Strona 2 z 2

: wt gru 18, 2007 20:09
autor: Paweł Marek
dobrze że działa i się nie przegrzewa. Czujnik przekłamuje zapewne trochę, niemniej różnica temperatury od 65 do 90 wskazuje na to że nadal masz trochę nie tak bo założyłeś zużyty termostat. A komputer, jeśli piszesz o MFA a nie o VAG, korzysta z czujnika temperatury oleju nie wody jak wskaźnik licznika.

: wt gru 18, 2007 21:35
autor: michal_niedzw.
zakupiłem już nowiutkiego wahlera i przełożę :-)
a z tym komputerem co to znaczy MFA a co VAG? bo nie wiem :-( wstyd może ale nie wiem

: wt gru 18, 2007 21:41
autor: Paweł Marek
To co wyświetla na liczniku po prawej u dołu jak naciskasz włączniki w prawej manetce to MFA.
VAG to program do diagnozy silnika komputerowej.

: wt gru 18, 2007 22:17
autor: michal_niedzw.
w takim razie chodziło mi o VAG-a i jego wskazania - koleś który mi podłączył się pod auto miał kompa i specjalne programy. więc skoro czujnik na kompa daje inną wartość niż pokazuje wskaźnik więc raczej ten 4-pinowy u mnie czujnik jest walnięty...

: wt gru 18, 2007 22:28
autor: Paweł Marek
lub licznik źle pokazuje, częsta sprawa i możesz się tym nie przejmować. Ludzie nieraz po kilka czujników zmieniają i nic to nie daje w tej kwestii.

: pn sty 07, 2008 17:41
autor: michal_niedzw.
witam po jakimś czasie...
wymieniłem termostat...ten niby nowy i sprawny na wahlera nowiutkiego...
sprawdziłem autko- rozgrzewam silnik, górny wąż ciepły dolny zimny, po przejechaniu kilku kilometrów dolny też zrobił się ciepły, więc termostat otworzył- tylko że licznik pokazywał 70C. Więc sprawdziłem czujnik temp. według tabeli którą znalazłem na forum i w momencie gdy włączył się wentylator (czyli temp 95C a na liczniku 85C) miernik pokazał opór elektryczny taki jak powinien być w temp 95C (nie pamiętam teraz tej wartości). Więc wnioskuje że czujnik daje sygnał ok tylko wskaźnik przekłamuje...
można jakoś skalibrować ten wskaźnik?

: pn sty 07, 2008 17:58
autor: Paweł Marek
michal_niedzw. pisze:Więc wnioskuje że czujnik daje sygnał ok
zły wniosek, bo czujnik masz 4-pinowy i od licznika jest druga para pinów. Więc może być zły. Proponuję - olej to, inaczej jesteś skazany na szukanie innego czujnika. A czy w liczniku można coś skalibrować nie wiem .