Strona 2 z 4

: ndz gru 09, 2007 16:54
autor: TOMMy_VW
Śledzę ten temat i normalnie mam już wodę z mózgu apropo tych cen! Sam chcę wymienić rozrząd w swoim VW GOLF III 1,6 AEE i nie wiem, czego się spodziewać u mechanika. Jakie powinienem dobrać części i jaka powinna być ich cena. Doradźcie.

: ndz gru 09, 2007 17:09
autor: Atomic10
http://sklep.intercars.com.pl/

http://katalog.fota.pl/Katalog/(S(ao2ne ... 55uypwot55))/Samochod1_fs00227.aspx?L=019&Reg=1033

i wszystko jasne :-)

Pozdrawiam

: ndz gru 09, 2007 17:36
autor: Szosownik
odzim pisze:mnie rozrząd kosztował 65 pln, rolka orginal 31pln nie wiem gdzie wy kupujecie te częsci ale drogo i pasek zalezy od firmy od 30 do 50 pln, plus wałsna robocizna 1h pracy, wymiana dziecinnie prosta wszystkie znaczniki sa wiec nie ma kłopotu, dodam że nie jestem mechanikiem tylko rehabilitantem.
rolka oryginał 31pln?
no nie rób sobie jaj
to ja się zastanawiam gdzie ty kupujesz po takich cenach części oryginalne?
rozbroiłeś mnie na maxa

: ndz gru 09, 2007 18:23
autor: greg
TOMMy_VW pisze:w swoim VW GOLF III 1,6 AEE i nie wiem, czego się spodziewać u mechanika.
spodziewaj się jednogo - ten silnik ma pompę napędzaną paskiem rozrządu
a co do rolki to tu są cenu - wiec "orginały" po 31 to albo ciepłe albo "orginały" hehe
Obrazek

: ndz gru 09, 2007 18:23
autor: Szosownik
to jest taki oryginał jak ze mnie rabin
u nas możesz kupić "oryginał" brembo tarcze za 8zł + grawerka napisu

: ndz gru 09, 2007 19:10
autor: Kisiel
robertrog pisze:czasami jeżeli są wycieki oleju to dochodzi simering wałka rozrządu lub wału korbowego ,notabene taki sam
radze koniecznie przy rozrzadzie to wymienic, simmeringi to groszowa sprawa, mechanik wymieni w tej samej cenie co zrobi rozrzad a bedzie spokoj, gorzej jak pozniej pusci simmering i trzeba ebdzie znowu rozrzad robic, bo pasek naciagac mozna tylko raz

: ndz gru 09, 2007 19:13
autor: Szosownik
co tu dużo gadać
znam takich co u nich wymiana kończy się na samym pasku za 20zł z rynku
napinacz? a po co?
ajajaj

: ndz gru 09, 2007 19:14
autor: greg
Kisiel pisze:bo pasek naciagac mozna tylko raz
no ciekawe ciekawe, bo jeszcze w żadnej serwisówce volkswagena nie spotkałem sie z taką informacją - jesteś tego pewny?

: ndz gru 09, 2007 19:20
autor: Kisiel
greg pisze:
Kisiel pisze:bo pasek naciagac mozna tylko raz
no ciekawe ciekawe, bo jeszcze w żadnej serwisówce volkswagena nie spotkałem sie z taką informacją - jesteś tego pewny?
zle sie wyrazilem, nie ze "mozna naciagac tylko raz" tylko "powinno sie naciagac tylko raz", to jest taka "niepisana zasada", moj ojciec jest mechanikiem i zawsze mi to powtarzal, teraz zajechalem do znajomego mechanika bo mi silnik sie spod spodu poci i do wymiany jest simmering walu do strony rozrzadu i mowil ze najlepiej powinno sie wymienic tez rozrzad, rozrzad mialem robiony jakie 30 kkm temu (za poprzedniego wlasciciela) ale najwidoczniej simmeringu wtedy nie wymienil

: ndz gru 09, 2007 19:25
autor: greg
Kisiel, jeśli pasek rozrządu został zaolejony to wskazana jest jego wymiana ale... we wszystkich serwisówkach vw piszą tylko że podczas naprawy silnika zdejmujesz i go zakładasz chyba że oględziny paska wskazują na jego zużycie

: ndz gru 09, 2007 19:32
autor: Kisiel
greg pisze:Kisiel, jeśli pasek rozrządu został zaolejony to wskazana jest jego wymiana ale... we wszystkich serwisówkach vw piszą tylko że podczas naprawy silnika zdejmujesz i go zakładasz chyba że oględziny paska wskazują na jego zużycie
no wiesz, akurat moj ojciec i moj mechanior wyznaja taka zasade :) , nie jest to jakies zle bo nigdy nie zaszkodzi zmienic, na pewno przyda sie wymiana simmeringu przy robieniu rozrzadu

: ndz gru 09, 2007 19:36
autor: greg
Kisiel pisze:na pewno przyda sie wymiana simmeringu przy robieniu rozrzadu
i tu masz całkowitą rację bo nic tak nie wkurza jak drobne naprawy "bo się chciał troszkę zaoszczędzić"

: ndz gru 09, 2007 22:28
autor: robertrog
w AEE będą te droższe elementy bo tam jest automatyczny napinacz i on będzie kosztował ok 120 zł ,natomiast do 1.8 kosztuje w ok 60 zł

: ndz gru 09, 2007 23:49
autor: TOMMy_VW
robertrog pisze:w AEE będą te droższe elementy bo tam jest automatyczny napinacz i on będzie kosztował ok 120 zł
Kocham te stwierdzenia, że w moim silniku jest coś niestandardowego ;p no cóż, trzeba zapłacić... :bigok: