Strona 2 z 2

: pt wrz 07, 2007 23:42
autor: koonrad
palermos pisze:Czyli odkrecić dekeil wyczyścić go w miejscu styku z uszczelką jak i głowice a następnie bez przesmarowania uszczelki (na sucho) skręcić. ? (mam silnik ABS 1.8) jest tam chyba jak ktoś pisał 8 śrub.
dokladnie

: sob wrz 08, 2007 09:35
autor: wolfzan
$iwy pisze:Ja tez mam Goetz'a uszczeleczke oczywiscie korkowana... nie dawalem pasty zadnej.
Ja przykrecam sruby tak jak glowiczke,najpierw boki a pozniej srodek na krzyz.
A z tym ze zaciagnie sylikonu to przesadzacie koledzy.Przeciez nikt nie daje tam nie wiadomo ile tego.Mi kiedys Audi... TD zaciagnelo z dolotu kawalek plastiku-dosc spory.Przy przygazowaniu auto chodzilo jak by mialo odciecie.Nastepnego dnia wsiadam i normalnie chodzi.zawor ktorys sie nie domykal i tak sie dzialo.A sylikon zaraz by sie wypalil i to jeszcze w benzynie pfff.
Niby masz rację, ale przezorny zawsze ubezpieczony :grin:

: ndz wrz 09, 2007 13:14
autor: palermos
Podzielę się swoimi spostrzeżeniami po nieudanej walce z opisywaną uszczelką :)

Akcja wymiany nie powiodła się dlatego iż jak wynika z dogłębnej analizy ETOSa w głowicach silnika 1.8 ABS jak i podobnych stosowano dwa rodzaje śrub (szpilek) do których przykręcamy dekiel zaworów. Jedne są w pełni gwintowane i ja takich nie posiadam a jedne posiadają tzw. kołnierze i ja własnie takowe posiadam. Uszczelka którą kupiłem jest w pelni gumowa z zalaną w niej metalowym wzmocnieniem. Dodatkowo posiada w otworach na śruby metalowe pierścienie wzmacniające. No i wlasnie średnica tych pierścieni jest zbyt mała aby przejść przez te kołnierze co powoduje że uszczelka nie przylega do głowicy tylko opiera się na tych kołnierzach.
Widac to na zalaczonym obrazku gdzie są pokazane dwie wersje śrub i uszczelek.

Obrazek

: ndz wrz 09, 2007 16:49
autor: $iwy
To jak kolego kupowales uszczelke?
U mnie zawsze dobieraja pod oznaczenie silnika :bajer:

: ndz wrz 09, 2007 21:26
autor: palermos
No wlaśnie najdziwniesze że na uszczelce jest podany moje oznaczenie motoru.