: pn lip 23, 2007 21:32
Miałem bardzo podobne problemy, ale działo się to po nieumiejętnej wymianie rozrządu przez pewnego mechanika, do którego napewno więcej nie zawitam.
Rozrząd przestawiony było o 3 zęby.
ale jesli nie wymieniałeś rozrządu w ostatnim czasie to:
Sprawdź aparat zapłonowy, a konkretnie to coś co odpowiada za przyspieszenie zapłonu na wysokich obrotach.
Moze być tak, że aparat na wysokich obrotach nie przyspiesza zapłonu i stąd ta mułowatość na wysokich obrotach.
Sprawdz się to w ten sposób, że odłączasz ten weżyk podciśnieniowy idący do aparatu.
wkładasz na jego miejsce inny wężyk na chwilę i próbujesz pociągnąć powietrze jak z papierosa Jeśli w pewnym momencie wężyk zassie zpowrotem to aparat przyspiesza zaplon i jest ok. a jesli mozesz swobodnie zaciągac sobie powietrze z wężyka to aparta do wymiany.
Inny sposób na sprawdzenie czy przyspesza zapłon to odkręcenie tej śruby przy aparacie zapłonowym i poruszenie go w jedną i drugą stronę, w jedną stronę powinien przyspieszać obroty, a w drugą zminejszać.
Może dlatego mechanik nie mógł go ustawić dobrze.
Ale tak jak mówie, u mnie przyczyną strasznego muła od 3000RPM wzwyż było złe ustawienie rozrządu.
Rozrząd przestawiony było o 3 zęby.
ale jesli nie wymieniałeś rozrządu w ostatnim czasie to:
Sprawdź aparat zapłonowy, a konkretnie to coś co odpowiada za przyspieszenie zapłonu na wysokich obrotach.
Moze być tak, że aparat na wysokich obrotach nie przyspiesza zapłonu i stąd ta mułowatość na wysokich obrotach.
Sprawdz się to w ten sposób, że odłączasz ten weżyk podciśnieniowy idący do aparatu.
wkładasz na jego miejsce inny wężyk na chwilę i próbujesz pociągnąć powietrze jak z papierosa Jeśli w pewnym momencie wężyk zassie zpowrotem to aparat przyspiesza zaplon i jest ok. a jesli mozesz swobodnie zaciągac sobie powietrze z wężyka to aparta do wymiany.
Inny sposób na sprawdzenie czy przyspesza zapłon to odkręcenie tej śruby przy aparacie zapłonowym i poruszenie go w jedną i drugą stronę, w jedną stronę powinien przyspieszać obroty, a w drugą zminejszać.
Może dlatego mechanik nie mógł go ustawić dobrze.
Ale tak jak mówie, u mnie przyczyną strasznego muła od 3000RPM wzwyż było złe ustawienie rozrządu.