Strona 2 z 2

: pt wrz 14, 2007 22:35
autor: maciej red
Żadne tulejki i gumy ich wymiana nic ci nie pomoże,przyczyną są zbyt małe blachy klocków lub zużyte powierzchnie oporowe zacisku.Nie dość że klocki hałasują to jeszcze bedzie ci wyłamywać ząbek sprężyny zacisku to te blaszki które są w zestawach z klockami.Po wyłamaniu ząbków blaszki wypadają.klocek pracuje góra dół w zależności czy hamowanie do przodu czy po jeżdzie do tyłu zbyt duże luzy niszczą blaszki sprężyste.jedyne wyjście górne wycięcia klocków delikatnie nadspawać i dopiłować z minimalnym luzem góra dół w zacisku(mają przesuwać sie suwliwie w poziomie).Prostsze czasem skuteczne rozwiązanie dorobić blaszki o szerokości powierzchni oporowej zacisku w kształcie c wywinięte max 3mm i podłożyć miedzy klocek (wycięcie)a zacisk dlatego u góry że hamujesz najintensywniej przy jeżdzie do przodu i klocek wtedy zapiera się o dół.Grubość blaszek 0,5 mm grubsze uniemożliwią założenie zacisku i jego przesuwanie.Moje porady dotyczą rozwiazania mocowania klocków stosowanego także w vw 2 z tego co piszesz jest tak u ciebie.

: sob wrz 15, 2007 08:34
autor: clip7
Wszystko jasne. Wczoraj jeszcze raz się temu przyjrzałem. Popwierznia oporowa zacisku (tor po którym przesuwają się klocki) jest na dole strasznie wyrezana, nierówna itąd te luzy. Dziś zastosuję te blaszki o szerokości powierzchni oporowej zacisku.
Czy dawać tylko jedną blaszkę od góry i czy nie trzeba będzie jej jakoś specjalnie mocować? Kształt "C" powinien jej chyba zapewnić stabilność.

: ndz wrz 16, 2007 21:33
autor: maciej red
Tylko z góry ale o niebo lepszym rozwiązaniem jest napawanie klocków i dopiłowanie

: czw wrz 20, 2007 16:13
autor: clip7
Jak mogę sprawdzić jaka jest dokładna odległość między prowadnicami klocków?

[ Dodano: 26 Wrz 2007 16:21 ]
tzn. jeżeli klocek leży na dolnej prowadnicy to jaki luż powinien mieć u góry, 1, 2mm? Jak będzie za mały luz klocki będą się blokować a tarcze grzać, jak luz będzie za duży to będzie klekotanie na nierównościach i przechylanie się górnej części klocka w kierunku tarczy.

podłożyłem blaszki
zamykam temat