Strona 2 z 3
: sob paź 27, 2007 00:19
autor: sswistak
hmm skoro wszytko powymieniles moim zdaniem wrto spr pompe wody ale zadziwia mnie zimny waz :/ na dole moze to sprwa jakiejs elektryki itp choc sam w to watpie , wspomniales tez cos ze to moze byc przez kat wtrysku itp masz diesla wiec fakt one sie grzeja ale jezeli bylo by cos z tym katem to bys poznl po spalinach bo sa albo czarne albo siwawe zalezy czy kat jest za maly czy za duzy, a moze spr termostat moze jest cos zle zamontowane skoro nie puszcza plynu a moze sama chodnica sie zapchala gdzis badz przeczysc czujnik na chlodnicy, i dziwi mnie ze na trasie az tak wysok temp uzyskujesz smym pedem powetrza powinien sie mocno schlodzic plym w chlodnicy
: sob paź 27, 2007 01:17
autor: tomusmac
hej.no własnie ja z tym właczaniem grzania tez tak robie ze je poprostu wlaczam na ful.no ipomaga ale tylko na chwile.kumpel mi doradzil zeby korek zmienic od zbiorniczka wyrownawczego
![hmm :hmm:](./images/smilies/hmm.gif)
jesli to pomoze to normalnie chyba sie pochlastam tępym nożem
!!!! kupilem juz chlodnice nowa,pompe wody,wlałem srodek do czyszczenia chlodnic i nic!!!!!
![mlotek :mlotek:](./images/smilies/hammer_2.gif)
: sob paź 27, 2007 09:20
autor: TomaszKRK
DeGie pisze:widze Panowie, że nie jestem sam...
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
A u Was tak samo dolny wąż jest zimny?
Po wymianie płynu chłodniczego "był zimny" - zapowietrzyłem sobie układ.
: wt paź 30, 2007 00:34
autor: VWąski
Panowie, chyba znalazłem przyczyne...
Przed chwilą wywaliłem termostat z układu. Przez otwór po nim widać ładnie 'wirnik' od pompy wody...
na mój chłopski rozum, wirnik pompy powinien obracać się wraz z ruchem koła napędzanego paskiem klinowym.
![Obrazek](http://img156.imageshack.us/img156/7228/74112293ni1.jpg)
w moim przypadku po włożeniu paluszka do dziurki
![hehe :hehe:](./images/smilies/hehe.gif)
mogłem swobodnie obracać wirnikiem... mimo unieruchomionego paskiem klinowym koła od pompy.
Czy oby mam racje? Koło i wirnik powinny obracać się RAZEM ?
Obecnie mam pompe firmy ruville (jak na zdjęciu z lewej). Podobno jest to dobra firma... :green_fuck: u mine jak widać chyba nie dała rady po 1.5 roku, z czym problem z temp mam nie od wczoraj...
Jakiej firmy pompy polecacie? Wiem, wiem SKF , co jeszcze? Które np z allegro? Metalowy czy plastykowy wirnik?
PozdraVWiam
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
Damian
: wt paź 30, 2007 00:48
autor: guti
DeGie, masz racje , wirnik powinien sie obracac razem z kołkiem od pompki
co do firm to ja tez mam rouville ale u mnie na pewno sie obraca wszystko razem
,tylko sprawdz jakie jest odstawienie wirnika od pompki , bo spotkalem sie z taka jedna ktorej wirnik byl bardziej oddalony i tarło jak sie złozylo pompe. Co do plastiku czy metalu to wszystko jedno według mnie:)
: wt paź 30, 2007 03:21
autor: sswistak
moim zdaniem metal lepszy choc bardziej narazony na kawitacje i inne zle zeczy a no i plastik moze nie wytrzymywac np przevczyszczania ukladu roznymi srodkami
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
ja osoboscie wziol bym metalowa
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
: czw lis 01, 2007 21:50
autor: VWąski
a jakie marki pompowni polecacie?
poradzi ktoś?
np coś z tych pozycji jest warte uwagi?
Pompka 1
Pompka 2
Pompka 3
Pompka 4
Pompka 5
Pompka 6
a np jaka marka/producent robi metalowy wirnik?
: pn gru 03, 2007 21:30
autor: Walas
Witam . Ja mam następujący problem. . Wiec jak stoję w korku wskaźnik wychyla sie do prawej kreski prawie maks a jak jadę nawet te 40 km/h w lato to wskazówka pokazuje elegancko polowe. Wiec jak obserwowałem to wiatrak włącza sie praktycznie przy końcu i wyłącza sie kiedy wskazówka pokazuje coś około 3/4 . Wiatrak pracuje może kolo 1,5 minuty i sie wyłącza . Oczywiście dzieje sie to wszystko jak stoję bo jak siedzę w samochodzie to nie słyszę żeby wiatrak sie włączał .
: pn gru 03, 2007 21:52
autor: antek_wb3
panowie ja mam ten sam problem ;] tylko oprocz tego zalacza mi sie od czasu do czasu czerwona kontrolka tzn. mruga czy to oznacza ze cisnienie mi ucieka czy jak ??
: pn gru 03, 2007 22:31
autor: flinstone
DeGie u mnie nowa pompa ruville wytrzymała 7 miesięcy-to znaczy cieknąc zaczęła po około 3 ale tyle jeszcze wytrzymałem do wymiany
![grrr :grrr:](./images/smilies/grrr.gif)
Potem kupiłem taką za 65 zeta z metalowymi łopatkami i chodzi dobrze
antek_wb3 kontrolka temperatury płyny miga jak masz za mało płynu albo jak masz za dużą temp silnika-przynajmniej tak jest u mnie
: pn gru 03, 2007 22:37
autor: antek_wb3
łeee
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
to sie nie martwie myslalem ze jak jest zbyt wysok temp to sie poprostu pali
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
a jak mruga to jeszcze gorzej ale widze ze to bez roznicy heh
: wt gru 04, 2007 11:53
autor: flinstone
a jaką masz temp na wskaźniku jak zaczyna mrugać?
: śr gru 05, 2007 22:58
autor: jacekwol15
witam,sprubój dojść do tego po zimnym weżu,z jednej i z drugiej strony cos musi zapychać,że nie ma przepływu ( myśl jak hydraulik ,żeby grzejniki grzały trzeba je odpowietrzyć), a niema oprucz pompy wodnej ,jeszcze jakieś pompki która odcina i otwiera przepływ cieczy( jakieś pompy wspomagającej przepływ tak jak w centralnym ogrzewaniu w domu )
: pn gru 10, 2007 23:44
autor: Walas
no właśnie tak zauważyłem dzisiaj ze jeden waz mam zimniejszy niż cala resztę. Jutro postaram sie wrzucić jakieś fotki dokładnie o który mi chodzi .