Problem z doborem akumulatora
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Trochę nie na temat ale ostatnio trąbi się np w Motorze o takich sprawach:
1. ołów drożeje (wystrzelali go w zatoce) w związku z czym ponoć akumulatory mocno drożeją
2. wyraźnie spada w ostatnich latach trwałość akumulatorów ze względu na tendencje do zmniejszania ich masy i zwiększania prądu rozruchowego
to co? Chyba trzeba się pośpieszyć i kupować jednak trochę większe?
1. ołów drożeje (wystrzelali go w zatoce) w związku z czym ponoć akumulatory mocno drożeją
2. wyraźnie spada w ostatnich latach trwałość akumulatorów ze względu na tendencje do zmniejszania ich masy i zwiększania prądu rozruchowego
to co? Chyba trzeba się pośpieszyć i kupować jednak trochę większe?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Przeczytałem już duuużo wypowiedzi na temat aku nieco większych niż zaleca producent.
Prawie zawsze pojawiają się opinie , że alternator nei naładuje takiego akumulatora. Nie doładuje takiego akumulatora. Nie wiem skąd takie przekonanie. Zazwyczaj alternatory dają prąd ok 70A. (czasem 90, 120).
34Ah aku w silniku 1,4 to moim zdaniem za mały. Takie były w 126 (silnik 650) a i tak ludzie zakładali 45Ah i wszystko było ok.
Jakiś czas temu miałem 125 (zalecany 45Ah) i założyłem 60Ah. Nie było żadnych problemów z doładowaniem.(alternator miał chyba max. prąd 45A)
Latem nie ma problemów. Ale w niskich temperaturach akumulator traci nawet do 40% pojemności. Odpalenie auta w takiej sytuacji może być niemożliwe.pojemności.Prąd rozruchowy tak małego aku nie jest też duży.Moim zdanie aku 50Ah będzie bardzo dobry.
Prawie zawsze pojawiają się opinie , że alternator nei naładuje takiego akumulatora. Nie doładuje takiego akumulatora. Nie wiem skąd takie przekonanie. Zazwyczaj alternatory dają prąd ok 70A. (czasem 90, 120).
34Ah aku w silniku 1,4 to moim zdaniem za mały. Takie były w 126 (silnik 650) a i tak ludzie zakładali 45Ah i wszystko było ok.
Jakiś czas temu miałem 125 (zalecany 45Ah) i założyłem 60Ah. Nie było żadnych problemów z doładowaniem.(alternator miał chyba max. prąd 45A)
Latem nie ma problemów. Ale w niskich temperaturach akumulator traci nawet do 40% pojemności. Odpalenie auta w takiej sytuacji może być niemożliwe.pojemności.Prąd rozruchowy tak małego aku nie jest też duży.Moim zdanie aku 50Ah będzie bardzo dobry.
-
- Użytkownik
- Posty: 416
- Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
- Lokalizacja: MALBORK Hamburg
- Kontakt:
Wystraczy takie , jak przewiduje producent ale wg normy DIN a nie czarodziejskiej EN. 1 numer większy napewno nie zaszkodzi a napewno może pomóc.
1, ołow podobno zdrożeje niemiłosiernie -fakt
2,zwiększanie prądu rozruchowego polega właśnie na podawaniu prądu w g normy En, to coś podnego jak moc PMPO np 2000W w sprzęcie audio - fantazja i bajki.
1, ołow podobno zdrożeje niemiłosiernie -fakt
2,zwiększanie prądu rozruchowego polega właśnie na podawaniu prądu w g normy En, to coś podnego jak moc PMPO np 2000W w sprzęcie audio - fantazja i bajki.
Octavia III -1.4 DSG ---[/i]
daja taki prad ale przy jakich obrotach?pomysl sobie ze jezdzisz tylko na miescie ciagle na swiatlach,stop,kierunkowskazy,migacze,radyjko itp i gdyby byl przesadnie za duzy to napewno by sie nie doladowalPrawie zawsze pojawiają się opinie , że alternator nei naładuje takiego akumulatora. Nie doładuje takiego akumulatora. Nie wiem skąd takie przekonanie. Zazwyczaj alternatory dają prąd ok 70A. (czasem 90, 120).
W takich warunkach alternator nie doładuje żadnego aku.Mirekmiro pisze:daja taki prad ale przy jakich obrotach?pomysl sobie ze jezdzisz tylko na miescie ciagle na swiatlach,stop,kierunkowskazy,migacze,radyjko itp i gdyby byl przesadnie za duzy to napewno by sie nie doladowal
Często ludzie zakładają woltomierze, moim zdaniem o wiele pożyteczniejszym wskaźnikiem jest amperomierz. Pokazuje czy prąd jest pobierany z aku, czy też aku jest ładowany i jakim prądem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości