GTI 16V traci moc na 4 i 5 biegu!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

vfl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt lis 04, 2005 14:44
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vfl » śr wrz 12, 2007 13:38

Pinhead pisze:
vfl pisze:A 1,2,3 dzialaja bez zmian! Nawet na wysokich obrotach jest bardzo dobre przyspieszenie.
Pisalem ze sa zmiany bo cos tam jest, ale to jest naprawde znikome i prawie nei zauwazalne, a na 4 i 5 sa to spadki drastyczne, w sumie na 5 biegu to mozna powiedziec ze w ogole jest jej brak...
Sam sobie przeczysz. Różnice są znikome bo bieg niski, nawet jak by ze 150 zostało 100KM to i tak na 1,2,3 biegu przyspieszenie będzie całkiem przyzwoite. Mówimy o mocnym silniku gdzie spadek 15KM to tylko 10% mocy maksymalnej. No ale jak wiesz lepiej to może daj skrzynie biegów do remontu ;)

[ Dodano: Sro Wrz 12, 2007 1:28 pm ]
ps. stań sobie na 1/4 z innym sprawnym ABF'em to zobaczysz jakie to są "znikome" różnice na 1,2,3 biegu. Taniej to wyjdzie niż hamownia.
Pisze ze jakies tam sa, bo powoli mam takie wrazenie, w 100% tego nie wiem, bo jak mowiesz, musialbym isc na hamownie.

Powiedzmy tak: autko jedzie maks 160 (zamiast 210) i nie ciagnie na 4 biegu od 5000obr/min i w ogole na 5 biegu.



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » śr wrz 12, 2007 14:29

NIestety to może być LPG -dlatego, że emulator może tworzyć błędy w ECU i jednocześnie na gazie i na bezynie auto Ci traci moc. Co do katalizatora, to oczywiscie też może byc jego wina.
A tak poza tym, nie można jeździć tanio i szybko :)



zarzycki_dawid
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: śr gru 27, 2006 16:04
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: zarzycki_dawid » śr wrz 12, 2007 14:35

Już wiem. Rozkręcili silnik bo wyczuli ze mógł się zatrzeć...tylko to mogło sie stać. Ale przed sprawdzili Turbo czy jest wporzadku i bylo bez zarzutów wiec doszli do wnioski ze chyba motor szwankuje...i mieli racje. Przytarł sie.



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » śr wrz 12, 2007 14:37

Jacenty85 pisze:A tak poza tym, nie można jeździć tanio i szybko :)
Co za bzdura...


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » śr wrz 12, 2007 14:57

Panie Pinhead, nie unoś się Pan. Myślę, że mogłes się domyślić, że wypowiedź z uśmieszkiem może sugerować lekką ironię.

[ Dodano: 12 Wrz 2007 15:02 ]
A tak poza tym, to mam nadzieje, że nie będziesz próbował wmawiać, że ten sam silnik na LPG jest mocnieszy niż na benzynie... :)
Ostatnio zmieniony śr wrz 12, 2007 15:03 przez Jacenty85, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » śr wrz 12, 2007 15:11

Jak się nie unosić skoro powtarzanie takich bzdetów daje efekt że przyjmują się jako coś oczywistego ? Nie jest mocniejszy niż na benzynie choć może być jeśli zmodyfikuje sie pod lpg mapy zapłonu. Jednak nawet bez tego ABF z gazem będzie znacznie mocniejszy od np. 2.0 8V bez lpg a przy tym koszt jazdy jest śmiesznie niski. Tak samo można lpg wpakować do 2.8 i mieć 8 lub niewiele ponad 8s do 100 na lpg. Mało ? Nawet przy spalaniu gazu 20l/100 koszt jest mniejszy niż przy niezagazowanym 1.8 8V. O mocnych dieslach to nawet nie mówie bo szkoda klawiatury. Po prostu bzdet nad bzdetami z tym "nie można jeździć tanio i szybko" :toimonster:
Ostatnio zmieniony śr wrz 12, 2007 15:50 przez Pinhead, łącznie zmieniany 2 razy.


=-Pinhead-=

vfl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt lis 04, 2005 14:44
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vfl » śr wrz 12, 2007 15:42

Pinhead pisze:Jak się unosić skoro powtarzanie takich bzdetów daje efekt że przyjmują się jako coś oczywistego ? Nie jest mocniejszy niż na benzynie choć może być jeśli zmodyfikuje sie pod lpg mapy zapłonu. Jednak nawet bez tego ABF z gazem będzie znacznie mocniejszy od np. 2.0 8V bez lpg a przy tym koszt jazdy jest śmiesznie niski. Tak samo można lpg wpakować do 2.8 i mieć 8 lub niewiele ponad 8s do 100 na lpg. Mało ? Nawet przy spalaniu gazu 20l/100 koszt jest mniejszy niż przy niezagazowanym 1.8 8V. O mocnych dieslach to nawet nie mówie bo szkoda klawiatury. Po prostu bzdet nad bzdetami z tym "nie można jeździć tanio i szybko" :toimonster:
Tym razem sie z Toba zgodze, tym badziej ze mam blosa i tam zwykla srobka mozna sprawic ze bedzie mocnijeszy na gazie niz na benzynie :P
Ale moje autko od tego sie nie naprawi...



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » śr wrz 12, 2007 22:43

Chyba słabo zrozumiałeś kontekst ale nie będę się usprawiedliwiał...no cóż nie każdy jest taki mądry jak ty. Mimo wszystko zastanów się trochę, bo ile razy widzę post z Tobą tyle razy wiem, że każdy żart zaowocuje jakąś scysją. Pewnie zaraz i tak mi dopieprzysz że jestem beznadziejny i pisze farmazony.

A tak w woli wyjaśnienia, myślałem pisząc te moje bzdury o tym, że zakładając gaz (oczywiście nie zawsze ale myślałem w kontekście problemu kolegi) i tak jesteś skazany na wydatki ponieważ wiem jak on działa na nowe systemy wtryskowe. Z reguły jest tak, że nasi fachowcy od gazu nie umieją odpowiednio skonfigurować i założyć instalacji dlatego nawet szybkie auta na gazie stają się drogie w użytkowaniu bo coś się sypnie...albo nie chcą przyspieszać, dławią się, zapewniam Cię że mialem nie jeden taki przypadek.

A co do diesli to sprawa jest bezdyskusyjna. Jeśli chodzi o przeprogramowanie map zapłonu to znajdź mi w moim regionie zakład montujący LPG gdzie potrafią wprowadzać zmiany w mapach...będę Ci wdzieczny i pierwszy polece do nich zakładać gaz.
Ostatnio zmieniony śr wrz 12, 2007 22:48 przez Jacenty85, łącznie zmieniany 2 razy.



vfl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt lis 04, 2005 14:44
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vfl » czw wrz 13, 2007 13:58

Ok, ustalililismy, ze to faktycznie moze byc katalizator.
Teraz pytanie:
Katalizator mam ceramiczny i chcialem wywalic tylko srodek i zalozyc pusty.
Czy takie cos przejdzie w tym modelu (Golf3 gti 16v, rok97) czy musze kupic nowy kat i wsadzic?
Albo wystarzcy na kompie cos zmienic?



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32756
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » czw wrz 13, 2007 14:05

lambada w kacie


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

vfl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt lis 04, 2005 14:44
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vfl » czw wrz 13, 2007 14:08

wiem ze w kacie.... :(
Tylko co z tym fantem zrobic?
Ostatnio zmieniony czw wrz 13, 2007 14:08 przez vfl, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32756
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » czw wrz 13, 2007 14:19

np. rura z wspawaną nakrętką na sondę. moge sie zalozyc o piwo ze to nie kata wina.


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

vfl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt lis 04, 2005 14:44
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vfl » czw wrz 13, 2007 14:25

Postawie Ci piwo jak mi powiesz co jest winne :pub:



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » czw wrz 13, 2007 14:38

Zapłon może też niedomagać. Im wyższe obroty tym większe obciążenie cewki, słabsza iskra. Może masz gdzieś lekkie przebicie które powoduje niedomagania ze wzrostem obrotów.


=-Pinhead-=

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 318 gości