Strona 2 z 2

: sob gru 22, 2007 20:06
autor: Sztomel
skoro dolny wąż od chłodnicy jest letni to termostat jest sprawny !

: sob gru 22, 2007 20:12
autor: greg
slimak20, jest jeszcze jedna możliwość - termostat sie za późno otwiera ale niepokoją mnie podnoszące się obroty bo nie ma prawa tak sie dziać

: sob gru 22, 2007 20:24
autor: jozekrjrj
a odpowietrzasz na zakreconym korku czy odkreconym ??

: sob gru 22, 2007 20:49
autor: slimak20
greg masz racje chyba tez mysle ze termostaty nie poszcza tworzy sie podcisnienie i wywala płyn. a podnoszenie obortow jes spowodowane "adaptacja" bo akumylator byl odłaczony przez cala noc i Ecu bierze teraz nowe nastat. wywale calkiem termostat po swietach i zaleje go plynem i zobcze czy mo bedzie wywalac. dam znac na forum co mi wyszlo.

[ Dodano: 22 Gru 2007 19:51 ]
p.s odpowietrzam na zakrecony i odkreconym tez probowalem ale pompa wody robi takie cisnienei ze mi wywala za kardzym razem po litr plynu

: sob gru 22, 2007 21:00
autor: toffic
zdejmij ten cienki wąż i spróbuj zassać z niego płyn, jeśli się nie da to masz zatkane wyjście do niego w chłodnicy, czasem się zdarza, jak zlałeś cały płyn to powinno ci wejśc >5L

: sob gru 22, 2007 21:08
autor: slimak20
do ukladu chlodzenia w tym silniku akurat ma wejsc okolo 6.4 litra .Jednak dzieki swojej obserwacji i waszysz odp. problem lezy jest jednak chyba w nie otwierajacym sie termostatcie i przez to wywala plyn!, bo uklad jest nie odpowietrzony a wezach jest powietrze.

: sob gru 22, 2007 21:12
autor: toffic
slimak20 pisze:problem lezy jest jednak chyba w nie otwierajacym sie termostatcie i przez to wywala plyn!, bo uklad jest nie odpowietrzony a wezach jest powietrze.
Jak masz powietrze to będize wyrzucać choćby termostat był OK. sprawdź ten cienki przewód!!

: sob gru 22, 2007 21:16
autor: flatron316
skoro dolny wąż od chłodnicy jest letni to termostat jest sprawny !
Nie sprawny a zamknięty-to różnica bo może być zamknięty i się nigdy nie otworzyć

: sob gru 22, 2007 21:18
autor: toffic
Nie sprawny a zamknięty-to różnica bo może być zamknięty i się nigdy nie otworzyć
A jak niby ma się otworzyć jak w układzie jest 3l płynu?? Najpierw go trzeba odpowietrzyć!!!

: sob gru 22, 2007 21:22
autor: slimak20
Zle obserwacje dolny jest zimny jednak!!. jest mozliwe ze termostat caly czas jest zamkniety??temp. nie skacze ma 90! temp . oleju 88 . ogrzewanie dziala z kratek nawiewu leci gorace (czyli nagrzewnica oki) a płyn dalej wywala .podnosi sie stan plynu i go wywala!. po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu,plyn zasysa do ukladu i sytuacja sie powtarza.

: sob gru 22, 2007 21:25
autor: flatron316
toffic pisze:A jak niby ma się otworzyć jak w układzie jest 3l płynu??
Jak jest ciepła rura dolna i ma 3 l to starczy żeby termostat otworzyć .
Tylko że może on ma zwiechę.

[ Dodano: Sob Gru 22, 2007 20:30 ]
slimak20 pisze:temp. nie skacze ma 90! temp . oleju 88
No to jak przy tych temperaturach masz różnicę (dużą dosyć-a u ciebie jest wogóle duży obieg jest zamknięty ) miedzy temperaturami dolnego i górnego węża chłodnicy-to termostat wisi

: sob gru 22, 2007 21:37
autor: slimak20
to zgiecie zauwarzylem dzisiaj.uszczelke sam zmienialem .wiec raczej nie uszkodzilem tej rurki.na tym zgieciu jezdzi auto wiec juz od jakis 6 miechow od kupna.nic sie nie dzialo niepokojacego tylko zainteresowalo mnie jak wlewalem plyn ze weeszedl mi niecaly litr.a pozniej zaczely sie dzial "curki" z wywalaniem plynu ze zbiorniczka .juz sam nie wiem sa dwie mozliwosci albo PIERWSZE to wina tego zagiecia na rurce,lub DRUGA termostat nie puszcza tworzy sie cisnienie i wywala plyn

[ Dodano: 22 Gru 2007 20:41 ]
jutro moze sprawdze te dwie opcje i dam znac w czy pomoglo .z gory dzieks za pomoc :bajer: napisze jak sobie poradze co bylo przyczyna calego zamieszania

: sob gru 22, 2007 21:43
autor: toffic
slimak20 pisze:dwie mozliwosci albo PIERWSZE to wina tego zagiecia na rurce,lub DRUGA termostat nie puszcza tworzy sie cisnienie i wywala plyn
Albo TRZECIE niedrożny przewód od odpowietrzenia układu (ten cienki). Stawiam na 3 skoro nie leci z niego płyn jak sam napisałeś

: sob gru 22, 2007 22:14
autor: Jozef
Zgadza się, nic nie pisze o sprawdzeniu tego przewodu a jego drożność jest tu bardzo ważna. Musi być przedmuch w obie strony tego wężyka - do zbiorniczka i do silnika, inaczej układ nigdy sie nie odpowietrzy. Nowy termostat to nie znaczy sprawny termostat. Jak założyłeś Verneta, to nawet się nie dziwię że nie działa, taki francuski badziew na 5 nowych jeden jest do kitu.