Strona 2 z 2

: wt wrz 25, 2007 14:53
autor: chosen
wymieniając szczotki z regulatorem poprostu się odkręca sróbki i wkreca nowy regulator ze szczotkami.

Wczensiej mialem ladowanie 13,2V teraz na wyjściu z altka mam ok, 14,6-14,7V.

Posprawdzam te przewody co idzie do altka i od altka...

: wt wrz 25, 2007 17:04
autor: Mariusz15
czyli mówiesz że na przewodzie od altka jast 14,6V a na AQ juz zostaje tylko 12,6V. sprawdź przewody może któryś jest przerwany. Wbij sobie kilka szpilek co jakiś odstęp w ten przewód, odpal samochód i sprawdzaj na żażdej kolejnej szpilce jakie jest napięcie. Może i głupi matoda ale skuteczna

: wt wrz 25, 2007 19:04
autor: chosen
tą metodę jutro spróbuje, z dzisiejszych sprawdzan i wniosków:
Po oczyszczeniu styków przy aku, przy rozruszniku, przy altku, tego czerwonego i wzbudzenia, mialem sprawdzic spadek napięć na przewodzie idącym od altka do aku, wiec bez swiateł tam jest 0,2V, a ze swiatłami 0,4V

Mialem tez sprawdzic ile napięcia dochodzi do tego przewodu wzbudzenia, no więc minus biore z aku, a + z tego niebieskiego przy altku, no i wychodzi nie całe 13V

A teraz taka ciekawostka...

Na zapalonym samochodzie na światłach, gdy minus i plus wezmę z aku, mam 12,98V, a gdy minus czyli masę wezmę z altka, a plus z aku, to wychodzi mi na swiatlach 13,99V

Czyli miedzy minusem z aku a minusem z alternatora mam 1V roznicy .....???

o co tu chodzi ????

No i wtedy jeżeli mase biore z altka, to na akumulatorze na plusie mam 14,2V bez świateł.

A jak biore Minus z aku to mam 12,98V..... :crazy:


Co radzicie ?! :grrr:

: wt wrz 25, 2007 19:23
autor: diodakos
sprawdź masę silnika z nadwoziem

: wt wrz 25, 2007 19:42
autor: chosen
no mam taką pożądną grubą, nie dawno niby zakładana ..

[ Dodano: 26 Wrz 2007 19:06 ]
cos mam wlasnie nie tak z masą, bo gdy dotykam miernikiem do plusa z aku i masy z altka czy boloku silnika to mam ponad 14V...a do minusa mam 12,6 cos takiego...
Zrobilem narazie tak ze pociągnolem przewood od masy altka do minusa, i teraz mam ciut lepiej, (tylk oze cienki kabel;/ bo grubego nei było), bo mam teraz na klemach akumulatora po 13V, znaczy na pcozatku pokazuje 12,99 a potem rośnie. a na włączonych swiatłach mam 12,45, mowie tu o tym keidy silnik chodzi. Czyli jest lepiej, bo wczensiej na swiatlach mialem 11,82... :goof: