: ndz lis 25, 2007 20:57
Za termostat Wahlera dałem 25 zł, wymiana nawet dla amatora nie zajmie więcej niż 1 godz. Po tym zabiegu powinno być lepiej .
kolega maximanek dal ci ladne zdjecie przeciezmateusz18 pisze:To w koncu gdzie ja mam ten termostat, bo mi sie wydaje ze jest w chlopdnicy zaraz pod gornym wezem, czyli jak?
Masz dokładnie tam termostat gdzie kolega zaznaczył Ci na zdjęciu... odkręcasz 3 śruby i masz termostat na wierzchu tylko nie rób tego czasem na rozgrzanym silniku żebyś sie płynem z chłodnicy nie poparzył... Jak będziesz wymieniać to podstaw sobie jakąś miskę od spodu bo przy wymianie musisz niestety spuścić płyn z chłodnicy... ale zabieg prosty sam ostatnio wymieniałem w bardzo podobnym silniczkumateusz18 pisze:To w koncu gdzie ja mam ten termostat, bo mi sie wydaje ze jest w chlopdnicy zaraz pod gornym wezem, czyli jak?
spuścisz tylko płyn powyżej termostatu czyli zbiornik wyrównawczy i węże jakieś 1,5l.Stopek pisze:bo przy wymianie musisz niestety spuścić płyn z chłodnicy...
Dobrze dobrany możesz zakładać smiałomateusz18 pisze:Kupilem termostat WAHLER 4264.84D temp. otwierania 84stopnie w sklepie mi powiedzial ze taki,
Czyli jak wymienic to czy ten zalozyc?
dokładnie na odwrót, bo wtedy powierzchnia omoiędzy króćcem a termostatem pozostaje nie uszczelniona i wyciek pewny. Lepiej użyć tej uszczelki nakładanej na rant, nawet starej bo trzyma lepiej jak oring dodawany do termostatu. Zwłaszcze jeśli powierzchnia króćca jest już niepłaska zdefromowana.buli pisze:to najpierw idzie uszczelka a potem termostat
W silniku ABU temperatura otwarcia dobrze dobranego termostatu to dokładnie 84 stopnie więc nie będzie się on utrzymywał dokładnie na środku lecz minimalnie powyżej 80 stopni.maximanek pisze:jaszczur, kolega ma raczej silnik ABU czyli termostat gdzie indziej i inny bo temp. otwarcia bodajże 84stC [url=http://images32.fotosik.pl/56/a03526bcd05ee460m.jpg]Obrazek[/URL]
powiem ze mam podobnie z temp(w lecie bylo ok) i tez mam ten termostat 84 chociaz dodam ze jak szukalem to do tego silnika pasuje tez 87 ,bo roznie mowia katalogi tak mi przynajmniej powiedziano w sklepie wzielem wtedy 84 na lato i trzymal ladnieW silniku ABU temperatura otwarcia dobrze dobranego termostatu to dokładnie 84 stopnie więc nie będzie się on utrzymywał dokładnie na środku lecz minimalnie powyżej 80 stopni.
Trzyma Ci podczas jazdy w trasie troszkę poniżej 90 stopni, prawda?Mirekmiro pisze:powiem ze mam podobnie z temp(w lecie bylo ok) i tez mam ten termostat 84 chociaz dodam ze jak szukalem to do tego silnika pasuje tez 87 ,bo roznie mowia katalogi tak mi przynajmniej powiedziano w sklepie wzielem wtedy 84 na lato i trzymal ladnieW silniku ABU temperatura otwarcia dobrze dobranego termostatu to dokładnie 84 stopnie więc nie będzie się on utrzymywał dokładnie na środku lecz minimalnie powyżej 80 stopni.