: ndz lip 29, 2007 15:30
Witam.
W odpowiedzi kolegów powyżej wkradło się kilka drobnych błędów i nieścisłości moim skromnym zdaniem. To o czym mówimy nazywa się przesłona wstępna i służy do regulacji składu mieszanki w pierwszym przelocie. Na zimnym silniku powinna być przymknięta. Wzbogaca się wtedy mieszanka. Nieprawdą jest, że na zimnym silniku praca nastawnika tej przesłony nie zależy od sondy lambda. Przesłona reguluje skład mieszanki a informację o tym składzie do sterownika podaje właśnie sonda. Oczywiście nie działa ona jak jest zimna ale nagrzewa się na pewno szybciej niż silnik. Co do czujnika temperatury to należy go sprawdzić omomierzem. Na zimnym powinien mieć oporność kilku kiloomów a na ciepłym kilkuset omów ( 200-300 ). Jeśli chodzi o sprawdzenie podciśnień i szczelności układu dolotowego to jest to podstawowa czynność do wykonania przy niedomaganiach tego gaźnika. Szczelność można sprawdzać albo na słuch albo psikając jakimś łatwopalnym aerozolem w okolice obudowy filtru powietrza i podstawy gaźnika. Ja bym jednak nie stawiał na lewe powietrze jeśli wszystko jest w porządku na ciepłym (tzn nie gaśnie i nie falują obroty).
Jeśli masz czas możesz też spróbować przejrzeć i wyczyścić połączenia elektryczne
W odpowiedzi kolegów powyżej wkradło się kilka drobnych błędów i nieścisłości moim skromnym zdaniem. To o czym mówimy nazywa się przesłona wstępna i służy do regulacji składu mieszanki w pierwszym przelocie. Na zimnym silniku powinna być przymknięta. Wzbogaca się wtedy mieszanka. Nieprawdą jest, że na zimnym silniku praca nastawnika tej przesłony nie zależy od sondy lambda. Przesłona reguluje skład mieszanki a informację o tym składzie do sterownika podaje właśnie sonda. Oczywiście nie działa ona jak jest zimna ale nagrzewa się na pewno szybciej niż silnik. Co do czujnika temperatury to należy go sprawdzić omomierzem. Na zimnym powinien mieć oporność kilku kiloomów a na ciepłym kilkuset omów ( 200-300 ). Jeśli chodzi o sprawdzenie podciśnień i szczelności układu dolotowego to jest to podstawowa czynność do wykonania przy niedomaganiach tego gaźnika. Szczelność można sprawdzać albo na słuch albo psikając jakimś łatwopalnym aerozolem w okolice obudowy filtru powietrza i podstawy gaźnika. Ja bym jednak nie stawiał na lewe powietrze jeśli wszystko jest w porządku na ciepłym (tzn nie gaśnie i nie falują obroty).
Jeśli masz czas możesz też spróbować przejrzeć i wyczyścić połączenia elektryczne