Korektor położenia reflektorów - przekaźnik ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jacek32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw lis 29, 2007 13:48
Lokalizacja: radom

Post autor: jacek32 » czw lis 29, 2007 16:29

Kurcze - czegoś mi brakuje
Sprawdzisz kolory i które styki są podpięte ?
To sobie posprawdzam.
Pozdrawiam



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » czw lis 29, 2007 16:46

oznaczenia z wtyczki a nie z wlacznika.
Wlacznik od swiatel:
1 szaroniebieski
2 szary
3 brazowy
4 brak przewodu
5 szarobialy
6 bialoczarny
7 czarnozolty
8 czerwony
9 szarozielony
10 szaroczarny
11 szaroczerwony

Regulator od swiatel:
1 brak przewodu
2 brak przewodu
3 brazowy
4 zolty
5 czerwononiebieski
6 brazowy
7 szaroniebieski



jacek32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw lis 29, 2007 13:48
Lokalizacja: radom

Post autor: jacek32 » pt lis 30, 2007 08:31

No właśnie brakuje mi jednego, ale trochę to dziwne, bo przecież widać że te cała korekcja zamontowana była oryginalnie - a tutaj nie działa.
Musze jeszcze przyjrzeć się dokładnie temu włącznikowi.
Pozdr



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt lis 30, 2007 09:46

Odłącz silniczki od wtyczek przy reflektorach, weź woltomierz, włącz krótkie światła i sprawdź - na żółtym powinno być +12V, na brązowym powinna być masa (sprawdź, czy jest przejście między tym brązowym, a nadwoziem), a na tym trzecim (nie pamiętam koloru) napięcie będzie się zmieniało w zależności od ustawienia pokrętła korektora. Ważne jest, abyś podczas tych pomiarów odłączył dwa silniczki, od każdego reflektora, bo jak jeden zostawisz, to na tej drugiej wtyczce będą zafałszowane pomiary. Jak wszystko ok, to masz uszkodzone silniczki, jak pomiary wyszły inaczej, to szukaj przyczyny w instalacji.
U mnie nie działał jeden silniczek - i właśnie jak odłaczyłem tylko ten jeden, to na tej wtyczce pojawiały się jakieś dziwne napięcia.
Sposobem na naprawę silniczka było jego rozebranie i przeczyszczenie wszystkich mechanizmów, umycie ich i nasmarowanie.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

jacek32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw lis 29, 2007 13:48
Lokalizacja: radom

Post autor: jacek32 » pt lis 30, 2007 09:53

Dzięki za info - pomierzę wszystko.
Co do silniczków, to sprawdzałem je osobno i działają - tzn. do tego od strony kierowcy podpiąłem zasilanie prosto z akumulatora i działają oba - korektor wsadziłem do innego golfa i też jest okej - także problem pewnie z instalacją :-(
no cóż - trza szukać.
Dzięki wielkie za info.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pt lis 30, 2007 11:12

to moze sprawdz jeszcze wlacznik dla pewnosci



jacek32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw lis 29, 2007 13:48
Lokalizacja: radom

Post autor: jacek32 » pt lis 30, 2007 11:42

właśnie szukam kogoś z autem które ma regulacje - i wtedy przełożę i sprawdzę.
Pozdrawiam.

[ Dodano: 03 Gru 2007 08:14 ]
Piszę tylko, bo udało mi się rozwikłać zagadkę niedziałającego korektora...
Za skrzynką z przekaźnikami wypięła się zielona wtyczka, która była za to odpowiedzialna.
Sporo szukania, ale opłacało się.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt gru 04, 2007 22:29

Sprawdź, czy tam przypadkiem z tyłu nie masz takiego jakby rygla, do blokowania tych wtyczek. Nie pamiętam dokładnie, czy w golfach to było, wiem, ze w skodzie feicji jest takie coś, co blokuje wszystkie wtyczki w gniazdach i nie pozwala im się wysunąć.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 291 gości