Strona 2 z 2

: pt lis 23, 2007 07:58
autor: scss
nowas, witam kolejnego posiadacza APK ;-)

Masz problem z grzałką sondy tej za katem.
co do błędu 17834/P1426/005158 - EVAP Purge Valve (N80): Open Circuit

Possible Symptoms

* Malfunction Indicator Ligh (MIL) active

Possible Causes

* EVAP Purge Valve (N80) faulty
* Wiring/Connectors from/to EVAP Purge Valve (N80) faulty
* Fuel Pump Relay (J17) faulty

Possible Solutions

* Check EVAP Purge Valve (N80)
* Check Wiring/Connectors from/to EVAP Purge Valve (N80)
* Check Fuel Pump Relay (J17)


Tu masz opis jak sprawdzić N80:

Obrazek

: pt lis 23, 2007 08:54
autor: nowas
scss pisze:nowas, witam kolejnego posiadacza APK ;-)


Można powiedzieć podwójnego posiadacza :D , mój ojciec zaopatrzył się też w taką maszynę :grin:

Co do sondy to mam pytanie dlaczego oba wykresy są płaskie żaden nie jest sinusoidą.
Z pierwszą tez jest coś nie tak? Vag niczego nie pokazuje.

Jeszcze jedno, co prawda nie w temacie ale chodzi o APK :grin: . Czy ten silnik posiada ISV,
Interesuje mnie to ponieważ chciałem zrobić adaptacje przepustnicy.

Pozwolę sobie podpiąć się pod wątek - sonda lambda ...

: pt lis 23, 2007 09:59
autor: rymy
Mam benzynę 1.8 20V bez turbo i mam problem z katalizatorem tzn. muszę go wymienić albo na jego miejsce wstawić coś innego (nie mam pojęcia co zrobię). W każdym bądź razie jest pytanie, w którym miejscu zainstalowana jest sonda lambda? Czy czasami nie jest ona w katalizatorze, tzn. przed katalizatorem ale w jego obudowie? czy też może zwyczajnie gdzieś za kolektorem wylotowym z dala od kata? Moje wątpliwości budzi ten schemat Obrazek

: pt lis 23, 2007 14:38
autor: beetle
witam posiadaczy APK :)
u mnie w beetle sa 2 sondy a zlacza sa ukryte pod oslona w poblizu katalizatora:
Obrazek
po odkreceniu 2 srub mozna sie tam dostac i pomierzyc sondy.
u mnie byly wymieniane ze wzgledu na przerwe w obwodzie grzalek :(

a tak poza tematem mam pytanko o APK: czy w tym silniku byla montowana "secondary air injection pump"? pytam dlatego ze swieci mi sie lampka check a blad wskazuje na nieprawidlowa prace tej pompy.
pompa nie jest zamontowana, nie zauwazylem na kolektorze ani na oslonie kolektora wejscia od combizaworu. mam za to zaslepiona dziure w obudowie filtra powietrza i wiszacy ale zatkany wezyk od podcisnienia ktory powinien byc polaczony z zaworem.
zastanawiam sie czy ten silnik byl w moim garbusie od poczatku (swap???).
bo mam wrazenie ze instalacja jest pod AQY, montowany powszechnie w beetle.
a moze to zle zakodowanie sterownika?