Strona 2 z 2

: wt lis 27, 2007 12:01
autor: Amanda
Stawiam tez na termostat.
Zobacz czy masz ciepłą chłodnicę gdy temperatura jeszcze nie osiągnie okolicy 90stC - nie powinna być - jak jest to termostat na 100% (może działa, ale nie w tym zakresie temperatur - za wcześnie sie otwiera)
Spróbuj czymś ścisnąć wąż (np górny i TYLKO w celach TESTOWYCH) do chłodnicy i zobacz czy wtedy będzie szybciej nagrzewać i lecieć ciepłe powietrze z nagrzewnicy) tylko nie przesadzaj z tym jak temp będzie w okolicy 90st!!! (zdejmij zacisk)

Możliwe jeszcze niedokładne odpowietrzenie układu chłodzenia (gdy termostat dziala OK)

: wt lis 27, 2007 12:09
autor: Majek666
Ech ludziska...

piotr11, zagrzej silnik czyli tam przejedz te 60 km zatrzymaj auto i :
- dotknij reka przewod wodny silnika,
- jesli nie leci ci cieplo do kabiny sprawdz jaka temp maja weze wchodzace do nagrzewnicy (takie dwa cienkie z bloku do sciany drodziowej wchodza). Jesli sa gorace (takie same jak tem silnika) to znaczy ze nagrzewnica padla.
- termostat - sprawdz po nagrzaniu auta (jesli dalej wskaznik wskazuje te 60 stopni) waz idacy za termostatem do chlodnicy. Jak jest goracy to termostat.
- jesli masz goraca chlodnice a dalej masz 60 stopni to tez termostat.
- jesli wszystko niby jest ok to wez miernik w reke i sprawdz czujnik tem.
Pozdrawiam

: pn gru 17, 2007 11:15
autor: piotr11
Wczoraj postałem w korku i temp skoczyła do 90 stopni. Z nawiewu zaczęło lecieć powietrze naprawdę gorące. po przejechaniu kilkuset metrów znów temp spadła do ok 60 -70 stopni i koniec gorącego powietrza wewnątrz autka. Termostat mam napewno sprawny!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! MAM JUŻ DOŚĆ !!!!!!!!!!!!!! Czy to może być uszczelka pod głowicą bo latem 2 razy zagotowałem wodę w silniku.

Niedogrzana kabina - Golf

: wt gru 18, 2007 00:07
autor: memphisvw
Witam wszystkich mających problem z niedogrzaną kabiną. Miałem ten sam problem i rozwiązanie jest proste. Na małym obiegu płynu chłodniczego wpięte są zawody trójdrogowe, przepuszczające płyn do nagrzewnicy przy zapewnionej równicy temperatur. Wystarczy je zdemontować i w ich miejsce założyć rurki miedziane, jedna na zasilaniu druga na powrocie z nagrzewnicy. Dobrze sprawdzają się rurki miedziane TWARDE średnica 18 mm(jak dobrze pamiętam), ale wystarczy wyjąć zawór zmierzyć suwmiarką, i kupić taką w sklepie z asortymentem do C.O.

U mnie teraz po takich przeróbkach temperaturę osiągam po 10 min.
A ogrzewanie pracuje cały czas :)

Powodzenia

: wt sty 08, 2008 15:15
autor: piotr11
Wymieniłem nagrzewnice i sie poprawiło a w tunelach chyba klapki blokowały jakieś długopisy i kredki. NIEPOROZUMIENIE

: pn mar 15, 2010 18:27
autor: Daniel P.
1,6 PN 90r.Witam. Ja również borykam się z problemem niedogrzanego silnika wg. Wskazówki temperatury... :D Problem wygląda następująco: Silnik podczas jazdy nagrzewa się do pierwszej kreski ... i ni drgnie wyżej nie ważne czy to trasa czy miasto stoi na pierwszej kresce. Temperatura dopiero rośnie gdy stoję w korku. Rośnie tak do poziomu ok. Trzeciej kreski i tam włącza się wentylator. Założyłem nowy termostat i .. Dalej to samo:P:P W kabinie nawiewa ciepełko ale drażni oko ten poziom temperatury. Nie wiem gdzie upatrywać problemu. Fakt faktem zauważyłem ze stary termostat otwierał się parę stopni wcześniej, nowy parę stopni późnij a dokładniej stary przed kreską nowy za kreską Lecz dalej temperatura stoi na pierwszej kresce. Pomóżcie proszę bo już siwieję od tego :D , a na domiar złego zaczęła mi się zbierać woda pod korkiem oleju :[ czyli majonez.

: wt mar 16, 2010 08:41
autor: Majek666
Daniel P. pisze:Założyłem nowy termostat i .. Dalej to samo:P:P
jakiej firmy najprawdopodobniej kupiles walniety termostat.
Daniel P. pisze:woda pod korkiem oleju :[ czyli majonez.
Jezeli jezdzisz na krotkich odcinkach to tak bedzie.

: wt mar 16, 2010 13:07
autor: Daniel P.
Witam.Termostat to : Calorstat by Vernet i to chyba nr TH1439.87J .Pomarańczowo niebieskie opakowanie cena 27 zł Woda to wiem. ale z termostatem teraz wprowadziłem was w błąd. Stary termostat to fakt otwierał się ciut przed pierwszą może zaraz na pierwszej kresce (70 st C) Tak?, ale za to nowy otwiera się zdecydowanie później i nie spada do pierwszej kreski!! Nowokupiony termostat otwiera się w połowie pierwszej i drugiej kreski(idealnie w pionie, bo kreska t= 90 st C jest lekko przechylona w prawo od pionu) wg mojego wskaźnika temp. i to wyczuwalnie się otwiera, bo do momentu otwarcia dolny wąż jest ZIMNY. Sam juz nie wiem czy mam uznać że jest wszystko ok. Może licznik jest walnięty?

: wt mar 16, 2010 15:14
autor: Majek666
Daniel P. pisze:Może licznik jest walnięty?
licznik lub sprawdz czujnik tem plynu chlodzaccego

: wt mar 16, 2010 18:46
autor: Daniel P.
Dzieki wielkie za dotychczasową pomoc. z licznikiem moze byc problem :D ale z czujnik sprawdzę na dniach i napisze co wynikło. Pozdrawiam.