Strona 2 z 3

: ndz lis 25, 2007 20:57
autor: Jozef
Za termostat Wahlera dałem 25 zł, wymiana nawet dla amatora nie zajmie więcej niż 1 godz. Po tym zabiegu powinno być lepiej .

: ndz lis 25, 2007 21:06
autor: mateusz18
To w koncu gdzie ja mam ten termostat, bo mi sie wydaje ze jest w chlopdnicy zaraz pod gornym wezem, czyli jak?

: ndz lis 25, 2007 23:34
autor: Mirekmiro
mateusz18 pisze:To w koncu gdzie ja mam ten termostat, bo mi sie wydaje ze jest w chlopdnicy zaraz pod gornym wezem, czyli jak?
kolega maximanek dal ci ladne zdjecie przeciez

: ndz lis 25, 2007 23:55
autor: Stopek
mateusz18 pisze:To w koncu gdzie ja mam ten termostat, bo mi sie wydaje ze jest w chlopdnicy zaraz pod gornym wezem, czyli jak?
Masz dokładnie tam termostat gdzie kolega zaznaczył Ci na zdjęciu... odkręcasz 3 śruby i masz termostat na wierzchu tylko nie rób tego czasem na rozgrzanym silniku żebyś sie płynem z chłodnicy nie poparzył... Jak będziesz wymieniać to podstaw sobie jakąś miskę od spodu bo przy wymianie musisz niestety spuścić płyn z chłodnicy... ale zabieg prosty sam ostatnio wymieniałem w bardzo podobnym silniczku :) a na warsztacie koleś powiedział mi za taką wymianę 50zł :green_fuck: więc zrób to sam to zaoszczędzisz na piffko :pub:

: pn lis 26, 2007 09:52
autor: maximanek
Stopek pisze:bo przy wymianie musisz niestety spuścić płyn z chłodnicy...
spuścisz tylko płyn powyżej termostatu czyli zbiornik wyrównawczy i węże jakieś 1,5l.
Ja ściągnąłem wężyk przelewu ze zbiorniczka, wsadziłem go do pojemnika i dmuchnąłem w końcówkę na zbiorniczku, ładnie wszystko zeszło i bez żadnych strat.

: pn lis 26, 2007 15:38
autor: mateusz18
Kupilem termostat WAHLER 4264.84D temp. otwierania 84stopnie w sklepie mi powiedzial ze taki,
Czyli jak wymienic to czy ten zalozyc?

: pn lis 26, 2007 16:27
autor: Stopek
mateusz18 pisze:Kupilem termostat WAHLER 4264.84D temp. otwierania 84stopnie w sklepie mi powiedzial ze taki,
Czyli jak wymienic to czy ten zalozyc?
Dobrze dobrany możesz zakładać smiało :)

: pn lis 26, 2007 17:51
autor: mateusz18
No to dobrze wiedziec,dzieki

[ Dodano: 26 Lis 2007 20:17 ]
Moze to zabrzmi glupio ale wytlumaczy mi ktos jak sie zaklada termostat i uszczelke w jakiej kolejnosci, bo gdy odkrecilem to mi wypadl na ziemie ten stary i niewiem jaka byla kolejnosc????

: wt lis 27, 2007 16:05
autor: buli
zalezy jaka masz uszczelke bo spotkalem sie z dwiema jesli nie naklada jej sie na rant termostatu (taka jest latwiejsza do zamontowania) to najpierw idzie uszczelka a potem termostat

: wt lis 27, 2007 16:51
autor: Paweł Marek
buli pisze:to najpierw idzie uszczelka a potem termostat
dokładnie na odwrót, bo wtedy powierzchnia omoiędzy króćcem a termostatem pozostaje nie uszczelniona i wyciek pewny. Lepiej użyć tej uszczelki nakładanej na rant, nawet starej bo trzyma lepiej jak oring dodawany do termostatu. Zwłaszcze jeśli powierzchnia króćca jest już niepłaska zdefromowana.

: wt lis 27, 2007 23:33
autor: mateusz18
Otoz zmienilem termostat, a temperatura przy normalnej jezdzie wynosi niecale 80stopni,nireiwme co jest dale, czy tak ma byc?
90stopni osiagane jest tylko na postoju.

: śr lis 28, 2007 00:04
autor: Quest
maximanek pisze:jaszczur, kolega ma raczej silnik ABU czyli termostat gdzie indziej i inny bo temp. otwarcia bodajże 84stC [url=http://images32.fotosik.pl/56/a03526bcd05ee460m.jpg]Obrazek[/URL]
W silniku ABU temperatura otwarcia dobrze dobranego termostatu to dokładnie 84 stopnie więc nie będzie się on utrzymywał dokładnie na środku lecz minimalnie powyżej 80 stopni.

: śr lis 28, 2007 00:08
autor: Mirekmiro
W silniku ABU temperatura otwarcia dobrze dobranego termostatu to dokładnie 84 stopnie więc nie będzie się on utrzymywał dokładnie na środku lecz minimalnie powyżej 80 stopni.
powiem ze mam podobnie z temp(w lecie bylo ok) i tez mam ten termostat 84 chociaz dodam ze jak szukalem to do tego silnika pasuje tez 87 ,bo roznie mowia katalogi tak mi przynajmniej powiedziano w sklepie wzielem wtedy 84 na lato i trzymal ladnie

: śr lis 28, 2007 00:13
autor: Quest
Mirekmiro pisze:
W silniku ABU temperatura otwarcia dobrze dobranego termostatu to dokładnie 84 stopnie więc nie będzie się on utrzymywał dokładnie na środku lecz minimalnie powyżej 80 stopni.
powiem ze mam podobnie z temp(w lecie bylo ok) i tez mam ten termostat 84 chociaz dodam ze jak szukalem to do tego silnika pasuje tez 87 ,bo roznie mowia katalogi tak mi przynajmniej powiedziano w sklepie wzielem wtedy 84 na lato i trzymal ladnie
Trzyma Ci podczas jazdy w trasie troszkę poniżej 90 stopni, prawda?