyma, ty popuszczasz kluczykiem odpowietrznik, jak przestaje płyn lecieć do szklanki do zakręcasz. W tym momencie jak już zakręcisz kolega puszcza hamulec. Potem znowy naciska ty popuszczasz i tak ze trzy cztery razy aż leci płyn czysty i bez bąbelków. Płynu który wyleci absolutnie nie używaj ponownie.
Takie odpowietrzanie we wszystkich kołach z równoczesnym dolewaniem nowego płynu do zbiorniczka stanowi równocześnie jego wymianę.
Uff. rozpisałem się.

: sob gru 29, 2007 22:56
autor: Marioo
Plynu wchodzi co ok 0.5 litra, ale z tego co sie orientuje to zeby wymienic plyn i oczyscic uklad to przelewa sie przez uklad przynjamniej litr plynu. i tego co ci wyleci nie wlewasz juz spowrotem tylko do utylizacji,