Jak rozpoznac czy walek rozrządu jest wyeksploatowany??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt gru 25, 2007 21:28

a robiłeś szlif cylindrów czy tylko wsadziłes nowe pierścionki ?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt gru 25, 2007 21:37

tak czy inaczej ciśnienie nie jest najgorsze a pewnie sie poprawi jeszcze po dotarciu. Tak drastyczny spadek mocy nie może wystąpić przy takim ciśnieniu. Z kolei wałki w VW to nie wiem słyszał ktoś żeby się starły? To nie opel.
Napisałeś że rozrząd na bank dobrze ustawiony, a ja na twoim miejscu sprawdziłbym to jeszcze raz, a następnie sprawdził i ew. wyregulował kąt wyprzedzenia zapłonu.

[ Dodano: Wto Gru 25, 2007 8:38 pm ]
A jeszcze jak tam katalizator? Nie zatkany?
Ostatnio zmieniony wt gru 25, 2007 21:38 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt gru 25, 2007 21:51

Paweł Marek pisze:Z kolei wałki w VW to nie wiem słyszał ktoś żeby się starły? To nie opel.
albo fiat :D


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
pusty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 430
Rejestracja: pt sie 25, 2006 23:31
Lokalizacja: Kutno / Łódź i na odwrót
Kontakt:

Post autor: pusty » wt gru 25, 2007 23:46

jeżeli chodzi o wałek to zdejmij pokrywe zaworów i każdą krzywkę sprawdż wzrokiem i palcem i jeżeli któaś będzię miała zaostrzone kanty(tzn. brzegi krzywki) tzn. że wałek masz do wymiany



Awatar użytkownika
Królik88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 08:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Królik88 » śr gru 26, 2007 10:39

A możliwe, że zamienili Ci wałek na inny? Bo wsadzenie wałka od AAMa zamuliłoby ABSa...


Były: MK3 1.8 AAM, MK3 2.0 16V ABF, Omega B FL 2.2
Jest: Octavia 1 1.8T

Awatar użytkownika
Marek 81l
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt lis 30, 2004 20:38
Lokalizacja: Ruda Śl
Kontakt:

Post autor: Marek 81l » czw gru 27, 2007 00:19

Wymienione sa same pierscienie.
Pierscienie są na pierwszy szlif i byly spilowane tak zeby szczelina na zamkach miala ok 0,4 mm.
Zamiana walka jest wątpliwa bo nie przypominam sobie zeby auto kiedykolwiek stało na innym warsztacie niz moim.
Zasadniczo on od początku nie powalal osiagami ale drastrycznie zaczął chodzic ok pól roku temu.Tak jakby jakas czesc siadala az przestala dzialac i teraz jest totalnie slaby.
Katalizator wycięty(bo w nim wszystko latało) i wstawiona rura o tej samej srednicy co uklad wydechowy.
Czy na tym walku pisze gdzies nr czesci??

[ Dodano: Wto Sty 01, 2008 8:15 pm ]
Zagadka rozwiazana.
Na silniku prawdopodobnie jest załozone inne kolo na wałku rozrządu tzn.znak jest w innym miejscu.Bylo to widac dopiero przy sciągnietej pokrywie zaworow,na cylindrze na którym powinien byc zaplon zawór jeszcze nie do konca sie zamknąl co powodowalo utrate kompresji.
Z tego wniosek ze rozrząd był przestawiony o 3 zęby na wałku rozrzadu.
Teraz silnik ma 13 bar kompresji na kazdym cylindrze i chodzi prawie tak jak ABS powinien.
Pisze powinien dlatego ze prawdopodobnie pompa paliwa nie daje odpowiedniego cisnienia.
Jesli ktos ma mozliwosc to prosze o sprawdzenie ile powinno go byc.Chyba ze ktos wie.
Ostatnio zmieniony czw gru 27, 2007 00:30 przez Marek 81l, łącznie zmieniany 2 razy.


Był Mk2 :)
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS

Awatar użytkownika
piertn
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: pt sty 05, 2007 20:32
Lokalizacja: Węgorzewo
Kontakt:

Post autor: piertn » czw sty 03, 2008 22:48

Witam kolego tak to prawda że powinno być ciśnienie większe ja w swoim wcześniej tzn. w wakacje mieżyłem po wymianie uszczelniaczy to wykażało 11.5, 12 , 12 ,11
więc coś u ciebie może być nie najlepiej. Fakt miałem gaz do dechy wciąnięty.

Teraz to pewnie nawet 10 u mnie nie ma miałem mały incydent lekko przeskoczył mi pasek o 2 oczka i w oleju była benzynka więc szykuje mi się remoncik.

A propo to zapytam się ciebie od razu przy remoncie nam plan zmienić wałek rozrządu na ten od 2.0l.będzie pasować i poprawi efekty?
Co o tym sądzisz?


Oto mój nowy nabytek. Bon Jovi.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=210301

Zapraszam do oceny i podpowiedzi.

Awatar użytkownika
Marek 81l
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt lis 30, 2004 20:38
Lokalizacja: Ruda Śl
Kontakt:

Post autor: Marek 81l » sob sty 05, 2008 18:31

Tez juz o tym myslałem.
Z tego co wiem to z samym montazem nie ma problemu ale jak sie to zachowa w praktyce to juz musi sie wypowiedziec ktos kto tak zrobił.
Ja sie przymiezalem do walka z DX,ale nie zdazylem.
Czy mialbys mozliwosc zrobienia mi drobnej przysługi??
Po ok 5 min po zgaszeniu auta zdejmij na moment przewod paliwa który doprowadza paliwo do wtrysku i zobacz czy leci pod cisnieniem czy nie?
Zajmuje to 3 min i potrzeba tylko srubokreta?
Bo juz sam nie wiem jak to ugryzc :)


Był Mk2 :)
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 448 gości