Strona 2 z 2

: pt paź 19, 2007 17:03
autor: Mirekmiro
zmien tez te 3 gumki pod srubami ewentualnie daj podkladki pod sruby,wtedy lepiej dociagniesz pokrywe u mnie dopiero to pomoglo

: śr sty 30, 2008 18:19
autor: man1ek
Odświeżam temat, ponieważ po wymianie uszczelki pod deklem dalej leci. Teraz to wygląda jakby leciało spod uszczelki pod głowicą.
Ale uszczelka chyba nie poszła, bo mocy nie utracił, jeździć jeździ, płyn chłodniczy się nie gazuje tylko że oleju ubywa, ale to widzę bo po prostu ten olej wycieka. Co to może być??
Wogóle ostatnio się tak zastanawiałem, ponieważ poprzedni właściciel powiedział że lał do niego full syntetic ja też na taki olej wymieniłem po zakupie, no i właśnie jakieś 2 miesiące po wymianie pojawił się ten wyciek. Może tam jednak był półsyntetyk albo mineral?? Czy to może być przyczyną wycieku?? Jak na wiosnę będę wymieniał to może zalać go mineralem??

: śr sty 30, 2008 18:27
autor: kapalek
może być. lepiej do trójek lac połsyntetyk. syntetyk za rzadki. a na bagnecie widac ubytki? musisz dolewać? jak nie musisz dolewac i auto jeździ dobrze to nie ma sie co martiwć.

: śr sty 30, 2008 20:47
autor: Momek
Sorry ze się podczepie,ale mam pytanie odnosnie tego oleju na pasku rozrzadu? Czym to grozi? W pazdzierniku albo listopadzie jak wymieniałem olej to rzygło mi sie na osłone rozrządu trochę :crazy: ,ale to olałem. CZy chodzi Wam tylko oto że olej ma zły wpływ na pasek czy jeszcze coś innego? Pozdro

: śr sty 30, 2008 21:00
autor: man1ek
Jeśli chodzi o ubytki to widać gołym okiem na bagnecie, że spada poziom. Co jakis czas dolewam jak juz jest mocno ponizej polowy. Ale oleju nie spala bo widze że nie zostawia chmurki.
Co do jeżdżenia to jest ABD na gazie, więc wiadomo że nigdy rakieta nie był ale nie czuje jakis spadków mocy. Cały czas ślimaczy się tak samo :D
To lepiej wlać półsyntetyk?? Czy może zmienić na minerala??

: śr sty 30, 2008 21:15
autor: prezesik25
To lepiej wlać półsyntetyk?? Czy może zmienić na minerala??
ja z syntetyku na półsyntetyk przeszedłem przy 198 tys. km, teraz mam 240 tys. i tylko poci się spod uszczelki pokrywy zaworów.

Po wymianie uszczelki należy po ok 100-150 km jeszcze dociągnąć śrubki - uszczelka pod wpływem temperatury siada i się rozszczelnia pod wpływem ciśnienia oleju.

: śr sty 30, 2008 21:25
autor: man1ek
Po wymianie uszczelki należy po ok 100-150 km jeszcze dociągnąć śrubki - uszczelka pod wpływem temperatury siada i się rozszczelnia pod wpływem ciśnienia oleju.
Tak tylko u mnie już tego wycieku spod dekla zaworów się pozbyłem, wydaj mi się że teraz leci albo spod uszczelki pod głowicą?? albo jakoś bokami może. Nie wiem...

: śr sty 30, 2008 21:34
autor: prezesik25
sprawdź, czy nie leci przez czujnik oleju, wycieki będą najbardziej widoczne zaraz po zatrzymaniu auta i wyłączeniu silnika. Czujniki oleju są dwa i znajdują się po stronie świec, bliżej paska rozrządu, podłączone mają po jednym kabelku.

: czw sty 31, 2008 08:04
autor: Pim
Jeszcze zobacz czy zawór spustowy(śruba z podkładką chyba z miedzi) w misce oleju nie przepuszcza ( u mnie tak jest ).

: czw sty 31, 2008 14:40
autor: Jacenty85
Pierwsze zdjęcia mogą przedstawiać wyciek spod pokrywy zaworów, spod korka lub z gumowego pierścionka w apracie zapłonowym. Kolejne zdjęcia (lewa strona silnika patrząc z przodu) to ewidentny wyciek z siemeringu wałka rozrządu. Gdyby to był wyciek spod głowicy nie miałbyś mokrych plam oleju idących od góry, które zjadują sobie "schronienie" na łączeniu głowicy z blokiem.
Przyczynami tego problemu mogą być: Niesprawna odma, za rzadki olej - przy sprzedaży często stajemy się ofiarami sprzedającego, który chcąc nam udowodnić jaki to ma super silnik kłamie nas co do jakości oleju, który wlewał. NIestety zalanie pełnego syntetyka po mineralu może zostawiac takie skutki czego sam niejednokrotnie bylem świadkiem. Trzeci problem może tkwić w zużyciu uszczelek. Należałoby wymienić siemering na wałku. Jeśli wałek jest już "podrobiony" należy założyć pierścień dwuwargowy, który zamknie sprawe wycieku raz na zawsze. Należy tez wymienić uszczelke pod pokrywą oraz oring w aparacie.

: sob maja 03, 2008 20:26
autor: man1ek
Znów odświeżam temat. Teraz troche ode mnie jak walczylem z ta awaria.
Po 1 - wymienilem olej na mineral, wyciek sie zmniejszyl ale nie zniknal
Po 2 - wymienilem uszczelke pod deklem zaworow, znowu sie troszeczke zmiejszylo
Po 3 - wymienilem uszczelniacz walka rozrzadu i po tym zabiegu jak na razie odpukac jest w miare sucho. Takze dziekuje wszystkim za porady. :bigok: