tą metodę jutro spróbuje, z dzisiejszych sprawdzan i wniosków:
Po oczyszczeniu styków przy aku, przy rozruszniku, przy altku, tego czerwonego i wzbudzenia, mialem sprawdzic spadek napięć na przewodzie idącym od altka do aku, wiec bez swiateł tam jest 0,2V, a ze swiatłami 0,4V
Mialem tez sprawdzic ile napięcia dochodzi do tego przewodu wzbudzenia, no więc minus biore z aku, a + z tego niebieskiego przy altku, no i wychodzi nie całe 13V
A teraz taka ciekawostka...
Na zapalonym samochodzie na światłach, gdy minus i plus wezmę z aku, mam 12,98V, a gdy minus czyli masę wezmę z altka, a plus z aku, to wychodzi mi na swiatlach 13,99V
Czyli miedzy minusem z aku a minusem z alternatora mam 1V roznicy .....???
o co tu chodzi ????
No i wtedy jeżeli mase biore z altka, to na akumulatorze na plusie mam 14,2V bez świateł.
A jak biore Minus z aku to mam 12,98V.....
Co radzicie ?!