Strona 2 z 3

: sob paź 27, 2007 00:19
autor: sswistak
hmm skoro wszytko powymieniles moim zdaniem wrto spr pompe wody ale zadziwia mnie zimny waz :/ na dole moze to sprwa jakiejs elektryki itp choc sam w to watpie , wspomniales tez cos ze to moze byc przez kat wtrysku itp masz diesla wiec fakt one sie grzeja ale jezeli bylo by cos z tym katem to bys poznl po spalinach bo sa albo czarne albo siwawe zalezy czy kat jest za maly czy za duzy, a moze spr termostat moze jest cos zle zamontowane skoro nie puszcza plynu a moze sama chodnica sie zapchala gdzis badz przeczysc czujnik na chlodnicy, i dziwi mnie ze na trasie az tak wysok temp uzyskujesz smym pedem powetrza powinien sie mocno schlodzic plym w chlodnicy

: sob paź 27, 2007 01:17
autor: tomusmac
hej.no własnie ja z tym właczaniem grzania tez tak robie ze je poprostu wlaczam na ful.no ipomaga ale tylko na chwile.kumpel mi doradzil zeby korek zmienic od zbiorniczka wyrownawczego :hmm: jesli to pomoze to normalnie chyba sie pochlastam tępym nożem
!!!! kupilem juz chlodnice nowa,pompe wody,wlałem srodek do czyszczenia chlodnic i nic!!!!! :mlotek:

: sob paź 27, 2007 09:20
autor: TomaszKRK
DeGie pisze:widze Panowie, że nie jestem sam... :(
A u Was tak samo dolny wąż jest zimny?
Po wymianie płynu chłodniczego "był zimny" - zapowietrzyłem sobie układ.

: wt paź 30, 2007 00:34
autor: VWąski
Panowie, chyba znalazłem przyczyne...
Przed chwilą wywaliłem termostat z układu. Przez otwór po nim widać ładnie 'wirnik' od pompy wody...
na mój chłopski rozum, wirnik pompy powinien obracać się wraz z ruchem koła napędzanego paskiem klinowym.
Obrazek
w moim przypadku po włożeniu paluszka do dziurki :hehe: mogłem swobodnie obracać wirnikiem... mimo unieruchomionego paskiem klinowym koła od pompy.
Czy oby mam racje? Koło i wirnik powinny obracać się RAZEM ?
Obecnie mam pompe firmy ruville (jak na zdjęciu z lewej). Podobno jest to dobra firma... :green_fuck: u mine jak widać chyba nie dała rady po 1.5 roku, z czym problem z temp mam nie od wczoraj...
Jakiej firmy pompy polecacie? Wiem, wiem SKF , co jeszcze? Które np z allegro? Metalowy czy plastykowy wirnik?
PozdraVWiam :pub:
Damian

: wt paź 30, 2007 00:48
autor: guti
DeGie, masz racje , wirnik powinien sie obracac razem z kołkiem od pompki :D
co do firm to ja tez mam rouville ale u mnie na pewno sie obraca wszystko razem :D
,tylko sprawdz jakie jest odstawienie wirnika od pompki , bo spotkalem sie z taka jedna ktorej wirnik byl bardziej oddalony i tarło jak sie złozylo pompe. Co do plastiku czy metalu to wszystko jedno według mnie:)

: wt paź 30, 2007 03:21
autor: sswistak
moim zdaniem metal lepszy choc bardziej narazony na kawitacje i inne zle zeczy a no i plastik moze nie wytrzymywac np przevczyszczania ukladu roznymi srodkami ;) ja osoboscie wziol bym metalowa :)

: czw lis 01, 2007 21:50
autor: VWąski
a jakie marki pompowni polecacie?
poradzi ktoś?

np coś z tych pozycji jest warte uwagi?

Pompka 1
Pompka 2
Pompka 3
Pompka 4
Pompka 5
Pompka 6

a np jaka marka/producent robi metalowy wirnik?

: pn gru 03, 2007 21:30
autor: Walas
Witam . Ja mam następujący problem. . Wiec jak stoję w korku wskaźnik wychyla sie do prawej kreski prawie maks a jak jadę nawet te 40 km/h w lato to wskazówka pokazuje elegancko polowe. Wiec jak obserwowałem to wiatrak włącza sie praktycznie przy końcu i wyłącza sie kiedy wskazówka pokazuje coś około 3/4 . Wiatrak pracuje może kolo 1,5 minuty i sie wyłącza . Oczywiście dzieje sie to wszystko jak stoję bo jak siedzę w samochodzie to nie słyszę żeby wiatrak sie włączał .

: pn gru 03, 2007 21:52
autor: antek_wb3
panowie ja mam ten sam problem ;] tylko oprocz tego zalacza mi sie od czasu do czasu czerwona kontrolka tzn. mruga czy to oznacza ze cisnienie mi ucieka czy jak ??

: pn gru 03, 2007 22:31
autor: flinstone
DeGie u mnie nowa pompa ruville wytrzymała 7 miesięcy-to znaczy cieknąc zaczęła po około 3 ale tyle jeszcze wytrzymałem do wymiany :grrr: Potem kupiłem taką za 65 zeta z metalowymi łopatkami i chodzi dobrze :grin:

antek_wb3 kontrolka temperatury płyny miga jak masz za mało płynu albo jak masz za dużą temp silnika-przynajmniej tak jest u mnie

: pn gru 03, 2007 22:37
autor: antek_wb3
łeee :D to sie nie martwie myslalem ze jak jest zbyt wysok temp to sie poprostu pali :D a jak mruga to jeszcze gorzej ale widze ze to bez roznicy heh

: wt gru 04, 2007 11:53
autor: flinstone
a jaką masz temp na wskaźniku jak zaczyna mrugać?

: śr gru 05, 2007 22:58
autor: jacekwol15
witam,sprubój dojść do tego po zimnym weżu,z jednej i z drugiej strony cos musi zapychać,że nie ma przepływu ( myśl jak hydraulik ,żeby grzejniki grzały trzeba je odpowietrzyć), a niema oprucz pompy wodnej ,jeszcze jakieś pompki która odcina i otwiera przepływ cieczy( jakieś pompy wspomagającej przepływ tak jak w centralnym ogrzewaniu w domu )

: pn gru 10, 2007 23:44
autor: Walas
no właśnie tak zauważyłem dzisiaj ze jeden waz mam zimniejszy niż cala resztę. Jutro postaram sie wrzucić jakieś fotki dokładnie o który mi chodzi .