Strona 2 z 2

: ndz paź 14, 2007 13:20
autor: Red Erik
otwórz klape bagażnika, koło zawiasów jest rurka gumowa, obejrzyj dokładnie czy tam coś nie jest poprzecierane

[ Dodano: 2007-10-14 ]
po co płacić mechanikowi, sprawdź czy pali się lampka, sprawdź te przewody w klapie, wyjmij radio, jak to nie pomoże dopiero wtedy jedź na warsztat

: ndz paź 14, 2007 15:21
autor: Slavwek.ie
Witam.
A ja postawił bym na padnięty AKU. też mam takie sytuacje, że auto stoi nieraz tydzień, nieraz 2 tyg, też jest radio (też pioneer) i zapala zawsze..
Radził bym podjechać do elektryka, niech sprawdzi AKU czyli stan elektrolitu i podłączy sztuczne obciążenie - to w 99% przypadków całkowicie diagnozuje stan akumulatora, który nieraz potrafi paść jeszcze na gwarancji. koszt takiego badania nie powinien przekroczyć 20pln.

: ndz paź 14, 2007 15:33
autor: malutki
KERAJNT, tez sadze ze to moze byc aku, chyba ze regulator napiecia, ale niech ci to sprawdzi elektromechanik

: ndz paź 14, 2007 20:18
autor: Red Erik
Jak będziesz brał aku to Centre Plus polecam, tańsza od Bosha i o niebo lepsza, oczywiście mam na myśli białego bosha produkowanego w czechach :bajer:

: pt paź 19, 2007 10:18
autor: krzysiek82
Mam ten sam problem, muszę za kilka dni zabrać się za wykręcenie rozrusznika, bo to on powoduje takie problemy przy rozruchu. Nie wiem tylko czy można sobie kupić zestaw naprawczy do rozrusznika czy trzeba oddawać go do regeneracji. Nie dotykałem się jeszcze do rozrusznika w VW.

: pt paź 19, 2007 21:45
autor: matikdalik
KERAJNT pisze:ps. aha on cos jeszcze mowil ze takie objawy jak ja moga powodowac jakies rolki na rozruszniku ale u mnie to ponoc to własnie słąbe łądowanie heh zobaczymy !!!!!! :satan:
A sprawdził ci jaki prąd pobiera rozrusznik przy rozruchu, bo mój brał na ciepłym silniku 400A, Jak temperatura spadła w okolice 0C to już odpalał z trudem.
Szybka wizyta w zakładzie i oczywiście szczotki zjechane w rozruszniku prawie na amen i wybite tuleje (ułożyskowanie) rozrusznika. 70zł za prace po godzinach i teraz rozrusznik startuje jak wyścigowa wiertarka i w obecnych temperaturach wcale nie czuje że jest zimno.

PS Szczotki przynajmniej w TDI są zgrzewane więc w domu raczej też tego nie zrobisz, a cena wymiany samych szczotek powinna być dużo niższa niż zestaw naprawczy w sklepie/ASO

maciek

: sob paź 20, 2007 00:30
autor: Gangst3R
matikdalik pisze: PS Szczotki przynajmniej w TDI są zgrzewane więc w domu raczej też tego nie zrobisz, a cena wymiany samych szczotek powinna być dużo niższa niż zestaw naprawczy w sklepie/ASO

maciek
Bez najmniejszych problemów można szczotki samemu wymienić. Stare należy skruszyć tak aby zostały same przewody. Nowe szczotki mają otwory na kable, w które należy zalutowac przewody. Wystarczy dobra lutownica.
Ja kupowałem komplet szczotek za 8zł do tego jeszcze dwie tulejki wirnika po 2zł/szt.
I to jest cała regeneracja rozrusznika. Ew. bendix lub elektromagnes jeśli sa uszkodzone, ale to juz jest większy koszt.


A teraz mam ptanie.
U mnie takie 'ciężkie palenie" występuje każdgo poranka. Przewody wszystkie posprawdzane, szczotki i tulejki nowe, nowy elektromagnes, akumulator sprawdzony i działa wyśmienicie. Radio mam ale to nie ono jest winne, bo wcześniej jeździłem bez i było to samo.
Gdzieś kiedyś wyczytałem, że mogą być nadpalone styki w stacyjce. Czy może to być powodem takiego palenia?