Strona 2 z 3

: wt paź 02, 2007 22:58
autor: imp
KOLEGO rozwiązałeś ten problem??? Jak nie ,przeniesiemy Cię na techniczny albo trzeba wywalić...zamknąć

: śr paź 03, 2007 20:07
autor: danioo
Problem nie rozwiązany.

: sob lis 10, 2007 02:50
autor: korzen9
nie zauwazyles ze na zewnatrz jest mokro i zaczely sie problemy ?
tez mam 1,6 aee
silnik plywa faluje
dzisiaj przeczytalem z 50 tematow na ten temat i sam juz nie wiem ;)

: ndz lis 11, 2007 00:54
autor: danioo
U mnie jest to samo, ale nie do końca. Bo jak go "niedogrzeje" w sensie nie osiagnie 90oC to lubi zgasnąć pomiedzy 70 a 90 oC. Jak sie juz zagrzje to nie ma zadnych problemów.

: ndz lis 11, 2007 01:29
autor: Jacenty85
Rozwiązanie waszych problemów: Czyszczenie pamięci z wyuczonych wartości (adaptacja, kanał 00, save, done - powtórz 5 razy) przegrać nowe oprogramowanie (parametry do poprawnego sterowania silnikiem). Wprowadzenie nastaw podstawowych (kanał 001), później ewentualnie rozgrzać silnik do pierwszego włączenia wentylatora i po jego wyłączeniu wprowadzić auto na pracującym silniku w nastawy podstawowe i po podniesieniu obrotów do 1275 (samoczynnym) skorygować ustawienie aparatu zapłonowego lampą stroboskopową na 6 stopni.
Jeśli coś nie tak na mokro to oczywiście - świece, kable, cewka, kopułka palec do sprawdzenia.

: ndz lis 11, 2007 18:31
autor: danioo
Jacenty85 pisze:Rozwiązanie waszych problemów: Czyszczenie pamięci z wyuczonych wartości (adaptacja, kanał 00, save, done - powtórz 5 razy) przegrać nowe oprogramowanie (parametry do poprawnego sterowania silnikiem). Wprowadzenie nastaw podstawowych (kanał 001), później ewentualnie rozgrzać silnik do pierwszego włączenia wentylatora i po jego wyłączeniu wprowadzić auto na pracującym silniku w nastawy podstawowe i po podniesieniu obrotów do 1275 (samoczynnym) skorygować ustawienie aparatu zapłonowego lampą stroboskopową na 6 stopni.
Jeśli coś nie tak na mokro to oczywiście - świece, kable, cewka, kopułka palec do sprawdzenia.

Skąd taki wniosek ??
Jak przegrać soft ??

: ndz lis 11, 2007 19:22
autor: Jacenty85
skąd taki wniosek - mam doświadczenie przy tego typu naprawach

skąd soft - w profesjonalnym zakładzie elektromechaniczym tudzież w serwisie autoryzowanym.

[ Dodano: 11 Lis 2007 18:23 ]
no chyba że przepustnica jest uszkodzona mechanicznie ale jeśli podmiana innej przepustnicy nie pomaga to znaczy, ze komp sie "nauczył" złych wartości

: ndz lis 11, 2007 19:49
autor: danioo
resetowałem kiedyś kompa poprzez odpiecieklem od akku.

potem kilka razy adaptowałem przepustnice Vag-iem.
Przyznam ze softu nie robiłem bo nie mam czym.

: ndz lis 11, 2007 20:29
autor: Jacenty85
Nie ma czegoś takiego jak reset kompa klemą w systemie bosch motronic/magnetti marelli. Był przy mono wtrysku ale przy wielopunktowych układach tego juz nie ma. To że tam się komuś udało może to wynikać z czystego przypadku. Ten przypadek mógłby pomóc w momencie kiedy przepustnica byłaby krótko zanieczyszczona. Komp nie nauczył się złych wartości i samo czyszczenie i odpięcie doprowadzało do samoczynnej i poprawnej adaptacji. Jednak pamięci klemą nie wyczyścisz a właśnie w niej leży twój problem. Mozesz spróbować wykasować nastawy wprowadzając w adaptacjach w kanale 00 done i save i powtarzać to kilka razy a potem wprowadzać nastawy ale przepustnica ma lśnić a linka ma być luźno. Oczywiście nastawy kanałem 001.

: pn lis 12, 2007 11:44
autor: danioo
Jak sie troche odkopie to postaram sie to zrobić, puki co mam zaj.....

: pn lis 12, 2007 15:04
autor: korzen9
mi ladnie pracowal od jakiegos czasu ale jak sie zrobilo mokro zaczal mi slabo palic i falowac
wyczyscilem styki od kabli miedzy cewka a kopulka
jak cieply bylo w miare dobrze, lecz obroty 1400-1600 ! wow
wczoraj popsikalem woda na kable i okazalo sie ze jeden kabel iskrzy
dzis zaloze nowe kable i bede pisal co jest nie tak

: pn lis 12, 2007 16:04
autor: danioo
ja kable i swiece w sierpniu wymieniłem

: pn lis 12, 2007 23:49
autor: korzen9
Jacenty szukam Cie na gg ale chyba zadko bywasz ?

: wt lis 13, 2007 01:54
autor: Jacenty85
Niestety rzadko bywam na gg - takie życie. Jak chcesz podyskutować na jakiś problemik to zostaw mi wiadomość a na pewno odczytam i pomyślimy

[ Dodano: 13 Lis 2007 01:01 ]
a co do twojego problemu to jeśli nie pomoże wymiana kabli to na początek poszukałbym nieszczelności w podciśnieniu a dopiero później wziął się za przepustnicę. Warto zwrócić uwagę na zaworek pochłaniacza par paliwa, miejsce doprowadzenia wężyka do przepustnicy oraz serwo hamulca. Nieszczelności w tych miejscach właśnie powodują podniesienie obrotów do 1400-1600 obrotów przy układach wielopunktowych. Dalej zostaje przepustnica, czujnik temp do pomiaru, odczyt danych z TPS-u jak również fachowe procedury adaptacyjne