Nie działający pedał gazu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
niedawno czyscilem przepustnice w Passacie 1.8 i zaczal sie zbierac od zera o wiele lepiej, wczoraj to samo w A3 1.8T i tez autko sie lepiej zbiera.
jeszcze w TDI tego nie robilem ale warto sprawdzic czy bedzie roznica tylko po wyciagnieciu, czyszczeniu i wsadzeniu trzeba przepustnice zaadoptowac od nowa i to nie zaleznie czy sterowanie gazem jest na linke czy elektryczne za pomoca potencjometru przy pedale gazu (mowa o autach z elektrycznie regulowanymi obrotami biegu jalowego)
jeszcze w TDI tego nie robilem ale warto sprawdzic czy bedzie roznica tylko po wyciagnieciu, czyszczeniu i wsadzeniu trzeba przepustnice zaadoptowac od nowa i to nie zaleznie czy sterowanie gazem jest na linke czy elektryczne za pomoca potencjometru przy pedale gazu (mowa o autach z elektrycznie regulowanymi obrotami biegu jalowego)
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
MiKev pisze:czyscilem przepustnice w Passacie 1.8
i raczej nie zrobiszMiKev pisze:jeszcze w TDI tego nie robilem
Tutaj pomyliłeś 2 pojęcia- co innego pedał gazu elektroniczny, a co innego elektrycznie sterowany bieg jałowy (silniczkiem krokowym bo chyba o to Ci chodzi). takie sterowanie biegie jałowym mają samochody z gazem na liknę.MiKev pisze:lektryczne za pomoca potencjometru przy pedale gazu (mowa o autach z elektrycznie regulowanymi obrotami biegu jalowego)
edi0401, proponuję się przewieźć jeszcze jednym TDI i sprawdzić czy jest różnica. Ja w swoim odczuwam chwilowe zawahanie po dodaniu gazg (podobnie bylo w tej Ibizie 2002r). Być może faktycznie u Ciebie zwłoka jest większa że walnięty potencjometr jak to sugeruje damcio151 w linku który podrzucił. Generalnie TDI mają lekką zwłokę, odczuwalną przy nagłym i mocniejszym wciśnięciu gazu podczas jazdy ze stabilną prędkością. Wtedy zerwanie samochodu czuć 0,2- 0,3 sekundy ("na oko") po kopnieęciu w pedał.
Pozdrawiam.
nie wiem jak w Golfie 1.8 ale w A3 zadnego silniczka krokowego nie ma ani w passacie ani w V6 z linka chyba ze piszesz o jakims 95r to nie wiem. Regulacja obrotow biegu jalowego odbywa sie poprzez wychylenie przepustnicy (elektrycznie). jezeli nie widziales takiej przepustnicy i nie robiles tego to zanim cos napiszesz to sie doksztalc w tym temacie.Grzesiekk1982 pisze:MiKev pisze:czyscilem przepustnice w Passacie 1.8i raczej nie zrobiszMiKev pisze:jeszcze w TDI tego nie robilemTutaj pomyliłeś 2 pojęcia- co innego pedał gazu elektroniczny, a co innego elektrycznie sterowany bieg jałowy (silniczkiem krokowym bo chyba o to Ci chodzi). takie sterowanie biegie jałowym mają samochody z gazem na liknę.MiKev pisze:lektryczne za pomoca potencjometru przy pedale gazu (mowa o autach z elektrycznie regulowanymi obrotami biegu jalowego)
edi0401, proponuję się przewieźć jeszcze jednym TDI i sprawdzić czy jest różnica. Ja w swoim odczuwam chwilowe zawahanie po dodaniu gazg (podobnie bylo w tej Ibizie 2002r). Być może faktycznie u Ciebie zwłoka jest większa że walnięty potencjometr jak to sugeruje damcio151 w linku który podrzucił. Generalnie TDI mają lekką zwłokę, odczuwalną przy nagłym i mocniejszym wciśnięciu gazu podczas jazdy ze stabilną prędkością. Wtedy zerwanie samochodu czuć 0,2- 0,3 sekundy ("na oko") po kopnieęciu w pedał.
Pozdrawiam.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Te z silniczkiem krokowym to prostszy układ. Jest w starszych samochodach. Tamtymi o kótych mówisz steruje elektronika.
A tu mowa o DIESLU SDI z elektronicznie sterowaną pompą wtryskową. Wciskając pedał podajesz sygnał do ECU. Powoduje to zwiększenie dawki wytyskiwanego oleju napędowego prosto z pompy do komory spalania przez przewody wysokiego ciśnienia i wtryskiwacze
A tu mowa o DIESLU SDI z elektronicznie sterowaną pompą wtryskową. Wciskając pedał podajesz sygnał do ECU. Powoduje to zwiększenie dawki wytyskiwanego oleju napędowego prosto z pompy do komory spalania przez przewody wysokiego ciśnienia i wtryskiwacze
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
mg-maciek, właśnie Poprzednim postem stłumacząc ze to DIESEL chciałem gościa naprowadzić (myślałem że pomylił tematy, ale jednak nie).
Również radzę się zgrubsza zapoznać z zadadą działania silnika ZS.
I nie proponuję książek z budowy silników, lecz wikipedię, tam powinno być czym się różni silnik a zapłonem samoczynnym od silnika z zapłonem iskrowym (kolokwialnie mówiąc- diesel od benzyniaka).
Więc teraz ja koledze proponuję douczyć się fundamentalnych podstaw działania diesla oraz polszczyzny...
Warto mieć na uwadze, że jak się chce kogoś opieprzyć, to trzeba być pewnym swojej racji.
Pozdrawiam
Własnie nie widziałem i nie zobaczę.MiKev pisze:jezeli nie widziales takiej przepustnicy i nie robiles tego to zanim cos napiszesz to sie doksztalc w tym temacie.
Również radzę się zgrubsza zapoznać z zadadą działania silnika ZS.
I nie proponuję książek z budowy silników, lecz wikipedię, tam powinno być czym się różni silnik a zapłonem samoczynnym od silnika z zapłonem iskrowym (kolokwialnie mówiąc- diesel od benzyniaka).
Więc teraz ja koledze proponuję douczyć się fundamentalnych podstaw działania diesla oraz polszczyzny...
bo mimo podobnej jednej z form- adaptacja, to co innego niż adopcja...MiKev pisze:trzeba przepustnice zaadoptowac
Warto mieć na uwadze, że jak się chce kogoś opieprzyć, to trzeba być pewnym swojej racji.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn gru 10, 2007 18:54 przez Grzesiekk1982, łącznie zmieniany 1 raz.
ciiii , bez kłótni .....
koledze się pomyliło poprostu.... diesel nie ma przepustnicy bo jej nie potrzebuje..
koledze się pomyliło poprostu.... diesel nie ma przepustnicy bo jej nie potrzebuje..
Ostatnio zmieniony pn gru 10, 2007 21:19 przez homsky, łącznie zmieniany 2 razy.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 277 gości